Gå till innehåll

Rolig(?) chattsekvens!


Inicius_

Recommended Posts

  • Svars 64
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

vad jag stör mig mest på är idioter som höjer med 87o o träffar...

 

Du borde testa, det är en skön känsla, speciellt när man får betalt som Mikka fick här... :-)

 

Long live the LAG!

 

Får man fråga hur du ska spela för att undvika att få betalt från den här killen?

 

Folda eller ha en sämre hand är antagligen enda sättet att inte få betalt mot detta pokergeni... :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller absolut med om att inte utbilda fisken, men jag känner igen båda sidor av diskussionen... :oops:

 

anledningen att "utbilda" fisken är att man bara vill påpeka att man inte är hjärndöd, men nu för tiden så har jag kommit till insikt att det är bättre att komma med en "hjärndöd" kommentar för att trigga såna killar, precis som föregående talare som hävdar att han är nybörjare....

 

min stora svaghet när jag spelar är mitt humör och på låglimit fixed (vet att detta gäller en NL-hand) och efter många beats, dåliga läggningar och tilten är igång så brukar jag gå i taket totalt. och har lärt mig att det sämsta som finns är en chat i de fallen. använder nu istället "full summary without player chat", det innebär att blir jag förbannad kan jag skriva ett meddelande, alla ser det, men jag ser det inte så jag stör mig, och jag slipper se alla "fisksvar", vilket är en sjukt tiltframkallande faktor (SUITED!!, I had the button, I was commited (från sb mot 3 beten)

 

hoppas på att finna mig själv och mitt pokersug, för på sistone har det bara varit sug, och ligger lite lågt just nu...

 

hoppas det flyter för er andra, medan jag går på anger management :P

 

Mvh freddie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller absolut med om att inte utbilda fisken, men jag känner igen båda sidor av diskussionen... :oops:

 

anledningen att "utbilda" fisken är att man bara vill påpeka att man inte är hjärndöd, men nu för tiden så har jag kommit till insikt att det är bättre att komma med en "hjärndöd" kommentar för att trigga såna killar, precis som föregående talare som hävdar att han är nybörjare....

 

min stora svaghet när jag spelar är mitt humör och på låglimit fixed (vet att detta gäller en NL-hand) och efter många beats, dåliga läggningar och tilten är igång så brukar jag gå i taket totalt. och har lärt mig att det sämsta som finns är en chat i de fallen. använder nu istället "full summary without player chat", det innebär att blir jag förbannad kan jag skriva ett meddelande, alla ser det, men jag ser det inte så jag stör mig, och jag slipper se alla "fisksvar", vilket är en sjukt tiltframkallande faktor (SUITED!!, I had the button, I was commited (från sb mot 3 beten)

 

hoppas på att finna mig själv och mitt pokersug, för på sistone har det bara varit sug, och ligger lite lågt just nu...

 

hoppas det flyter för er andra, medan jag går på anger management :P

 

Mvh freddie

 

att spela poker med ett "dåligt" psyke är lika dåligt som att storhandla på tom mage... :lol:

 

 

Fick liknande galla spydd över mig igår efter en liknande hand. Fast i den handen hade _jag_ AA och motståndaren T8. Han blev vansinnig för att jag bettade så hårt med AA

 

Det har hänt mig också att folk blir arga för att man bettar hårt.

Jag tiltar nästan bara på tanken att det finns folk som kan vara så jävla dumma :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick liknande galla spydd över mig igår efter en liknande hand. Fast i den handen hade _jag_ AA och motståndaren T8. Han blev vansinnig för att jag bettade så hårt med AA :)

 

Tycker det händer ofta på Svenska Spel, på de lägsta nivåerna kan man betta/höja med 25-50 BB och ofta få syn av 2 spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, så här många svar hade jag inte väntat mig. :)

Det verkar som om många här roades av chattsekvensen åtminstone.

 

Mikka. Du är jobbig att spela mot. Bra gjort.

 

Tack. Den här utvecklingen visar ytterligare fördelar med LAG-spel, att man tiltar motståndarna att spela sämre och att de blir osäkra och rädda.

Jag har gått mer åt LAG-spel sista månaderna. Förut var jag TAG men nu håller jag 38/28 preflop, och det går bättre samtidigt som det är roligare och mer utvecklande att lära sig spela fler marginella händer.

 

 

Angående "utbildningen" av fisken... :)

Det var första och förmodligen sista gången han sågs till på min nivå.

Natten var sen och han var så tiltad att mina kommentarer förmodligen inte gjorde varken till eller från.

Jag hade nog ignorerat honom om inte Inicius_ hade tyckt att det hela var fruktansvärt roligt och att jag borde trigga honom lite mer... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja vill invända lite mot mitt eget inlägg.

 

Spelar man mot regulars (som man vet kommer notera konversationen) och vill bygga image kan den här typen av inlägg vara "bra", man kan få en mer solid image och därmed kunna bluffa mer osv trots att man spelar löst etc. Tvärtom tänket, men ofta är det ändå bättre att framstå som en tanklös idiot som gärna vill bli av med sina pengar.

 

"im new to this" funkar kanske inte om man heter Mikka och grindar samma bord dag och natt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åter tvingas jag nog hålla med Baller....

 

Självklart går det inte att "lura" folk man redan "känner", och det ska man nog inte försöka heller. Men alltid är det någon vid bordet som inte vet vem man är, och risken att andra ska upplysa vederbörande är ju inte stor så lite kan man alltid slå dunster i ögonen på folk...

 

När jag fällde min kommentar efter min träffade färg var det som ett skämt, jag trodde aldrig att de skule ta mig på allvar, men de hade väl bestämt sig för att jag var en idiot så det gjorde istället att de blev extra triggade. Antagligen hjälpte det att jag satt på VC och det bara var min andra (eller om det var tredje) spelkväll där, så jag var nog ganska okänd för alla. (Håller på att spela in deras bonus på $1000.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tog hans stack idag igen... :)

 

dealt to Mikka [Th 9s]

DrPill: folds

DrJiggsy: folds

fatlist: calls £5

Mikka: raises to £25

Edwin19: folds

dangero: folds

fatlist: calls £20

----- FLOP ----- [Td 6c Tc]

fatlist: bets £20

Mikka: raises to £60

fatlist: calls £40

----- TURN ----- [Td 6c Tc][5s]

fatlist: checks

Mikka: bets £800 and is all-in

fatlist: is all-in £213.25

Returned uncalled bets £586.75 to Mikka

----- RIVER ----- [Td 6c Tc 5s][Qs]

----- SHOW DOWN -----

Mikka: shows [Th 9s] (Three of a kind, Tens, Queen high)

fatlist: shows [5c Qc] (Two Pairs, Queens and Tens, Six high)

Mikka collects £600.50 from Main pot

 

fatlist: please say sorry

fatlist: ???????????????

fatlist: mikka i just cant take it

fatlist: you are so bad

fatlist: please just explain

fatlist: why do you raise with 10 9

fatlist: please someone stop me im cutting myslef

fatlist: you killed somene tonight mikka

fatlist: i'm dying

fatlist: MIKKA IS A VERY LUCKY FISH

fatlist: PLEASE AGREE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han sitter med TT55Q, varav TT är från bordet och tror att han leder på turn när du raisat pre, reraisat flop och betat ut turn, visst han skulle kunna göra det (du kan vara tom, överkort etc (och då har du fortfarande hygglig chans att dra ut på river om det är hans read)), men att bli besviken när han inte gör det är ju komiskt :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han sitter med TT55Q, varav TT är från bordet och tror att han leder på turn när du raisat pre, reraisat flop och betat ut turn, visst han skulle kunna göra det (du kan vara tom, överkort etc (och då har du fortfarande hygglig chans att dra ut på river om det är hans read)), men att bli besviken när han inte gör det är ju komiskt :lol:

 

han har ju iofs färgdrag...

 

Siten är väl nån cryptosite? (willhill, inter mm...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Holdem Hi: 1712304 enumerated boards

cards win %win lose %lose tie %tie EV

Qc 5c 970972 56.71 726066 42.40 15266 0.89 0.572

Ts 9h 726066 42.40 970972 56.71 15266 0.89 0.428

 

Där han spelar poker så räknas bara vem som har störst chans att vinna preflop. Allt annat verkar vara egalt. Vem som leder när marioriteten av pengarna åker in i potten är av underordnad betydelse - har han haft varit i ledningen någon gång i potten så anser han det vara en riktig badbeat och motståndaren urusel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

uppdatering ämnet fatlist:

 

Handen i fråga diskuterar han fortfarande flitigt i chatterna på borden jag (och mikka) spelar. Skillnaden är att potten växt, den är numera 1200 i hans ögon, och mikka synade 500 med gutshot...

 

Han "hatar" henne och skyller väl allmänt alla sina problem på henne.

 

Finns även ett par trådar uppe på Betfairs forum som mkt fyndigt heter "I HATE MIKKA"

 

Det hela börjar bli tämligen sinnesjukt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...