Dionysos Postad 10 September , 2006 Rapport Postad 10 September , 2006 Hej! Tänkte bara kolla om det är någon som har fått sitt neteller konto kapat någon gång, jag har fått känslan att säkerheten är betydligt större hos neteller än hos de flesta pokersidor och har därför nästan hela min bankrulle där istället. Nu tänkte jag bara kolla med den stora massan om det är klokt att göra så istället för att ha det liggande på sidan eller om man kanske rent av ska casha ut det mesta till ett bankkonto istället och bara använda sig av tex visakort? --Erik Citera
Dionysos Postad 10 September , 2006 Författare Rapport Postad 10 September , 2006 haha. lilla daniel, du är för söt för ditt eget bästa Citera
hf89fc Postad 11 September , 2006 Rapport Postad 11 September , 2006 säkerheten är bra, dom låste mitt konto när jag inte loggade in med mitt vanliga IP utan på sjukhuset Citera
shitGlen Postad 11 September , 2006 Rapport Postad 11 September , 2006 Jag fick mitt NETeller konto kapat i sommras. Hade en liten del av rullen där men det va ändå över 4K euro. Efter att jag disskuterat med de en j**la massa gånger så lyckades jag få tillbaka 1K som tjuven inte hade lyckats chipdumpa eller lirat bort. Men de andra pengarna får jag ingen ersättning för, har NETeller gjort klart för mig. Jag hade användarkontonr på mailen men inga lösenord. NETeller tycker det va jag som felat och vägrar därför ge ut ersättning. Visst va det lite oaktsamt att ha kvar kontonummrerna men jag trodde lösenordet va så pass komplicerat och att NETeller skulle reagera om det plötsligt blev konstiga uttag och överföringar... Jag undrar om det är nån annan som har råkat ut för samma sak och om det går att få nån ersättning? Citera
Dionysos Postad 11 September , 2006 Författare Rapport Postad 11 September , 2006 okej, har tills nu haft precis som du. kontouppgifter men inga lösenord på mailen. ska ta bort det mailet omedelbart. tack för tipset. någon mer som har några negativa upplevelser runt ämnet? Citera
Recommended Posts