Gå till innehåll

NLT - AA möter jobbig flop.


Peder.A

Recommended Posts

NL 100

5 spelare

 

Fi har 80$

Jag har 100$

 

Både jag och fi är ganska färska vid bordet. Jag har inte mött honom tidigare men jag har ändå anledning att tro att han är en bra spelare då han figurerar en del på forumet.

 

Fi på CO höjer till 4

Jag på knappen re-raisar till 16

Fi synar

 

Här sätter jag honom på PP JJ-KK eller AK.

 

Flop: KKx regnbåge

 

Fi checkar

Jag checkar

 

Floppen känns jobbig. Bestämmer mig för att försöka få till en billig showdown.

 

Turn: x

 

Fi checkar

Jag checkar

 

River: x

 

Fi betar pott

Jag synar

 

Synen känns rätt given här. Jag har ju visat så mycket svaghet att fi mycket väl kan beta här med JJ och QQ. Och om han sitter med K så har handen inte kostat mig mer än ett halvt inköp

 

Konstig hand det här. När jag har re-raisat pre betar jag 9/10 gånger på flop. Borde jag gjort det här också? Men vad gör jag om jag betar floppen och får omslag?

 

Hur hade ni spelat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bettar flop och checksynar turn och river. Du måste ändå tro att du leder på flop och värdebetta dina AA. Jag tror faktiskt att vi ändå kan få syn av många andra händer än en K på den floppen. Framförallt med tanke på att jag cb i 95% av alla fall och att avbryta ett sådant mönster läcker information.

 

Jag tycker även att du sätter Fi på en lite väl snäv HD. Jag tror ha kan syna din reraise pre med fler händer än de du anger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

måste ju hålla med beachalban om att du sätter honom på en ruggigt snäv HD, jag menar att anta att han endast synar reraise preflop med JJ+ samt AK är ju att anta honom snortight...

 

Spelar du själv endast dessa händer för reraise???

 

Håller med om att han gör en tokmiss i att inte betta turn, men eftersom du valt den konservativa vägen på flop blir ditt ända möjliga spel att syna av på river för att få ut en bluffbet...

 

/Vimpan

 

Såg precis att detta var mitt 100 inlägg, det ska firas!!!

Nu är det party :P:lol::D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han borde ha bettat stort på flop efter din reraise pre.

 

Varför? Vill han ta död på handen direkt med floppad triss?

 

Han lär väl inte haft nån read på vår Hero här, så vi utgår ifrån att Fi antar att Hero är en genomsnittlig 0.5/1 spelare.

 

Vad har hero då? I trolighetsordning efter den stora preflop reraisen:

 

1. AA, QQ eller kanske JJ

Här lägger sig absolut inte den genomsnittlige 0.5/1 spelaren sig bara för att KKx kommer, KKx är nästan en bra flop för QQ. Vette fan om den genomsnittlige spelaren i nån limit lägger AA/QQ här för en enda flopbet. Sen kan han ev. checka turn och betta river och få en ganska säker syn där också.

 

2. AK

Inte mycket att diskutera, split.

 

3. AQ

Tror faktiskt t.o.m. att man har större chans att vinna stort med att betta flop mot AQ, kanske inte om man bettar stort, men en hyfsad flopbet på KKx ser så bluffig ut att många dåliga spelare skulle raisa dig.

 

4. Slasktomte som gör en move preflop med any-two. Bettar du in i en slaskreraisare på flop KKx är chansen otroligt stor att denna sätter dig på en bluff och gör nåt riktigt dumt och du dubblar upp. Dessa spelar har en dum-bluff-nerv som man kittlar genom att betta på uppenbart farliga floppar.

 

 

Skulle aldrig få för mig att checka AK på KKx mot nån som reraisat mig pre. Skulle betta stort rätt in i honom. Det är precis så man vinner på de låga nivåerna, jag iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad har du för hand då? Eller ska vi anta att det är AA då du re-raisar pre?

 

 

med risk för att ha missat nåt uppenbart, men har nu läst OP 3 ggr och kan inte hitta din hand...

 

Läs rubriken ;)

 

Men Heja! Lol

 

 

Jag skulle fö betta 1/3 pott på turn om jag var fi med AK. Du måste syna med AA. Sen betta ut 3/4 - 1/1 pott på river för det ser bluffigast ut. Alternativet är väl att betta typ 1/3 pott igen för att vara säker på att få ngt betalt iaf. Det är dock det töntigaste spel du kan göra med AK i det här läget (b2b style lixom) och jag gör det därför av princip inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...