Gå till innehåll

NLT - SnG, Skydda handen vs Pottkontroll #2

Recommended Posts

Postad

Så tar vi hand 2

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t20 (8 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

saw flop|saw showdown

UTG (t1420)

UTG+1 (t1410)

MP1 (t1400)

MP2 (t1470)

CO (t1650)

Button (t1330)

SB (t1770)

Hero (t3050)

Preflop: Hero is BB with Tspade.gif, Tdiamond.gif.

1 fold, UTG+1 calls t20, 4 folds, SB completes, Hero checks.

Flop: (t60) 6club.gif, 3spade.gif, Jspade.gif(3 players)

SB checks,

TT i tidigt skede av turren är inget monster så jag väljer att checka. Floppen är ju inte sådär jätte dragvänlig förutom fägdraget då kanske, så jag gör vadå?

Postad

Jag checkar kanske flopen 50% och betar (och viker mot omslag, samt tappar all aggressivitet utan framtida triss) 50%, nåt sånt.

Beta alla turn med roundcheck.

Men var inte beredd att förlora pengar med sämre än TPGK i tidigt skede av SnGs imho.

Postad

3-handed kan jag kanske tänka mig att beta floppen och folda för omslag. Oftast checkar jag bara.

Sen håller jag med eury och betar turn vid rundcheck.

Postad

Flop: (t60) 6club.gif, 3spade.gif, Jspade.gif(3 players)

SB checks, Hero checks, UTG+1 checks.

Turn: (t60) 9spade.gif(3 players)

SB bets t40, Hero??

Jag checkade floppen och nu kommer ett 2/3 pott bett från från SB. Styrka, svaghet, probebet? En spelare till efter mig som skall säga sitt. Hänga kvar med en syn eller skall man ge sig, kan väl knappast vara läge att slå om utan vi vill väl hålla potten nere om vi skall vara kvar?

Postad

Känns ganska readberoende.

Men det där är inget roligt riverkort. Viker nog oftast här.

Ska jag göra ett annat spel så synar jag med förhoppniingen om att eventuella sämre händer inte kommer bomba på river.

Men som sagt, inget roligt läge.

Postad

Ja det kanske kan vara bra att ha ngn read på fi i detta läge men det har jag inte utan det är "avarege Joe". Jag var i varje fall inte berädd att släppa handen utan synade.

Hero calls t40, UTG+1 folds.

River: (t140) 7heart.gif(2 players)

SB bets t80, Hero ??

Riverkortet är ju inte helt ofarligt då den kan ha hjälpt fi till stege och fi bettar drygt halvpott. Jag sitter ju iof på två tior och en av dem är spader. Är det nu man skall ge upp den här handen?

Postad
Ni vill inte höja TT för värde mot en limpare och SB här?

Värdet vore isf att vi får lättare att CB:a hem potten på flop, men jag är ändå tveksam till om det är rätt att riskera kanske 250 marker med TT ur position så här tidigt.