Inicius_ Postad 6 September , 2006 Rapport Share Postad 6 September , 2006 En kompis satt och spelade lite nyss och fick det här över sig, jag ville posta det här, och det tyckte hon me jag kunde göra - here we go: dealt to Mikka [8h 7c] Cilla24: calls £5 3241: folds Mikka: raises to £25 Isomerkii: folds Shark23: folds fatlist: raises to £60 Cilla24: folds Mikka: calls £35 ----- FLOP ----- [7h Kd 9h] fatlist: checks Mikka: checks ----- TURN ----- [7h Kd 9h][6d] fatlist: bets £30 Mikka: calls £30 ----- RIVER ----- [7h Kd 9h 6d][Tc] fatlist: bets £50 Mikka: raises to £325 fatlist: is all-in £184.85 Returned uncalled bets £90.15 to Mikka ----- SHOW DOWN ----- Mikka: shows [8h 7c] (A Straight, Ten high) fatlist: shows [Ah As] (A Pair of Aces, King high) Mikka collects £653.70 from Main pot Dealer: Game #2337736893, Mikka wins pot (£653.70) with A Straight, Ten high fatlist: i swear i hope you die fatlist: absolute ******g joke fatlist: how can you casll that fatlist: ????????????????? fatlist: how can you call 60 with that **** fatlist: un ******g real fatlist: well you ****???????????? fatlist: DIE fatlist: YOU ******G CHEAT fatlist: DIE fatlist: DIE fatlist: DIE fatlist: DIE fatlist: DIE fatlist: DIE fatlist: DIE fatlist: DIE fatlist: DI fatlist: EID fatlist: EID fatlist: EID fatlist: EIDIE fatlist: DIE fatlist: DIE fatlist: DIE fatlist: DIE fatlist: DIE fatlist: DIE fatlist: DIE fatlist: DIE fatlist: DIE fatlist: DIE fatlist: DIE fatlist: DIE fatlist: DIE fatlist: DIE fatlist: DIE fatlist: DIE fatlist: DIE fatlist: DIE fatlist: DIE fatlist: DIE fatlist: DIE fatlist: DIE fatlist: DIE fatlist: DIE fatlist: DIE fatlist: DIE fatlist: DIE fatlist: DIE fatlist: DIE fatlist: UN ******G REAL fatlist: WELL YOU **** SPEAKJ fatlist: HOW CAN YOU CALL???????????? fatlist: HOW CAN YOU CALLL fatlist: WELLL???????????????????? fatlist: MIKKA I ******G HOIPE YOU DIE fatlist: AND YOUR FAMILTY fatlist: FAMIKLY fatlist: ABSOLUTE **** fatlist: HEY YOU TERROSRIST Mikka: You've found a real fish. buy in again and take my monet fatlist: BUY IN AGAINST YOU???????????* fatlist: THAT WAS TOTALY UNREAL fatlist: YOU CALL 60 WITH 7 8U fatlist: TELL ME WHY fatlist: PLEASE????????????????????????????? fatlist: DO PEOPLE NOT KNOW HOW TO PLAY????????? fatlist: MIKKA HOW CAN YOU NOT EVEN SAY SORRY Mikka: take back your money instead. fatlist: your absolute scum fatlist: i swear i hope you die Shark23: enough of swearing m8 everyone is gonna die one day Mikka: learn how to bet instead. fatlist: shut your face you moron fatlist: sick of **** players like mikka getting away with it fatlist: mikka have you ever played before? fatlist: putting that hand on the forum Mikka: did that money loss hurt you that much really? fatlist: you just took down aces for 700 hunder quid with runner runner runner fatlist: after unbelievable calls in the first place Mikka: Don't say it was money for your children's education? Shark23: isn't it good for u or us if he is such a bad player? fatlist: obviously not fatlist: people are ripping him apart on the forum Shark23: y u complain so much ? y not? fatlist: mikka just tell me why you called? Mikka: cause I'm a LAG player. a professional. fatlist: what posses you to call 60 with 87 off suit? fatlist: you think thats proffesional playt? fatlist: your getting slaughtered on the forum Mikka: ever heard of implied odds agains fishes? fatlist: whtat are you on about fatlist: i dont think you understand AA against 87? fatlist: if you called that every time you would be in debt up to your eye balls fatlist: but you called 60 with an up and down straiht? fatlist: please tell me what your odds were? fatlist: come on pro Shark23: hey fatlist u played badly that hand anyway Shark23: post flop fatlist: shark be quiet fatlist: you have no influence at all your very insignificant fatlist: i swear mikka you are a very very bad player fatlist: just been showed some of your hands fatlist: jesus your bad fatlist: hey mikka your a joke fatlist: a sly joke fatlist: 8 7? fatlist: 8 7? Mikka: had 13 outs on the turn, u bet 30 in a pot of 125....I need 9 outs without implied....now I got payd obviously and