Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har just avslutat en session på Svenska spel.

Spelar no limit på deras lägsta nivå .50-1sek och köper alltid in för runt 100-lappen.

Efter en stund joinar en kille med 20sek och börjar spela super/över-aggro (en spelstil som ju oftast håller ett tag tills alla bara lirar med stålet).

Han vinner snabbt upp till 200 genom att höja 20-50sek hela tiden.

Eftersom han ju inte kan ha täckning hela tiden ställer jak in med 123sek när jag plockar upp KK. Får syn av AK och givetvis sätter han stegen.

Jag tiltar lite och köper in för 200 till. Dessa ryker när jag får KK igen. Denna gång bettar jag 10 får syn av 2 och floppen kommer Kx6 ställer direkt och får syn av båda...den ene med 666 och den andre sätter sin färg på river...RIDÅ :twisted:

Heltiltad köper jag in igen fast besluten att ta tillbaka degen. Vid det här laget har MR tokaggro 750sek och fortsätter att höja allt mellan 50- 600sek i varje pott. :shock:

Och nu till min fråga: Hur hanterar man en som honom?

Jag fick grym respekt för honom och vågade bara spela när jag hade superkort.

Tips?

Till slut hade jag kämpat mig tillbaka och var 190 plus :D , kallsvettig och lycklig över att räddat mina pengar. Kollade sedan hans bord och efter nån timma var han ca 100 minus, men det slutar ju inte alltid så lyckligt..( för mig, olyckligt för honom)

Synd om killen också...hade 730 plus och slutade back. :cry:

* Flytt till THe - QoS *

Postad

Tja, jag spelar varje kväll på SvS 0.5/1kr NL fullring och hamnar jag på ett sådant bord och har torkat några gånger som du gjorde så gör jag en av två saker om jag sitter och får tråkiga hålkort några varv.

- Paus = går och kokar kaffe = låter tomten skjuta ner sig själv

- Byter bord

Defensivt, fegt , whatever - men jag har inte tillräckligt stor verktygslåda eller bankroll ännu för att sitta och plocka tokaggro tomtar. Men ingen kan nog klaga på dom händer du tryckte med, skall man sitta och vänta på AA innan man trycker så hinner man få helskägg.

Beror lite också på hur jag sitter i förhållande till honom, ska jag sitta kvar vill jag gärna sitta precis eller nästan precis efter tomten så jag kan se vad han gör innan jag agerar själv.

/Cluelessrookie (säkert tomte jag också, men det tål jag)

Postad

checka monsterhanden (som för eller senare kommer) till honom, går han all in med allt skit så kommer du att ha alla hans pengar i slutänden, låter som en toktilt, svider lite när han tar ner dej men i långa loppet vinner man mot dem.

Andra alternativet: Byt bord!!!

Postad

När ni resonerar om att byta bord är ni nog helt fel ute. Hittade själv ett sjukt bord på expekt inatt.. Tror det var ett NL100 eller NL200. Medelpotten låg på 32BB tror jag så jag gick in o railade.

Fick först för mig att det var frågan om chipdumping när jag såg spelet. 6BB raise freflop varje hand. Hade dock inga pengar på clienten så jag satte in 1000 sek för att skinna fisken. Jobbade upp mig till 480$ med TAJT spel, och tömde bordet på spelare ;)

Sen att jag gulade allt på NL600 är ju en annan 5;a :oops: