Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag fattar inte hur folk orkar multitabla > 2 Sng under längre tid. Jag kör nästan alltid 2 st 55$ bord och det är behagligt.

Idag hade jag bara en timme för spel och ville maximera vinsten :D så jag drog igång 4 st 55$ bord. Första 20 minuterna var väl ok sen blev allt en frenesi och jag fick tunnelseende. (Påminde lite om mina enstaka försök att 4-tabla SH bord) Jag var på bubblan på samtliga bord samtidigt, jag var ITM på 3 av borden (efter en hemsk bad beat naturligtvis) och jag var HU på 2 samtidigt och det tredje separat (2-1-0)

Men spelandet var helt okritiskt och utan betänketid. Fantastiskt konstigt att man inte gör massor med misstag. Det enda positiva är väl att man blir helt orädd. Men nu behöver jag ett vilohem. Hur fan orkar folk med detta och värre?

Rullen nådde iallafall nya rekordnivåer :D Skönt efter den miserabla eftermiddagen hos Svenska Spel med deras undermåliga klient.

• Svars 52
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Att ställa om från två till fyra bord kan nog upplevas stressigt i början, men efter ett tag kommer du garanterat komma in i det och inse att du knappt tappar någon ROI.

Sen när du väl fixat fyra bord så är det knappt någon skillnad om du börjar köra sex st.

Postad
Att ställa om från två till fyra bord kan nog upplevas stressigt i början, men efter ett tag kommer du garanterat komma in i det och inse att du knappt tappar någon ROI.

Sen när du väl fixat fyra bord så är det knappt någon skillnad om du börjar köra sex st.

Och när man går över från 6 till 8 bord och samtidigt skaffar sig MTH blir det faktiskt lättare! Jag lyckades spela 750+ SNG innan jag gick från 2 till 4 bord, 700 SNG senare spelar jag 8 bord utan problem och jag räknar med att börja spela 12 bord så snart jag får upp en skärm till. Jag har idag ingen som helst förståelse för de som bara spelar 2 bord samtidigt.

Det jag upplever som det stora problemet med att multitabla är alla musrörelser - men tack vare MTH kunde jag minska dessa ordentligt.

Mentalt tycker jag att det är lättare att hantera 8 bord än 2. När jag spelar 8 bord missar jag mycket - jag ställer in på ett bord och går sedan vidare till nästa. En stund senare dyker det upp en ruta som säger att jag slutade på femte plats - jaha tänker jag, hur gick det här till? Att jag åkte ut p.g.a. att en idiot gjorde ett idiotspel har jag inte registrerat och slipper således bli arg på det. Så på så sätt är tiltkontroll betydligt lättare ju fler bord man spelar - man har inte tid att bli arg, redan dags att fokusera på nästa beslut.

Fler beslut på kortare tid gör också att man tvingas fokusera - tidigare hade jag en ovana att tänka på annat än poker när jag spelade. Så för mig har det egentligen varit en odelat positiv upplevelse att börja spela fler bord. Timlönen ska vi inte ens prata om! :D

Sen är det givetvis så att man snabbt blir robotlik i sitt spel. Med träning lär man sig att snabbt läsa av bordssituationen (hur mycket marker de olika spelarna har osv.) och därefter agera enligt de riktlinjer man ställt upp för sig själv. Han vet att jag vet att han vet-tänket existerar inte.

Postad

Jo allt det där låter ju bra men för mig personligen har jag hittat min nivå på antal bord och föredrar att söka utmaningen på djupet snarare än på bredden. Så när jag får tråkigt går jag hellre upp i nivå. Jag spelar redan på en för hög nivå för min rulle men det fungerar bra.

Experimentet igår var bara en krydda som förhöjer den redan trevliga sysselsättningen. Jag blev hög av intensiteten och vinsten igår, men jag får inga önskningar om att ha det så jämt. Jag är så nöjd med att sitta under korkeken med mina två bord och ha tid att begrunda, sätta motståndaren på en hand, försöka med en utstuderar bluff, se hela All-in situationen, etc etc.

Jag är ute efter en annan sorts poker än den robotliknande pengaproducerande pokern vissa eftersträvar. Men så är pengar för mig verkligen av sekundär betydelse vad gäller poker.

Alla blir saliga på sin egen fason. Jag tar hellre en whisky och cigarr än två bord till :D

Postad
MTH = Multi Table Helper. Ett litet program som öppnar nya SnG's och håller reda på de olika fönsterna m.m. så att multitabling underlättas.

Huvudfunktionen är väl egentligen att flytta och markera bord enligt användarens önskemål. SNG-öppnaren har jag inte riktigt fått att fungera. Kan väl också vara värt att påpeka att MTH just nu bara fungerar på Party.

HH12

HH34

8756

Skissen ovan är hur det fungerar för mig. Siffrorna är mina bord och placeras i den ordningen varefter jag öppnar nya (dessa bord är i minsta storlek). HHHH är mitt huvudbord - i normalstorlek. När det är min tur att agera flyttas aktuellt bord till huvudposition och stannar där tills jag har agerat.