didn't need fatlist: are you for real Mikka: more than 3-4 fatlist: on the turn how many outs did you have?????????? fatlist: please tell me fatlist: ??????????????????????????? fatlist: 2 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! fatlist: about 5percent Mikka: you checked turn. Mikka: remember? fatlist: i bet sixty you **** Mikka: ah, it was flop. ok fatlist: so you call yourself a pro Mikka: pre flop i call 35 to win 100 and need 25% without any implied, which I had loads of. fatlist: ??? fatlist: and you call 60 with 5 percent fatlist: explain your implied odds there? fatlist: didnt think you could you amature fatlist: face it you got ******g lucky Mikka: had 20% pre flop, 20 on the flop and 28 on the turn....where do u get 5% from? fatlist: 28 percent on the turn?????????? fatlist: is that what you give for an open end? Mikka: plus pair fatlist: your trying to wind me up Shark23: i am looking that hand now don't blame mikka ur bets were terrible fatlist: how would you have played it shark Shark23: no wonder ur AA were cracked fatlist: shark you a useless player look at the rankings? fatlist: shark you dont know how to play do you Shark23: no i don't good for u isn't it? fatlist: so you think calling with 78 is a good call fatlist: shows how much you know fatlist: lol fatlist: your useless Shark23: any 2 cards can win in poker fatlist: so why dont you call every hand? Shark23: u didn't bet right post flop that's y u lost fatlist: he would have called any way Shark23: how would u know that he would have called fatlist: cause he is a very bad player fatlist: have you seen some of his play? Mikka: well, you wanted me to call. why not bet higher amounts then? Shark23: then y didn't u charge him high fatlist: if he called 60 with 8 7 Shark23: u bet 30 into 125 pot on flop fatlist: yes i didnt want him to fol,d straight away Mikka: but you knew I would call, right? fatlist: not then fatlist: i didnt thin you were playing with 8 7 fatlist: i put you on k a or qq fatlist: or even kk would have been ok to take fatlist: face it mikka your a very bad player Mikka: You gave me odds to call even with 23 and 34 you know... Mikka: implied odds Shark23: i agree with u mikka fatlist: your a bad player Shark23: he doesn't know how to bet fatlist: you can say implied odds all you want but you called 60 with 7 8 Mikka: that's poker fatlist: there fore you can say implied odds for every hand you say you useless ******* Mikka: it didn't cost med 60, it cost me 35 to call preflop fatlist: you called 60 with 7 8 fatlist: full stop Mikka: I raised 25 with 78, it's called a bluff, then I called 35 more cause I had odds to do so. fatlist: your a very silly man Mikka: that's not right anyway. fatlist: im starting to think i just got beaten by someone with out a brain cell Mikka: You wasn't beat by a man fatlist: it makes me feel slightly better fatlist: oh ok i was beaten by a useless woman fatlist: ha ha ha ha fatlist: or a dog fatlist: seeing as you have the intelligence of one fatlist: i recon q 7 fatlist: or maybe 4 6 fatlist: h aha ha h ah ah ha ha ha h ah hah fatlist: your absolutely pathetic fatlist: horrific poker once aagain fatlist: ugly ugly pker fatlist: at least say if you got beaten by 8 7 with AA you would be very annoyed? Mikka: I would be annoyed, yes. At myself for my stupid play fatlist: mikka you just lost 300 hundred with high card fatlist: you are useless Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 6 September , 2006 Rapport Share Postad 6 September , 2006 I love the smell of tilt in the morning... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PxT Postad 6 September , 2006 Rapport Share Postad 6 September , 2006 Otur för fatlist att han inte inser att han är en stor jävla fisk... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 6 September , 2006 Rapport Share Postad 6 September , 2006 Otur för fatlist att han inte inser att han är en stor jävla fisk... De är roliga de snubbarna som tror att de verkligen vet hur man lirar liksom... Kul att se att de finns däruppe också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svinto Postad 6 September , 2006 Rapport Share Postad 6 September , 2006 Men allvarligt, hur svårt kan det vara att fatta att det inte kostar dig £60 att syna bara för att han höjt TILL £60? Varannan spelare man blir sågad av i chatten verkar ju ha riktigt stora problem med att greppa det där. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SouthEast Postad 6 September , 2006 Rapport Share Postad 6 September , 2006 Tack för posten, mycket underhållande första läsning här på jobbet. Tråkigt bara att både Mikka och Shark försöker lära honom hur man spelar, fast tiltfaktorn var nog för hög för att han skulle förstå även om han försökte. Måste väl vara bättre att säga att man hade en j-kla tur och att han hade otur med sina AA... fast då hade ju inte chatten blivit så rolig (misstänker jag). Allt för konsten Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skadast Postad 6 September , 2006 Rapport Share Postad 6 September , 2006 fatlist plussar säkert sjuka mängder på den nivån Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skadast Postad 6 September , 2006 Rapport Share Postad 6 September , 2006 Men allvarligt, hur svårt kan det vara att fatta att det inte kostar dig £60 att syna bara för att han höjt TILL £60? Varannan spelare man blir sågad av i chatten verkar ju ha riktigt stora problem med att greppa det där. Tiltar man så extremt har man nog inte tid att tänka efter speciellt mycket heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AAisking Postad 6 September , 2006 Rapport Share Postad 6 September , 2006 För mig är det solklart att den som är mest arg i den chatten inte verkar fatta vem som är fisken vid bordet. Hans lamerbet gör att han får f-n skylla sig själv. Wp Mikka. PS. F-n jag tiltar nästan själv på fatlist, så sjukt kasst han spelar den handen. DS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Okok Postad 6 September , 2006 Rapport Share Postad 6 September , 2006 Fatlist är bara för skön asså =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 6 September , 2006 Rapport Share Postad 6 September , 2006 PS. F-n jag tiltar nästan själv på fatlist, så sjukt kasst han spelar den handen. DS Frågan är vilket jag tiltar mest på, hans spel eller hans argumentation... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 6 September , 2006 Rapport Share Postad 6 September , 2006 Det här är roligast: fatlist: MIKKA HOW CAN YOU NOT EVEN SAY SORRY Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr Magoo Postad 6 September , 2006 Rapport Share Postad 6 September , 2006 vad jag stör mig mest på är idioter som höjer med 87o o träffar... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Beachkung Postad 6 September , 2006 Rapport Share Postad 6 September , 2006 Mikka. Du är jobbig att spela mot. Bra gjort. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Arab_Airlines Postad 6 September , 2006 Rapport Share Postad 6 September , 2006 fatlist: i swear i hope you die Jag kan se hur illamående killen är just där hahaha (sjukt dåligt spelat) vad jag stör mig mest på är idioter som höjer med 87o o träffar... Vad är det för fel med det? Perfekt hand att spela mot en tomte med AA... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FeelingThis Postad 6 September , 2006 Rapport Share Postad 6 September , 2006 Skön kille som inte kan odds, beta, höja eller räkna över huvud taget...och inte förstår det själv. Typexempel på tomte som tror att AA inte kan förlora. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jna Postad 6 September , 2006 Rapport Share Postad 6 September , 2006 En annan rolig sak är att fatlist hela tiden ställer frågan "How can you call 60". Dels för att det inte ÄR 60 som tidigare sagts (utan 35), och dels för att han inte någonstans verkar förstå att det är den relativa storleken på betarna som är intressant, inte den faktiska. "How can you call with that ****" är för övrigt en väldigt rolig fråga att få just när man plockat > 100 BB av en motståndare som inte klarat lägga TPTK, vilket händer rätt ofta . Självinsikt noll liksom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 6 September , 2006 Rapport Share Postad 6 September , 2006 Mikka, sitt inte och förklara varför det är ett bra spel. Utbilda inte dom till att spela bättre. Det tjänar man inget på. Mikka: learn how to bet instead. Mikka: ever heard of implied odds Mikka: had 13 outs on the turn, u bet 30 in a pot of 125....I need 9 outs without implied....now I got payd obviously and didn't need Mikka: pre flop i call 35 to win 100 and need 25% without any implied, which I had loads of. osv Vad är poängen med att hålla på att avslöja vilka kunskaper du själv har och vilka brister dina motståndare har. Visst det är kul att framstå som smart osv, men det tjänar ingenting till... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Luca Postad 6 September , 2006 Rapport Share Postad 6 September , 2006 Vid en första genomläsning skrockar man lite elakt för sig själv. Vilken tok! Lite best eftersmak dock. Fy fa'n vad han måste må dåligt. På flera nivåer. Så där skriver man inte om man är frisk... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skogis_72 Postad 6 September , 2006 Rapport Share Postad 6 September , 2006 Instämmer med Baller, utbilda inte fisken. Jag fick råmycket skäll häromdagen när jag höjde fi:s potbet all in med AhTh med floppen KhJh4s, och träffade färg. Killen som hade två par (KJ) gastade som satan i chatten, och en annan höll med honom och tyckte det var fruktansvärt att höja med ett drag. Möjligen kunde man syna, men knappt det, tyckte den andra. Jag svarade bara "well, I'm new to this, what is a draw", vilket fick dem att gå på än värre i chatten, och sen gjorde de sitt bästa för att knäcka mig, vilket slutade med att jag lämnade bordet med knappt 5 fulla inköp.... *nöjd* Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jna Postad 6 September , 2006 Rapport Share Postad 6 September , 2006 Mikka, sitt inte och förklara varför det är ett bra spel. Utbilda inte dom till att spela bättre. Det tjänar man inget på. Jag tror inte det spelar någon roll, såna som fatlist är ju ändå övertygade att de vet bäst. För övrigt tycker jag att den där typen av fisk blivit mycket vanligare. Förr var de flesta tomtar synstationer. Sedan började folk höra att syna var dåligt, man ska vara tight och aggressiv. Då blev aggrotomtarna fler (jag har själv varit en sådan, tror att jag blivit bättre). En aggrotomte spelar sitt toppar stenhårt hela vägen eftersom "man ska vara aggressiv" och "fi kan inte ha stegen, eftersom man inte spelar så dåliga starthänder" och "fi släpper nog sin hand bara jag tar i ännu lite mer". Nu var ju i och för sig fatlist för passiv i just denna hand, men ändock: Förr synade de flesta tomtar bort stacken, idag är det också vanligt att beta och höja bort hela stacken. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Arab_Airlines Postad 6 September , 2006 Rapport Share Postad 6 September , 2006 "well, I'm new to this, what is a draw" Dagens bästa komentar!! 5 inköp på köpet=Priceless Att kunna tilta sina motståndare är ett starkt vapen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AAisking Postad 6 September , 2006 Rapport Share Postad 6 September , 2006 vad jag stör mig mest på är idioter som höjer med 87o o träffar... Ja det kan man ju göra om man vill, men det finns ju olika spelstilar och mikka representerar (i detta fall) LAG-spelarna, och handen visar väl fördelen med den spelstilen, man invaggar motståndaren i osäkerhet, fatslist mjukspelar, checkar postflop, mesbettar och bjuder in mikka till att dra ut honom till et förbaskat billigt pris, med pottodds för det. Så att inte syna fatlists mesbett med öppet stegdrag bl.a vore ju väl vekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 6 September , 2006 Rapport Share Postad 6 September , 2006 vad jag stör mig mest på är idioter som höjer med 87o o träffar... Mina killar brukar syna reraisar till en 30-40BB preflop för att sen träffa... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skogis_72 Postad 6 September , 2006 Rapport Share Postad 6 September , 2006 vad jag stör mig mest på är idioter som höjer med 87o o träffar... Du borde testa, det är en skön känsla, speciellt när man får betalt som Mikka fick här... Long live the LAG! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts