Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Känns som om man skall göra en "komedi" utifrån någon känd pokerspelare så vore väl Phil "Gnällspiken" Hellmuth Jr ett av de uppenbara valen.

Även Phil Ivey skulle kunna funka bra, den alltid så lugne mannen vid bordet, som aldrig gör något överilat.

Sen den andra sidan som dom visade upp på WSOP-sändningarna när han Lederer och (kommer inte på namnet på den tredje) var och golfade och Lederer säger "ok, $5.000 per hole?" och Ivey svarar så trevligt "$5.000, come on, I don´t get out of bed for less than $10.000 per hole".....och då har killen ALDRIG lirat golf innan.

Men dom kan väl försöka visa en rolig och mild sida v Annie Duke för att krydda upp hennes PR-värde, för vad det verkar inte vara så jävla högt om man läser på diverse ställen på nätet.

Postad
Sen den andra sidan som dom visade upp på WSOP-sändningarna när han Lederer och (kommer inte på namnet på den tredje) var och golfade och Lederer säger "ok, $5.000 per hole?" och Ivey svarar så trevligt "$5.000, come on, I don´t get out of bed for less than $10.000 per hole".....och då har killen ALDRIG lirat golf innan.

Du vet att det där var fejkat va?

Postad

Tjenare Hjort. Satt och kollade lite när Ivey spelade på sitt bord på full tilt efter att det där sändes och han bekräftade där att dom lirar golf och bettar FRÅN $10.000 och uppåt per hål, och att han nu börjat ta golflektioner för att få igen lite av pengarna, så jag tror för min del på det, men alla har vi olika uppfattningar.

Postad
Tjenare Hjort. Satt och kollade lite när Ivey spelade på sitt bord på full tilt efter att det där sändes och han bekräftade där att dom lirar golf och bettar FRÅN $10.000 och uppåt per hål, och att han nu börjat ta golflektioner för att få igen lite av pengarna, så jag tror för min del på det, men alla har vi olika uppfattningar.

Kan iofs stämma, det jag tänkte på var nog ett WPT-avsnitt där de fejkade golfbet. Och där var fejken bekräftad av spelarna själva. Dessutom så var de lirarna antagligen inte lika täta som Ivey.

Nu är ju frågan hur du vet att det verkligen var Ivey som lirade. ;-)

Postad

Det kan jag som du vet inte till 100 % bekräfta.

Eftersom Ivey är en av de inblandade i FullTillt så brukar dom sitta och lira, så även John Juanda, Chris Fergusson mm.. och det var några som satt och snackade med "Ivey" och då var det någon som sa att han sett "Ivey" ta privat lektioner och han undrade om han inte kunde sspela golf redan.

Då svarade "Ivey" upp genom att berätta det ttidigare nämnda betten, och att han snart skulle kunna komma att vinna tillbaka sina pengar.

Men som sagt, på nätet vet man aldrig.

"Hjort" kan vara en libanesisk 11-årig pojke som surfar nätet via en Vic 20.

Men vem vet..... :D

Postad
Jag har läst en intervju med Ivey, det är han som lirar på FullTilt.com, och han lirar även en del golf, håller på att lära sig.

Min poäng var ju snarare att det inte är särskilt kul för en 1000-2000-lirare att spela lowstakes online några timmar i veckan. Eftersom det dessutom inte finns något sätt att se genom skärmen så kan man ju tänkas att en del frestas att sätta systersonen eller städerskan framför skärmen så att de kan göra vettigare saker. Phill Hellmuth spelade ju på sitt UB-bord samtidigt som han satt och signerade böcker i Dallas helt utan datortillgång. För att ta ett exempel på en pokerkändis som inte riktigt tagit på allvar sin uppgift att spela x antal timmar i veckan. Möjligheten finns där alltså.

Jag har faktiskt 20 stycken som jobbar gemensamt i min källare för 11 kr i timmen framför en vic-24. "It types the hand history, or else it gets the hose." typ.

Postad

Gah, mentala bilder när man har druckit och är trött så att ögonen svider är INTE bra. Jag fick upp en bild av Hjortfan ovanför ett hål och QoS i hålet som smörjer in sig med lotion. Hoppas på en kort REM-fas i natt så att eländet försvinner.

Postad
Men som sagt, på nätet vet man aldrig.

Fast egentligen är Hjort en 32-årig hemmafru vid namn Kerstin, som mest spelar poker/hänger på forumet då maken "har huvudvärk".