Gå till innehåll

NLT - SH, farlig flopp efter action pre med KK.

Recommended Posts

Postad

Jag har inte spelat så många händer på bordet men kört min vanliga stil, höj alltid först in, ska jag spela en hand så ska jag vara den sista som höjer, inte gjort några moves ännu där jag re-raisar 65h pre eller limp-synar AA för att trappa flopp. Jag har ca 23% Vol$Pot och 12% PFR. Fi har varit passiv pre och tight ca 21% Vol$Pot. Enda handen som jag slår är AQ, möjliga händer är ju AKs, QQ, JJ eller sjukt överspelad 88.

Ska jag släppa direkt? En höjning eller syn commitar mig.

- spyse sitting in seat 1 with $169.83 [Dealer]

- Lauer sitting in seat 2 with $28.43

- tippeloppa sitting in seat 4 with $90.00

- jentao13 sitting in seat 5 with $73.98

- mikkott sitting in seat 6 with $48.50

Lauer posted the small blind - $0.50

tippeloppa posted the big blind - $1.00

** Dealing card to spyse: King of Clubs, King of Hearts

jentao13 folded

mikkott raised - $4.00

spyse raised - $12.00

Lauer folded

tippeloppa called - $12.00

mikkott folded

** Dealing the flop: Queen of Spades, Jack of Spades, 8 of Spades

tippeloppa bet - $16.00

Postad

Typisk stor dog eller coinflip situation, enkelt lägg då QQ JJ As KK (med Ks ofc) är rimlig hd, 88 är inte så jätte omöjligt tycker jag, dåligt spelad men absolut inte jätteovanlig då många överskattar implicita.

Postad

Det beror ju mycket på vad killen kan kallsyna ett re-raise med. Många personer kräver nog minst TT+/AK (jag är tightare än så) medan en del kan ha lite vadsomhelst. Generellt sett lär de ändå ha dig rejält slagen här, och de andra gångerna är det 50/50. Fold tycker jag, alternativt syn följt av all in på en :diamond: 2-turn.

Postad

En flopp man inte vill ha med KK som inte är i samma färg som på bordet.

För mig är flod eller höjning ända altenativet. För vid syn måste det nästan komma en K(ej spader) för att inte förlora komandot i potten. Och så är det ju en likadan syn som du måste göra om det kommer tex 3 :heart: för ett sånt kort gör ju ingen skillnad från floppen.

Postad

Varför måste vi ha kommandot i potten om vi ändå vet när/om vi ska dega in eller ej? Att höja känns ju väldigt kallt eftersom vi då inte får chansen att komma undan på uppenbart dåliga turns (:spade: och antagligen också A) och i princip aldrig får action av händer vi slår.

Sedan ska förstås inte 2:diamond: tas alltför bokstavligt, det jag syftade på var naturligtvis en blank.

Postad
Vi synar och se vad nissen gör på turn.

vet inte om det är rätt eller fel, men här har vi "mitt recept" hur jag skulle ha lirat iaf....

:shock: Vad har hänt med din allin-strategi?? ;)

För övrigt är enfärgade floppar = ångest.