p0k3rk1ng Postad 10 September , 2006 Rapport Share Postad 10 September , 2006 Jag gissar att du reggat dig på någon skum site, med pokerrelaterat material där du lämnat ut ditt nick. Sen har dom från siten plockat lösenordet du angav där och testade det med dina nick. Jag tror jag är sherlock holmes. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stockdum Postad 10 September , 2006 Rapport Share Postad 10 September , 2006 Det är så fruktansvärt fruktansvärt fruktansvärt värdelöst av pokerbolagen att inte erbjuda pin-dosor. Så mycket pengar som de tjänar på sina kunder, de skulle lätt ha råd med gratis dosor till alla och fortfarande vara asskitrika. Det kommer. Finns väl en site som har det redan har jag för mig. Problemet kommer att bli att komma överens om ett gemensamt system (och det vette fan om det lyckas) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BOGiS Postad 10 September , 2006 Rapport Share Postad 10 September , 2006 Problemet kommer att bli att komma överens om ett gemensamt system (och det vette fan om det lyckas) Varför skulle pokersiterna behöva komma överens om ett gemensamt system ? Bankerna har väl olika säkerhetssystem för sina kunders Internetbank Jag är inte någon expert på datasäkerhet, men jag gissar på att j-born har en keylogger i burken eller så har han lirat från en dator som har det. Jävligt nasty att sådant här sker Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stockdum Postad 10 September , 2006 Rapport Share Postad 10 September , 2006 Problemet kommer att bli att komma överens om ett gemensamt system (och det vette fan om det lyckas) Varför skulle pokersiterna behöva komma överens om ett gemensamt system ? Bankerna har väl olika säkerhetssystem för sina kunders Internetbank Problemet är att vi oftast inte har många olika internetbankskonton men vi har definitivt pluralis i pokerkonton. Skulle bli jobbigt med många dosor. Inte så enkelt att logga in och spela. Jag är inte någon expert på datasäkerhet, men jag gissar på att j-born har en keylogger i burken eller så har han lirat från en dator som har det. Det låter definitivt rimligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pokemonn Postad 10 September , 2006 Rapport Share Postad 10 September , 2006 Hellre tryggt med pindosa än enkelt med tomma konton. Det är ju bara att ha ett litet ställ brevid datorn med alla pindosor, och skriva på dosan vilken pokersida den fungerar till. Nä förresten, de skulle säkert bomba med reklamtryck så man ser nog vilken dosa som hör till vilket konto. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 10 September , 2006 Rapport Share Postad 10 September , 2006 Redbet har pindosa, ett bra alternativ i B2B-nätet i alla fall Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pokemonn Postad 10 September , 2006 Rapport Share Postad 10 September , 2006 Japp, synd att B2B är riggat bara. Det bevisar förresten hur "dyrt" det blir för siten med pindosa till pokerkontot, Redbet har råd med det men inte Pokerstars eller Party. Redbet måste vara den största, rikaste och vackraste pokersiten i världen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Painman Postad 10 September , 2006 Rapport Share Postad 10 September , 2006 nu är jag inte något datasnille så jag kan ju vara helt ute å cyckla. Men jag har hört av kompisar att det finns hästar som tar sig in i datorn, snor all information på datorn och ger den till sin ägare. Har jag fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FiskNils Postad 10 September , 2006 Rapport Share Postad 10 September , 2006 Kan nån förklara skillnaden mellan statisk och dynamisk IP för mig? Vad avgör om man har det ena eller det andra? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pokemonn Postad 10 September , 2006 Rapport Share Postad 10 September , 2006 Jag tror som sagt att det inte beror på att det skulle vara ofattbart dyrt och knepigt. Det finns ju redan befintliga pindosor. Gdaily har lösningar i bakfickan. Det finns nog en hel del lösningar att botanisera bland. Men pokerbolagen är för jäkla giriga. Vore jag ett pokerbolag så vore en pindosa det första jag såg till att implementera. En pindosa som man som kund kan välja bort om man anser att det är för besvärligt, men i samband med det så får man ta hela smällen själv eftersom det är något man har valt. Fast det får man väl ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 10 September , 2006 Rapport Share Postad 10 September , 2006 B2B:s IP-låsning är ett bra initiativ, synd som sagt att det kräver statiska IP, men det är helt klart ett steg i rätt riktning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 10 September , 2006 Rapport Share Postad 10 September , 2006 pindosa för inlogg borde ge fullgott skydd. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 10 September , 2006 Rapport Share Postad 10 September , 2006 Kan nån förklara skillnaden mellan statisk och dynamisk IP för mig? Vad avgör om man har det ena eller det andra? statisk = fast ip, dynamisk=du kan få olika ipn från operatören Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 10 September , 2006 Rapport Share Postad 10 September , 2006 Fast de e ju inte bara bolagen som ska se över sin säkerhet, hanterar man stora pengakonton över nätet, vad det än rör sig om ska man ju naturligtvis se till att man har säkerhet som ett mindre företag iaf. Kan man inte fixa det själva måste man begära efter hjälp. Att bara skaffa en pc, slänga in nåt AV o mjukvarubrandväg är ju som att begära efter trubbel, särskilt om man använder den till att spela, installera program, tanka hem saker, besöka skumma sidor, chatta med massa olika klient proggs osv..(skulle nåt företag tillåta det?) Spelar man poker(eller hanterar vilka känsliga uppgifter som helst), särskilt om man gör det mycket och om stora pengar, så ser man till att man behandlar pokerdatorn som ett företag skulle göra => allt annat än poker är bannat från datorn, man har andra pcn som inte tillåts ha nätverkskontakt med pokerpcn för andra saker. Och det gäller ju än mera om man inte är så hemma på datakunskap. Anser jag är en självklarhet iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The Grand Bark Postad 10 September , 2006 Rapport Share Postad 10 September , 2006 Konton på iPokernätet sparar nick och lösen i registret utan kryptering för vem som helst att läsa i klartext om man vet var man ska kolla. Bara så ni vet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eyedol Postad 11 September , 2006 Rapport Share Postad 11 September , 2006 Spelar man poker(eller hanterar vilka känsliga uppgifter som helst), särskilt om man gör det mycket och om stora pengar, så ser man till att man behandlar pokerdatorn som ett företag skulle göra => allt annat än poker är bannat från datorn, man har andra pcn som inte tillåts ha nätverkskontakt med pokerpcn för andra saker. Och det gäller ju än mera om man inte är så hemma på datakunskap. Anser jag är en självklarhet iaf Yeah right, så gör nog de flesta som spelar lite högre.. ^^ Men visst ska man vara noggrann, det som nämns ovan är dock att ta i. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pokemonn Postad 11 September , 2006 Rapport Share Postad 11 September , 2006 Fast de e ju inte bara bolagen som ska se över sin säkerhet, hanterar man stora pengakonton över nätet, vad det än rör sig om ska man ju naturligtvis se till att man har säkerhet som ett mindre företag iaf. Kan man inte fixa det själva måste man begära efter hjälp. Att bara skaffa en pc, slänga in nåt AV o mjukvarubrandväg är ju som att begära efter trubbel, särskilt om man använder den till att spela, installera program, tanka hem saker, besöka skumma sidor, chatta med massa olika klient proggs osv..(skulle nåt företag tillåta det?) Spelar man poker(eller hanterar vilka känsliga uppgifter som helst), särskilt om man gör det mycket och om stora pengar, så ser man till att man behandlar pokerdatorn som ett företag skulle göra => allt annat än poker är bannat från datorn, man har andra pcn som inte tillåts ha nätverkskontakt med pokerpcn för andra saker. Och det gäller ju än mera om man inte är så hemma på datakunskap. Anser jag är en självklarhet iaf ? Men om man har en pin-dosa till sitt bankkonto/pokerkonto så kan man ju ladda ner saker, chatta, spela poker, spela nätverkspel, klippa gräset och allt annat med sin dator utan att vara orolig, eller hur? För oavsett om någon lyckas plantera en keylogger i min dator (eller whatever) så kan de ju bara få tag på gamla lösen som inte fungerar längre. De kommer ju inte åt pin-dosan. Låter som vääääldigt overkill i säkerhet för bankärenden, när hela inloggandet är låst till en hårdvaru-lösen-generator som de aldrig kan komma åt via intrång i din dator. Handlar det om andra känsliga uppgifter som inte får läcka ut, eller om datorer för arbete som inte behöver internet, ja då är ju det säkraste att inte ha de kopplade till nätet alls, inte ens via nätverk eller liknande. Då behöver du ju inte ens antivirus program, om man bara använder datorn som en "fristående dator", skippar alla updateringar osv. Alla mina filmredigeringsdatorer är förresten totalt isolerade från internet. Känns tryggt. Men visst förstår jag dig till viss del, skulle jag börja spela dagligen och ha det som ett arbete och försörja mig på det, ja då skulle jag säkert skaffa mig en extra laptop som BARA är för poker. En sådan där med fingeravtryckslåsning för att ens komma in i datorn. Påminn mig om det när jag spelar på NL1000 och uppåt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pokemonn Postad 11 September , 2006 Rapport Share Postad 11 September , 2006 Konton på iPokernätet sparar nick och lösen i registret utan kryptering för vem som helst att läsa i klartext om man vet var man ska kolla. Bara så ni vet. Ibland kan man undra hur dumma folk kan vara. De som utvecklat mjukvaran och pokernätverken. Otroligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
y0 Postad 11 September , 2006 Rapport Share Postad 11 September , 2006 Artikel på 2+2 i ämnet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
robbull Postad 11 September , 2006 Rapport Share Postad 11 September , 2006 Blir skraj av sånt här.. Om man har rullen på Neteller då? Och bara har en liten del på pokerkontot, är det säkert? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 11 September , 2006 Rapport Share Postad 11 September , 2006 Går det att spärra sina pokerkonton så att det åtminstone inte går att logga in från ett annat land? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
illerrre Postad 11 September , 2006 Rapport Share Postad 11 September , 2006 Hur är neteller med säkerheten? aldrig hört någon som förlorat pengar därifrån och då borde det ju vara bättre att ha pengarna där. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 11 September , 2006 Rapport Share Postad 11 September , 2006 Hur är neteller med säkerheten? aldrig hört någon som förlorat pengar därifrån och då borde det ju vara bättre att ha pengarna där. Ja, om man gillar att betala lite "extrarake" pa ca 3% sa ar det bra att ha pengarna dar. Enda nackdelen med bankuttag ar att det tar tre dagar men det ar ju bara en planeringsfraga. Det finns ju sajter som tar avgifter vid uttag (och banker ocksa for den delen) men det kan man ju dodga med ratt sajt och ratt bank. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skogis_72 Postad 11 September , 2006 Rapport Share Postad 11 September , 2006 En stor risk som många tar utan att vara medvetna om det är alla oskyddade trådlösa nätverk. Att avlyssna ett sådant är piece of cake. Alla som använder trådlösa nätverk bör definitivt tänka sig för både en och två gånger innan de hanterar för stora summor på ex-vis pokerkonton utan säkerhetsdosa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 11 September , 2006 Rapport Share Postad 11 September , 2006 Hur är neteller med säkerheten? aldrig hört någon som förlorat pengar därifrån och då borde det ju vara bättre att ha pengarna där. Ja, om man gillar att betala lite "extrarake" pa ca 3% sa ar det bra att ha pengarna dar. Enda nackdelen med bankuttag ar att det tar tre dagar men det ar ju bara en planeringsfraga. Det finns ju sajter som tar avgifter vid uttag (och banker ocksa for den delen) men det kan man ju dodga med ratt sajt och ratt bank. Kan du utveckla det där lite grand? Har rullen på pokersiterna och neteller just nu, men vilket är billigaste sättet att ta ut den dagen man ska göra det? Skaffa visa, sätta in med netellerkontot på sajten och ta ut med visa-kortet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts