Gå till innehåll

NLT - Floppad triss mot erkänt tajt fi, standard?

Recommended Posts

Postad

Innan handen sitter vi båda på över 4000.

Fi i denna hand kallas för Tajt-Tomas av folket på Sviten, solid spelare som plussar. Och spelar tajt. Men han är kapabel till att göra moves också, senare den här kvällen passade jag Tx mot hans checkraise på J978-bordet med två klöver då jag antog att jag hade split som bäst - han visade 33...

Min image är som vanligt superslaskig, jag har visat de flesta av mina bluffar också. Men såklart även visat upp stålet och bra spel ibland...

Preflop höjer han till 50 från knappen, jag synar ur BB med 76o.

Flop:

A66r.

Pott: Typ 120

Jag betar 120, han synar relativt snabbt.

Turn:

A66 5 - fortfarande rainbow.

Pott: ca 350

Jag betar 300, han tänker ett litet tag innan han synar.

River:

A66 5 2

Pott: ca 950

Jag betar 1000 och har 2000 till bakom.

Standard? Det är mest riverspelet jag undrar över. Men tycker ni att jag ska trixa till det genom att checka någon gång under handen?

Postad
Standard? Det är mest riverspelet jag undrar över. Men tycker ni att jag ska trixa till det genom att checka någon gång under handen?

Nix, bra spelat. Bara att ösa när du har något. Med din image så behöver du inte slowspela eller trixa för att få action.

River hade jag nog bettat lite mindre, typ 3/4 pott. Men eftersom du är parre synar han nog med de flesta essen.

Postad

Jag checksynar ungefär 100% av fallen här. Visst, jag floppar en stark hand, men syn på två gator är syn på två gator. Jag tror liksom inte att han floatar mig.

Kan han värdebeta en hand som AQ på river är det en jättelätt check imho.

Jo alltså, betar vi så får vi ett jättesvårt beslut ifall han slår om. Vi kan bli tvungna att lägga vår triss - inte bra.

Men checkar vi så kan han mycket väl tro att vi är ganska tomma.

Det finns många händer förutom floppad triss som parre betar två gator i rad, eller hur?

Postad

Med din image är det väl lika bra att betta river också skulle jag tro. Att check-syna rivern känns inget vidare då en chans till bluff är minimal och åtminstone alla halvsvaga ess checkar bakom, men hade kanske synat ytterligare ett bet.

Alternativet är väl att check-raisa floppen. Är ju ett spel som sällan rekommenderas med bra händer men ingenting annat pumpar upp potten så mycket. Och med tanke på att det säkert bara ses som ett bluff-move lär han syna åtminstone floppen med de flesta essen.

Postad
Jag checksynar ungefär 100% av fallen här. Visst, jag floppar en stark hand, men syn på två gator är syn på två gator. Jag tror liksom inte att han floatar mig.

Kan han värdebeta en hand som AQ på river är det en jättelätt check imho.

Jo alltså, betar vi så får vi ett jättesvårt beslut ifall han slår om. Vi kan bli tvungna att lägga vår triss - inte bra.

Men checkar vi så kan han mycket väl tro att vi är ganska tomma.

Det finns många händer förutom floppad triss som parre betar två gator i rad, eller hur?

Varför blir det ett jättesvårt beslut på rivern om du inte tror att han floatar?

Postad

Varför blir det ett jättesvårt beslut på rivern om du inte tror att han floatar?

Antar att beslutet inte är så svårt egentligen :oops:

Jag bara hatar att lägga semistarka händer :)

Nej men visst, du har nog rätt.

Du förordar bet och fold mot omslag?

Postad

Har jag missat något?

Den enda handen du förlorar mot är AA, har han den e det riggat =) Men, ärligt, har han essen, betala av honom, resten av händerna slår du. Jag hade synat i 99% av fallen.

Jag hade satt han på ak, vilket ha hade ?

Postad

Antar att beslutet inte är så svårt egentligen :oops:

Jag bara hatar att lägga semistarka händer :)

Nej men visst, du har nog rätt.

Du förordar bet och fold mot omslag?

Ja, jag tror det ger mest värde. Han lär ju inte värdebetta rivern med särskilt många händer som Parre slår samtidigt som han lär syna av med en massa. Men bettar man ut rivern måste man kunna lägga sig jävligt snabbt om han slår om. Det finns liksom inte att han bluffar här.

Postad
Har jag missat något?

Den enda handen du förlorar mot är AA, har han den e det riggat =) Men, ärligt, har han essen, betala av honom, resten av händerna slår du. Jag hade synat i 99% av fallen.

Ja, du har missat något. Parre är slagen av 34, AA, 55, 22, 62, 65, 86, 96, T6, J6, Q6, K6 och A6. Nu är visserligen få av dessa händer särskilt sannolika att han har givet att han är en tight spelare, och det kanske var det du menade.

FWIW så hade jag spelat likadant och synat vilket omslag som helst (givet parres image).

Postad
Har jag missat något?

Ja, du har missat något. Parre är slagen av 34, AA, 55, 22, 62, 65, 86, 96, T6, J6, Q6, K6 och A6. Nu är visserligen få av dessa händer särskilt sannolika att han har givet att han är en tight spelare, och det kanske var det du menade.

FWIW så hade jag spelat likadant och synat vilket omslag som helst (givet parres image).

Den enda sannolika handen den spelaren kan ha är AA. Som slår mig då.

Resultat: Han steker länge innan han hittar synen. Direkt efter att han synat utbrister en annan spelare (som några potter innan påstått sig ha en tell på mig när jag bluffar) BLUFF! Jag visar 76, det står.

Pratade med min motståndare idag, han tyckte att han borde vikt mot mitt riverbet (han hade såklart AK). Som jag spelade igår så finns det nog inte att jag hade försökt bluffa på tre gator. Att jag sedan gör sådana spel ibland är bara för att jag är allmänt dum :)

Postad

Om han hade ställt (jag hade exakt 2000 bakom) så hade det blivit sjukt äckligt jobbigt. Vet inte om han skulle orka slowplaya AA, men å andra sidan så skulle han aldrig värdeställa AK där.

Postad

Om han spelade 33 lite senare och gjorde moves med den - är det då osannolikt att han skulle kunna höja från knappen med en hand som 55? Oklart om det var några limpare innan han höjde, den informationen gör ju rätt mycket för vilken hand han skulle kunna sitta på.

Postad

Om han spelade 33 lite senare och gjorde moves med den - är det då osannolikt att han skulle kunna höja från knappen med en hand som 55? Oklart om det var några limpare innan han höjde, den informationen gör ju rätt mycket för vilken hand han skulle kunna sitta på.

Klart han skulle höja 55, så tajt är han inte. Men jag tvivlar på att han skulle syna floppen och hoppas på att jag är tom med 55. Men visst, det är väl en longshot om han nu trott att jag bara försöker köpa för att ett A floppar.

Men det är ju en skillnad på att höja ett 200-bet till 600 på turn i position på en jättefarlig bräda och att höja ett 1000-bet till 3000 på rivern på en bräda där han egentligen inte kan ha mig slagen förutom AA (och visst, en longshot-55).

Postad

Nu är jag sen in i diskusionen tyvärr... Jag skulle gärna se en check på turn utav många anledningar.

Känns dock trist att sitta och göra utlägg för dessa om ändå ingen läser när diskusionen verkar vara avslutad.

Men vill någon veta så skriv för jag vill gärna ge mig på att motivera det klart bästa spelet.