demme1 Postad 13 Januari , 2005 Rapport Postad 13 Januari , 2005 Hula! Satt och knåpade på det för några dagar sedn då jag skrämt bort en callingstation på turn. Jag hade floppat nötstegen. Slog mig då att jag inte riktigt vet hur jag ska bete mig i dessa situationer, speciellt inte mot loose-passive-spelare som aldrig betar i onödan. Kan tilläggas att stegen var A-5 och i god tro om att någon hade ess ("det foldar man aldrig") betade jag 2/3 pott. Alla utom en foldade. Nåväl, någon som har några bra idéer och strategier? Jag tänker mig främst - Nötkåk - Nötfärg - Nötstege - Floppat set Vi får för enkelhets skull anta att borden ser hyfsat ofarliga ut ur dragsynpunkt. Men vore förstås kul att läsa tankar om farliga bord också. T.ex då du har en synare med dig med två suitade på bordet, eller 3 av en stege? Låt fantasin flöda! *EDIT, tillfredsställde vår käre rubrikspolis:)* Citera
ades_va Postad 13 Januari , 2005 Rapport Postad 13 Januari , 2005 Beror helt på din read på fi, vad han gör i olika situationer. Men jag brukar oftast checka händer som kåk, fyrtal så att fi gärna får in en gratis stege eller färg. Om det däremot är en bättre spelare så kan du inte göra detta för genomskinligt utan snarare betta tillräckligt mkt för att han tycker att draget är värt det. Stege är min favorithand då den är svår att se och man(jag iaf) oftast kan få ut mkt pengar för den, så den brukar jag betta rätt hårt på och hoppas att jag möter TPTK alternativt tvåpar. Nötfärgen är rätt uppenbar och jag vill absolut inte att brädan ska para sig så den köper jag oftast på direkten. Set/tvåpar är två händer jag absolut inte litar på, jag försöker ge dåliga odds och köpa potten så fort som möjligt. Vet inte om det var denna sorts respons du hade tänkt dig men jag försökte så gott jag kunde. Citera
demme1 Postad 14 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 14 Januari , 2005 Beror helt på din read på fi, vad han gör i olika situationer.Men jag brukar oftast checka händer som kåk, fyrtal så att fi gärna får in en gratis stege eller färg. Om det däremot är en bättre spelare så kan du inte göra detta för genomskinligt utan snarare betta tillräckligt mkt för att han tycker att draget är värt det. Stege är min favorithand då den är svår att se och man(jag iaf) oftast kan få ut mkt pengar för den, så den brukar jag betta rätt hårt på och hoppas att jag möter TPTK alternativt tvåpar. Nötfärgen är rätt uppenbar och jag vill absolut inte att brädan ska para sig så den köper jag oftast på direkten. Set/tvåpar är två händer jag absolut inte litar på, jag försöker ge dåliga odds och köpa potten så fort som möjligt. Vet inte om det var denna sorts respons du hade tänkt dig men jag försökte så gott jag kunde. Tackar! Intressant, det du skriver, jag "värderar" mina händer exakt likadant:) Men tycker du inte stegarna är jobbiga vs 2-färg på bordet? Man vill ju inte låta dem komma undan billigt med sitt drag. Samma sak gäller för färg mot parat bräde. Har svårt att hitta balans i mitt betande. Citera
King_ingo Postad 14 Januari , 2005 Rapport Postad 14 Januari , 2005 Nötfärgen är rätt uppenbar och jag vill absolut inte att brädan ska para sig så den köper jag oftast på direkten. Jag är ju av den tron att man tjänar mer på att låta någon av fi dra till färgen, stegen, trissen, tvåparet ja alla händer som man slår. Så man får lite betalt. Det är ju bara tre händer som slår en. Fyrtalet och färgstegen är det inte så stor sannolikhet att någon får in, så då återstår bara kåken. Får dom in kåken kan det ju hända att det blir dyrt men det tjänar du igen dom gånger dom har fått in näst högsta färgen, trissen eller tvåparet. Set/tvåpar är två händer jag absolut inte litar på, jag försöker ge dåliga odds och köpa potten så fort som möjligt. Det beror väl lite på hur brädan ser ut? Är det inget färg eller stegdrag ute så kan man mycke väl med gott resultat slowplaya den. Är det ett färgdrag på brädan så har man tio outs på ett redraw mot han. Så har man oddsen så är det väl bara att ösa på. Jag talar om setet nu alltså. Bara några tankar rätta mig om jag har fel. Citera
