mgps Postad 8 September , 2006 Rapport Postad 8 September , 2006 är en mycket vinnande turnerinsspelare som tänkte gå över till NLT 6max och börja grinda seriöst. ringgame kan jag spela utan problem på 1/2-nivån men är lite osäker på 6-max. vinner på lägre nivåer på 6-max men ska försöka etablera mig på 1/2 och uppåt nu. det jag är lite osäker på är egentligen det som är mest basic. dvs preflop-spelet. händer som KQ-KT, Ax, osv, alltså problemhänder i ringgame, hur hanterar ni dem i 6-max? raisar, men om ni får omslag, , synar ni då eller slänger? om en normal 6-max-spelare höjer, återhöjer ni med dessa händer då eller synar ni bara eller lägger ni kanske tom direkt? läste en artikel av john d agostino eller scott fischmann någonstans där han han sade att han fortfarande ej spelar sk trubbelhänder utan spelar fler andra händer. det ärväl fel? suited connecters osv går ju ner i värde och man behöver inte vara rädd att vara dominerad lika mycket i 6-max när man har KQ eller AJ som i ringgame. säg någon höjer UTG(säger man det i 6-max?) och du sitter med A8. flopp 2-7-A. hur spelar du den handen då? reraise flop, syn flopp för att se vad han han gör på turn? billig showdown bara? vilka A höjer man för värde någon gång. visst beror på fi men på ett ungefär? så vilka händer synar ni raisar med, vilka reraisar ni med, vilka raisar ni med, vilka 3-bettar ni, vilka 4-bettar ni? hur hårt ska man spela marginella överpar som 99-JJ på floppen? Citera
mgps Postad 9 September , 2006 Författare Rapport Postad 9 September , 2006 och pocketpar. raisar i 22-55 för att bygga pott tex? om ni har 88 och raisar, får omslag, synar ni då? gör ni det med 22? kan ju inte syna ett omslag för set-värde där med 100bb-stackar men kan man syna för tt man kan ha bästa hand egentligen? är ju samma i ringgame iofs men frågan gäller ju allmänt, är väl iofs n read-fråga kanske? Citera
Kenny_Roger Postad 9 September , 2006 Rapport Postad 9 September , 2006 Många frågor så jag orkar inte svara på allt, men kan iaf säga hur jag spelar i korta drag. Generellt sett kör jag en raise or fold strategi pre-flop med de flesta händerna som inte är typiska multi-way händer, framförallt i dålig position. Det är mycket möjligt att det är en mindre läcka men det blir mycket mer lättspelat och kostar betydligt mindre än vad dåliga postflop-beslut gör. En hand som KQ t ex spelar jag sparsamt om jag inte är först in. Däremot är det en väldigt fin hand i position (även med limpers) då man ofta har 3 kort att träffa (K,Q plus A som bluff-out). Dessutom får man ofta mer värde av en träffad Q än ett A och har inte lika stora kickerproblem i position (kan kontrollera pottstorleken bättre). Om du märker att folk börjar sno för mycket av dig får du naturligtvis lösa upp lite, men jag brukar i första hand bekämpa det med att re-raisa oftare. Det känns mer då de måste betala extra för att se floppen och ger dig kontroll över handen. De första gångerna bör du också få respekt med din tighta image. Pocketpar höjer jag för det mesta men kan ibland limpa de mindre UTG och UTG+1 mot ouppmärksamma motståndare som lätt betalar av. Lägg oftast mot re-raise trots att det är lockande att träffa set. Du har jättesvårt att spela vidare UI och kan långtifrån räkna med att stacka FI varje gång du settar. Ax har jag fortfarande inte förstått mig på och spelar dem sällan om de inte är suited. Att vinna i SD UI händer sällan, att bara träffa X som bottenpar är inte värt så mycket och A:et är uppenbart och ger sällan pay-off mot sämre händer. Händer att raisa/re-raisa med går egentligen inte att säga men standard är väl att re-raisa iaf JJ+/AK. AQ är ofta värd en re-raise också plus diverse sqeezar med random crap. 4-bettar gör jag oftast bara med AA(KK) eller bluffar som 68 då det suger att bli ställd all in utan att veta vad man ska göra (QQ/AK är sällan värda 100BB+ ens SH). Slutligen är det enda rimliga med A8 på en 2-7-A flopp HU att syna. Du kan inte lägga direkt samtidigt som en höjning i princip blir som en bluff och bygger dig en onödigt stor pott. Citera
Myssion Postad 9 September , 2006 Rapport Postad 9 September , 2006 Enklaste tipset: Spela precis som du hade gjort i fullring fast låtsas att de 4 första spelarna har foldat. Klart, spela. Citera
beachalban Postad 9 September , 2006 Rapport Postad 9 September , 2006 Höj alla händerna du snackar om men folda mot omslag. Syna höjningar med sämst A10 och KQ, inte A8. Reraisa pre med fler händer än QQ+. Handen med A8 skulle jag aldrig reraisa flop. Det är ett jättedåligt spel. Check-syn och sedan omvärdera. Checkar ofta om det blir checkat till mig på turn och brädan inte är för farlig. Limpar en del händer i tidig position även om det kanske inte är bra. Främst med händer som 22-55, suited onegappers. Annars höj först in i sen position. Citera
jojje2k Postad 9 September , 2006 Rapport Postad 9 September , 2006 Handen med A8 skulle jag aldrig reraisa flop. Det är ett jättedåligt spel. Check-syn och sedan omvärdera. Checkar ofta om det blir checkat till mig på turn och brädan inte är för farlig. Om du har AJ istället för A8 synar du då också eller raisar du? Citera
jello Postad 9 September , 2006 Rapport Postad 9 September , 2006 Funderar du på om du ska spela en hand eller inte? LIMPA FÖR ALLT I HELA VÄRLDEN INTE. (först in) Citera
beachalban Postad 9 September , 2006 Rapport Postad 9 September , 2006 Handen med A8 skulle jag aldrig reraisa flop. Det är ett jättedåligt spel. Check-syn och sedan omvärdera. Checkar ofta om det blir checkat till mig på turn och brädan inte är för farlig. Om du har AJ istället för A8 synar du då också eller raisar du? Synar. Jag synar med AK på den brädan. Citera
spyse Postad 9 September , 2006 Rapport Postad 9 September , 2006 Du kanske finner lite svar här? http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?p=307738#307738 Citera
jojje2k Postad 9 September , 2006 Rapport Postad 9 September , 2006 Handen med A8 skulle jag aldrig reraisa flop. Det är ett jättedåligt spel. Check-syn och sedan omvärdera. Checkar ofta om det blir checkat till mig på turn och brädan inte är för farlig. Om du har AJ istället för A8 synar du då också eller raisar du? Synar. Jag synar med AK på den brädan. Varför inte höja med AK på A72 bräda? Citera
beachalban Postad 9 September , 2006 Rapport Postad 9 September , 2006 Du är inte speciellt rädd för ngt kort och då är det mycket värde i att ge honom chansen att skjuta igen på turn med sämre händer. Raisar du Fis bet kommer han lägga de flesta händerna som du annars har bra möjlighet att få ut mer pengar av. Citera
kfluffie Postad 9 September , 2006 Rapport Postad 9 September , 2006 Du kanske finner lite svar här? http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?p=307738#307738 Ty Spyse! MVH //KF Citera
Recommended Posts