Postad
se hela All-in situationen, etc etc.

Vad menar du här?

Men generellt kan man väl säga att ju mer erfarenhet man har, desto snabbare reagerar man på situationerna korrekt, och behöver alltså mindre tid till att begrunda situationen, så att multitabla 8 bord är inte liktydigt med att spela "hafsig" och ogenomtänkt poker i mina ögon. Inte för att verka högfärdig (eller, jo ;)), men det är först när jag är ITM eller HU på för många bord samtidigt och stackarna är låga som jag känner att jag tappar särskilt mycket edge p.g.a. snabba beslut.

Men självklart ska man välja det man själv trivs bäst med och tycker är roligast.

Alla blir saliga på sin egen fason. Jag tar hellre en whisky och cigarr än två bord till :D

033.giftrink13.gif

Postad
se hela All-in situationen, etc etc.

Vad menar du här?

Bara att man i de fall man tvingas All-in har tid att se hela brädan "smygas" upp. Vid för mycket multitabling tvingas man direkt efter sitt agerande titta på andra bord och ser sen bara "oops jag åkte ut" eller "Jippi, jag dubblade". Jag njuter ganska mycket av själva situationen.

Jag lurade nyss en dryg amerikan genom att slowspela min flush så att han fick in sin stege på river :D:D Såna njutningar missar man ju helt då man stressar. Att man sen hinnar håna honom i chatten: "fooled you" ger ju ytterligare dimension till spelet :D

Så i mina ögon är det enda man får med > 2 bord en möjlighet till mer pengar, men man förlorar harmonin och njutningen. Kort sagt det som gör en människa lycklig (nej det är INTE pengar, det kommer ni förhoppningsvis att förstå en dag)

Men generellt kan man väl säga att ju mer erfarenhet man har, desto snabbare reagerar man på situationerna korrekt, och behöver alltså mindre tid till att begrunda situationen, så att multitabla 8 bord är inte liktydigt med att spela "hafsig" och ogenomtänkt poker i mina ögon. Inte för att verka högfärdig (eller, jo ;)), men det är först när jag är ITM eller HU på för många bord samtidigt och stackarna är låga som jag känner att jag tappar särskilt mycket edge p.g.a. snabba beslut.

Sant, om jag får lägga till på bubblan. Problemet är ju att redan med två bord så är jag ofta i dessa lägen samtidigt och jag vill ha gott om tid för att fundera igenom alla alternativ. Igår var jag på bubblan på 4 bord samtidigt och 3 ITM samtidigt. Det kändes inte optimalt för spelkvaliten.

:D

Postad
men man förlorar harmonin och njutningen. Kort sagt det som gör en människa lycklig

Håller helt enkelt inte med om att man förlorar de dimensionerna per automatik, jag gör det inte iaf. Dessutom finns det ju andra dimensioner t.ex. utmaningar i form av att se hur mycket man kan pressa sig att hantera.

Postad
men man förlorar harmonin och njutningen. Kort sagt det som gör en människa lycklig

Håller helt enkelt inte med om att man förlorar de dimensionerna per automatik, jag gör det inte iaf. Dessutom finns det ju andra dimensioner t.ex. utmaningar i form av att se hur mycket man kan pressa sig att hantera.

Sant, alla får ju kickar av så olika saker.

Men harmonisk kan du nog ändå inte få mig att tro att du blir av det. Men så finns det ju dem som aldrig är harmoniska vid pokerbordet (e.g tuff_fish) och alltid kastar tangentbord och möss omkring sig.

Utmaningar är roliga. En del finner utmaningar på djupet i svårare och svårare problem, en del finner dem i mängden. Kvalitet kontar kvantitet. Båda sorterna kan vara stimulerande.

Man skall heller inte underskatta njutningen att vinna pengar, men för mig är det inte säkert att jag ser en positiv ROI på att multitabla mer. Att man ofta tappar kontroll över de mest kritiska faserna verkar oroande tycker jag. Det är ju där man tjänar pengarna.

Som sagt, detta kan ju egentligen inte debatteras mer än vilken Whisky som är godast men jag anser ändå att Lagavulin slår det mesta :D

Skål!

Postad
Att du skulle öka din ROI genom att lägga till fler bord är närmast osannolikt... Däremot kanske din $/h.

Sorry. Menade det. Men tvivlar likförbannat. Inte att en del gör det, men att jag gör det.

Postad
Jag är ledsen, men du har fel igen. Whiskey är nämligen inte gott. Alls. ;)

Legavullin är whisky, din barbar! :)

Äsch, same shit different name... :)

Där har du än mycket att lära. Att jämföra amerikansk whiskey med riktig single malt skotsk whisky är som att jämföra en kalle karlssons snabbvin med en vällagrad rioja gran reserva.

Däremot kan en irländsk whiskey sitta fint som omväxling.