King_ingo Postad 14 Januari , 2005 Rapport Postad 14 Januari , 2005 Ett litet Ps. bara Hur f*n får man till det där "Ades_va skrev:" ovanför citatet. Citera
richardd Postad 14 Januari , 2005 Rapport Postad 14 Januari , 2005 Nötfärgen är rätt uppenbar och jag vill absolut inte att brädan ska para sig så den köper jag oftast på direkten.Set/tvåpar är två händer jag absolut inte litar på, jag försöker ge dåliga odds och köpa potten så fort som möjligt. Hmm den skulle jag inte spela för hårt, jag spelar halvhårt på nötfärgen och får jag omslag så är det troligtvis set kanske 2par och då kan man trycka på rejält tillbaka, får jag syn så är ju det ju inte omöjligt att nån sitter på kungen i samma färg en kung eller dam som kanske foldar vid för hårt bet, sitter fjärde färg kortet så får man ju garanterat action isf vid rivern. Kan ju tilläga att jag spelar micro limit hehe. *edit* tänkte bara säga att det kung skrev låter bra men två paret ska man ju sätta action på hur som helst och hårt eftersom den hand man vill slå här är TPTK och det inte är så stor risk att man förbättrar skulle ju vara bittert om nån satt på set men det får man ta. Setttet skulle jag betta som top pair ungefair lite svagare beroende på hur många som va med och så och preflop spel samt position och givetvis utan steg och färg drag. Citera
iller Postad 14 Januari , 2005 Rapport Postad 14 Januari , 2005 Ett litet Ps. bara Hur f*n får man till det där "Ades_va skrev:" ovanför citatet man skriver quote="Ades_va" istället för bara quote inom [] Citera
Travbana Postad 14 Januari , 2005 Rapport Postad 14 Januari , 2005 nötstege! Game # 029,703,180 - Texas Hold'em No Limit EUR 2/4 - Table "Valladolid" Game ended Saturday 2005-Jan-08 5:36:02 PM GMT Players: Pleasant (EUR 233.00 in seat 1) Sakuraba (EUR 560.00 in seat 2) Franne (EUR 402.50 in seat 3) V-LAND (EUR 527.00 in seat 4) AnthonyD (EUR 98.25 in seat 5) mrBigT (EUR 173.25 in seat 6) baldrick (EUR 537.75 in seat 7) Millionman (EUR 161.50 in seat 8) Dealer: AnthonyD Small Blind: mrBigT (2.00) Big Blind: baldrick (4.00) Franne was dealt: Jc - Tc ( Mina Favorit händer, FL-spelare I am) Millionman Call (4.00) Pleasant Raise (16.00) Sakuraba Fold Franne Call (16.00) V-LAND Call (16.00) AnthonyD Fold mrBigT Call (14.00) baldrick Fold Millionman Fold Flop 8d - 9s - Qh (ojdå,,, nötstegen.. kanske slowspela lite) mrBigT Check Pleasant Check Franne Check V-LAND Bet (28.00) mrBigT Fold Pleasant Call (28.00) Franne Call (28.00) Turn 8d - 9s - Qh - Ks (Vet att han träffa 2paret där så han kommer inte folda för en raise) Pleasant Check Franne Check V-LAND Bet (50.00) Pleasant Fold Franne Raise (240.00) V-LAND Call (190.00) River 8d - 9s - Qh - Ks - 7s (här misslyckas min checkraise totalt, lite tomtigt och checkraise där imo Franne Check V-LAND Check Franne shows: Jc - Tc (a straight, king high) V-LAND didn't show: Qs - Kh (two pairs, kings and queens) Franne wins: EUR 633.50 (with a straight, king high) Rake: EUR 2.50 Citera
ades_va Postad 14 Januari , 2005 Rapport Postad 14 Januari , 2005 Bra spel franne, men jag skulle nog check-raisat snarare än check-call på floppen så jag kan betta större på turn/river. Check-raisen var bra, så du blev av med färgoddsen, Men frågan är om din check på rivern var så jättebra, iofs hade du blivit klådd av alla färger, men om han raisat dig då? Vad hade du gjort då? Citera
WeeM Postad 14 Januari , 2005 Rapport Postad 14 Januari , 2005 callen postflop är ju bra tycker jag, han får ju den tredje och calla ett till bet på turn då, hade han checkraisat floppen hade nog en av de lagt sig. Citera
demme1 Postad 14 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 14 Januari , 2005 Kul att så många svarar! Jag kanske bör tillägga, att för min del, handlar det om €025/0.5 NL Hold'em. Med andra ord behöver vi inte väva in vilka odds Fi har eftesom han/hon bara tror att det handlar om tur. Det mest intressanta är alltså det psykiska tryck man sätter på dem genom olika storlek på betsen. Hoppas ni hajar vad jag menar. Citera
Recommended Posts