Gå till innehåll

Allt om engelsk fotboll!


oggeking

Recommended Posts

  • Svars 145
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Själv så var försäsongen en riktig pina då man hejjar på Newcastle, många har gått men få har kommit. Såg dock första matchen mot Arsenal och blev verkligen positivt överaskad, spelade riktigt bra fotboll fram tills Jenas utvisning och även ganska bra efter det.

S. Parker och Emre var riktigt bra i sina debuter och Boumsong var grym i försvaret och som vanligt visade Given sin klass i målet (kunde gjort det bättre på andra målet dock).

Klarar vi oss bara i från skador så ser det ganska ljust ut, inget guld men kanske europaplats.

Sen kan man ju drömma om Owen också iom att oddset på att han väljer NUFC har hos engelska bookmakers sjunkit drastiskt, dock så tror jag han tar ett annat lag då vi inte lirar i Europa i år, och vi har ingen chans på guldet heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den rimligaste lösningen som det ser ut nu tror jag är att Liverpool köper loss Owen med pengarna som C.L.-kvalificeringen skulle generera. De pengar som nu finns i LFC:s transferkassa är öronmärkta för en mittback och en högerbreddare. Dock verkar det som Liverpool inte vill betala mer än £10m och att Real vill ha upp mot £18m. Unitedlösningen tycker jag inte verkar lika het längre, då han troligen blir tredjeval bakom RVN och Rooney där. Jag skulle dock inte bli chockad om det hela slutar med Owen i NFC...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, grattis Hammers till Bellion! Känns nästan hetare än Defoe.

 

Vi får la se när vi summerar säsongen.

 

Nä men seriöst så bör Tottenham nå en plats på den övre halvan med den trupp som man har idag. Förstår inte vad de haft för problem på senare år för att aldrig riktigt ”få till det ordentligt”? Tar emot att säga det men Chelsea tar nog hem det i år igen. Arsenal, börjar bli en hel bunt griniga gamla gubbar, tror de får det svårt i år (hoppas). Sen blir det nog West Ham, Charlton och Fulham som får slåss för sin existens längst ner i tabellen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte vad de haft för problem på senare år för att aldrig riktigt ”få till det ordentligt”?

Ingen kontinuitet, inga långsiktiga visioner.

 

Sen blir det nog West Ham, Charlton och Fulham som får slåss för sin existens längst ner i tabellen.

Charlton är alldeles för bra för att bli inblandade i bottenstriden. Tror snarare att lag som Pompey och Blackburn kommer att få kämpa för överlevnad tillsammans med nykomlingarna.

 

- - -

 

Tråkigt förresten att Kanoute lämnar Spurs, har alltid varit svag för honom, men det ska bli spännande att se om Jol har tänkt sig något nyförvärv innan fönstret stänger. Kujt kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rafa är ett geni. Han insåg att anlednignen till att Baros är en sopa i LFC men kung i CZE är att den unge Milan endast fungerar som komplement till ett fjorton meters fyrtorn. Koller var för dyr, Crouch var affordable.

 

Så glöm allt vad Garcia och Cissé heter, Crouch och Baros is where it's at.

 

Kanske inte förresten. Men vi behöver faktiskt inte Owen.

Högermittfältet är det stora problemet. Samt då förstås att vi skulle behöva en ny Carragher. Inte den nye überbra Carragher, utan en Carragher anno 01 som kan spela lite var stans i backlinjen och mår ypperligt av att inte ara starting XI-material.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rafa är ett geni. Han insåg att anlednignen till att Baros är en sopa i LFC men kung i CZE är att den unge Milan endast fungerar som komplement till ett fjorton meters fyrtorn. Koller var för dyr, Crouch var affordable.

 

Så glöm allt vad Garcia och Cissé heter, Crouch och Baros is where it's at.

 

Kanske inte förresten. Men vi behöver faktiskt inte Owen.

Högermittfältet är det stora problemet. Samt då förstås att vi skulle behöva en ny Carragher. Inte den nye überbra Carragher, utan en Carragher anno 01 som kan spela lite var stans i backlinjen och mår ypperligt av att inte ara starting XI-material.

 

1. Baros har satt sin sista potät i LFC. Ett bra målsnitt i landslaget säger inte mycket, se bara på Allbäck. Det skulle förvåna mig enormt om han överhuvudtaget ingår i Benitez planer. Det är stålarna från försäljningen av honom som kommer betala vår nästa mittback och högerytter.

 

2. Vi behöver egentligen inte Owen överhuvudtaget, då vi har en duglig anfallsbesättning sett relativt till övriga positioner. Framförallt när Rafa envisas med 4-5-1 på bortaplan och varken Djib, Nando eller Crouch har hunnit få chansen att visa vad de går för av skilda anledningar. Owen var mer en spelare för Houlliers kontringsfotboll, inte ett 4-5-1 som vill rulla runt bollen.

 

3. Det är inte en reserv vi behöver till mittförsvaret, det är en ordinare spelare. Hyppiä är inte den Hyppiä han var för några säsonger sen, även om han gjorde ett par stormatcher i slutet av förra säsongen. Så fort tempot dras upp så hänger han inte med längre, han spenderade faktiskt en hel del tid på bänken förra året trots bristande konkurrens. Dessutom så är Carra och Hyppiä för lika som spelare, det behövs lite snabbhet i mittlåset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Ok, Baros hyllas fortfarande på många Liverpoolforum som guds gåva till fotbollen, så jag missade skämtet.

 

3. Jag håller med om att han är guld när vi är hårt tillbakapressade som t.ex. på Delle Alpi förra året när inläggen viner, men han och Carra tillsammans är för segt för P.L.-tempot och livsfarligt mot lag som ligger på kontring. Carra fick städa bakom Hyppiä ordentligt förra säsongen, det gick ju t.o.m. så långt att Rafa började spela Pellegrino istället, dock föga framgångsrikt. Jag hoppas att Baros tar sitt pick och pack å det snaraste och lösgör pengar så att Rafa kan köpa in en mittback av rang bums. Trots att det ryktet tystnat en del främst pga fet prislapp så hoppas jag på Andrade, som jag ser som ett perfekt komplement till Carra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, Newcastle lyckas inte göra mål på ett tiomanna-WH. Snart kommer Graemes huvud att vila på ett fat.

 

Mmm 11 man är skamligt nog (är ju bara WH vi talar om..) men att inte göra det på 10 är för djävligt.

 

Owen till skatorna? Stackars grabb.

 

Är inte klart än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...