bandini Postad 2 September , 2006 Rapport Postad 2 September , 2006 (En TAG FL-autobetande NL-nybörjares bekännelse) NL 0,25-0,25 Jag får Ks Kk.) 3 spelare lägger sig Jag höjer med ,80 3 lägger sig bigditch höjer med 2$. 2 lägger sig Xenor28X foldar. Jag synar med 2$. (En stabil spelare som ligger plus och som inte höjt så mycket tidigare. Tänker AA, men synar såklart Floppen kommer upp Qk Qh Jk. Jag satsar 1,15$. (En skyddsbet, eller vad det kallas, hade inte damen kommit hade jag betat mer) bigditch synar med 1,15$. (blixtsyn, jag sätter honom på AA, Aqs eller JJ, liten öppning för AK Turnkortet kommer upp 6s. Jag satsar 1,15$. Känner mig ruskigt osäker men skickar på en svag bet till kanske har han AK och drar efter stege. bigditch synar med 1,15$. (blixtsyn igen ?????) Riverkortet kommer upp 5h. Thebandini satsar 1,15$. (Fortsätter eländet) bigditch går all-in med 6,18$. Jag ?? Citera
GG Postad 2 September , 2006 Rapport Postad 2 September , 2006 Grattis, du spelade varje gata enormt dåligt. Citera
jojje2k Postad 2 September , 2006 Rapport Postad 2 September , 2006 jag glömde nog säga vekast i historien!! RAISA MER MER MER BETTA MER Citera
hansolo Postad 2 September , 2006 Rapport Postad 2 September , 2006 3 svar och ingen säger hur han borde spelat, bara att han spelade fel, vilket han nog vet själv.. före floppen ska du höja mer (minst 1$) och sen när han re-raisar ska du slå tillbaka HÅRT! minst 3-4*hans raise.. på floppen ska du satsa mer, runt pottstorleken. på turn betar du lika mycke som på floppen vilket är på tok för lite, beta pott igen på river har du ingen aning om var du står eftersom du "mes-betade" och fick syn hela vägen, antingen gör du en stark fold eller blundar och synar... lycka till med spelet och tänk på att informations-raisa mer för då vet du bättre var du står i handen! Citera
Skumdum Postad 2 September , 2006 Rapport Postad 2 September , 2006 Kan vara värt att checka river för att inducera bluff och/eller hålla potten nere. Citera
bandini Postad 2 September , 2006 Författare Rapport Postad 2 September , 2006 tack hansolo Jag har spelet FL i ett år och det går bra. Jag har spelat NL ett par veckor bara och det har trots denna tilthand gått hyggligt även det. Detta är egentligen den enda hand jag varit helt ute och cyklat på. Alltå, resaisa pf och höj mer, eller gå tillbaka till FL. PÅ FL 0,5-1 brukar jag sällan reraisar PF för att folk spelar sina AK för hårt och det är lönande att låta dem beta på. För övrigt la jag mina kungar. Tre händer senare höjde jag 1 dollar med QQ i handen. Fick reraise och gick all in med mina sista 6 dollar=potbet. Killen hade KK. Det kändes ändå bättre än detta exemplet. Citera
-PK- Postad 2 September , 2006 Rapport Postad 2 September , 2006 lycka till med spelet och tänk på att informations-raisa mer för då vet du bättre var du står i handen! Helt fel, Informationsraisa mindre, anledningen finns att hitta i lika många inlägg som det är bokstäver i detta inlägg. Citera
Myssion Postad 3 September , 2006 Rapport Postad 3 September , 2006 jag glömde nog säga vekast i historien!! RAISA MER MER MER BETTA MER 3 svar och ingen säger hur han borde spelat, bara att han spelade fel, vilket han nog vet själv.. före floppen ska du höja mer (minst 1$) och sen när han re-raisar ska du slå tillbaka HÅRT! minst 3-4*hans raise.. på floppen ska du satsa mer, runt pottstorleken. på turn betar du lika mycke som på floppen vilket är på tok för lite, beta pott igen på river har du ingen aning om var du står eftersom du "mes-betade" och fick syn hela vägen, antingen gör du en stark fold eller blundar och synar... lycka till med spelet och tänk på att informations-raisa mer för då vet du bättre var du står i handen! OP sätter fi på tre händer som har oss tokslagna och ni förespråkar att han ska spela mer aggressivt? Jo gajs låst mi... Vill ni potta flopp och turn för värde här eller? För att bluffa ut bättre hand? Att informationsraisa är som sagt extremt överskattat och leder oftast till att man minimerar sina vinster när man har bäst hand och maximerar sina förluster när man har sämst hand. Det säger sig självt att motsatsen är det eftersträvansvärda. Rädsla för att spela vekt är en svaghet i sig. Citera
eurythmech Postad 3 September , 2006 Rapport Postad 3 September , 2006 Kan det inte vara något slags krav att använda en handkonverterare när möjlighet finns? Den här forumdelen har till stora delar varit oläsbar senaste tiden. Citera
jeneqvist Postad 3 September , 2006 Rapport Postad 3 September , 2006 Asså till att börja med vill jag ju bara säga att vad det gäller infrmationsraise så kan du ju hålla för öronen... Det är inget du behöver pyssla med eftersom det är ofta dyrt och kasst som även Myssion påpekar. Sen kan jag väl säga att jag själv hatar överpar ur position och därför alltid i dessa lägen väljer att 4 betta preflop, sen kan man ju även undra varför du bettar flopp turn river är det för värde eller en bluff? Om du bettar för värde lyckas du ganska dåligt med att få hans deg i mitten pga dinna veka betts, om du däremot bluffar minimerar du iof dina förluster om han synar men minimerar samtidigt chansen att han kan släppa nått... Min tanke är upp till 7 preflop, 3/4 potta flopp känns mer som ett std spel med din hand på en sån nivå!! Citera
bandini Postad 3 September , 2006 Författare Rapport Postad 3 September , 2006 Tack för de seriösa svar som kommit in på slutet. Jag är inte riktigt säker på att jag vet vad informationsbeta är. Är det typ när man känner att typ TPTK ligger risigt till och betar för att få det bekräftat och om den andre synar/raisar så ligger man illa till. Värdebeta är när man käner att man leder och vill få in pengar. Samma betmängd? Hur stor ska denna informationsbet, som jag inte ska använda, vara. Pott, halvpott, 3/4? Till jeneqvist kan jag bara säga att jag hade inte en aning om varför jag betade (eller varför jag spelade poker överhuvudtaget den dagen) Detta var första handen jag postade här. Ska försöka hitta en konverterare. Gick tillbaka till FL i går och var TAG och självsäker som vanligt. Konstigt att det kan skilja så mycket med samma kortlek. Citera
larsdissler Postad 3 September , 2006 Rapport Postad 3 September , 2006 bigditch synar med 1,15$. (blixtsyn, jag sätter honom på AA, Aqs eller JJ, liten öppning för AK Turnkortet kommer upp 6s. Jag satsar 1,15$. Känner mig ruskigt osäker men skickar på en svag bet till kanske har han AK och drar efter stege. Om du sätter han på de händer som har dig slagen, varför fortsätter du då att beta? Tror du att han kan ha AK får du ju betta hårdare för att försöka ta reda på det. Citera
-PK- Postad 3 September , 2006 Rapport Postad 3 September , 2006 Jag är inte riktigt säker på att jag vet vad informationsbeta är. Är det typ när man känner att typ TPTK ligger risigt till och betar för att få det bekräftat och om den andre synar/raisar så ligger man illa till.Värdebeta är när man käner att man leder och vill få in pengar. Samma betmängd? Hur stor ska denna informationsbet, som jag inte ska använda, vara. Pott, halvpott, 3/4? Precis, Informationshöjningar är sådant som fiskar använder sig av för att ta reda på om de är slagna. De gör alltså om sina händer till bluffar eftersom motståndaren kommer att lägga alla händer som HERO leder mot och syna/raisa med de händer som HERO ligger under mot. Mao. ett värdelöst spel. Det roliga är att det enbart görs med händer som har ett värde t.ex mellanpar. Vissa verkar inte förstå att med det argumentet skulle man raisa för information med alla händer man missat floppen totalt med då man uppnår samma sak, Får enbart motstånd när man är slagen. Så bry dig inte om hur stora dessa informationshöjningar ska vara då det endå inte är något bra spel. Koncentrera dej i dessa lägen istället på att försöka sätta motståndaren på en handdistribution och sedan ta ett beslut huruvida du ska lägga dig eller syna för värde. GL! Citera
bandini Postad 3 September , 2006 Författare Rapport Postad 3 September , 2006 så, punkrock_kid. I den här handen skulle jag reraisat ordentligt före floppen och om han betat tillbaka, synat och check-foldat floppen utan hjälp. Om han bara synat min reraise pf skulle jag betat på på floppen och tagit det därifrån Citera
Recommended Posts