Gå till innehåll

Gibbes antirigg-dagbok --> KLONK! €14800


MrGibson

Recommended Posts

Hej alla!

Har senaste månaderna varit nere i ett djupt downstreak, och behöver hitta upp där ur och som en åtgärd för att detta ska gå bättre tänkte jag starta en dagbok, med förhoppning att dels komma till rätsida igen och sedan bli ännu bättre. Så jag hoppas att det kan finnas intresse även för min dagbok, och att den ska kunna hjälpa både mej och er med liret.

 

Först lite om mej själv...

 

Jag heter Christer, är 22år, bor för tillfället i Göteborg och har lirat poker i snart 2 år på nätet. Flyttade till Göteborg för att plugga bioteknik på Chalmers hösten 2004. Pluggade fram till november förra året, då jag äntligen insåg att jag i ett biotekniklabb va inget som verkade lockande inför framtiden, så jag bestämde mig för att hoppa av - ett av de bästa valen jag gjort!

 

För att hitta lite studiemotivation ska jag ut och resa i november. Hade först tänkt åka till Australien, men då jag läste Heltoks dagbok om Thailand ändrades resplanerna till att åka dit istället. Har varit där förut, och det va det enda landet jag varit i som jag verkligen inte ville lämna trots att jag varit där en månad, så jag tror det kommer bli underbart. Börjar med att åka den 15 november med 3 st pokerpolare, varav en som säkert många av er känner till - 24hjoel som bloggar på Expressen. De andra är även de highstakesspelare, så jag hoppas jag kommer lära mig mycket av dem under resan. Dock ska de bara vara med i ungefär 3.5 veckor, sedan kommer jag att resa själv och planerar att vara borta fram till slutet av mars. Rutten kommer vara att bo och leva i Thailand i ca. 3 månader. Dyka, lira poker och resa runt. Sedan ska jag backpacka Sumatra ner till Bali för att surfa och dyka under vägen. Därefter en sväng till Filippinerna för att dyka/snorkla med Valhaj och Manta. Därefter flyga till Singapore och därifrån bege mig hem igen.

 

Lite kort om min pokerkarriär:

 

Började med $60 för drygt 2 år sedan. Lirade först 0.25/0.50 PL (lägsta som fanns då) och byggde sakta men säkert rullen. Sedan började jag lira FL fullring och byggde på rullen mer. Spelade upp till 5/10FL. Även förra sommaren hade jag en dålig period, och tog då en månads paus. Sedan började jag lira lite NL och mer turneringar. Från november förra året så började det ta fart ganska bra och jag vann en del turneringar och började även bli bättre på NL cg. För tillfället spelar jag €1/2 och €2/4 NL, plus en del tours. Har även skottat lite €3/6 när det suttit några megafiskar där. Generellt har jag varit väldigt noggrann med BR-krav och jag tror att moneymanagement är en av mina starka sidor. Jag tycker turneringar är otroligt roligt att spela, och det är även det som jag tycker jag är bäst på nu. Dock ska jag nu börja spela seriöst cashgame istället då jag tror det är bättre för bankrullen + att det blir mkt lättare det man vill lira sedan när jag ä på resande fot.

 

------------------------------------

 

Så mina tankar och mål för att förbättra mig och komma tillbaka till plusset:

 

:spade: Skriva dagbok efter varje session och försöka posta några händer för att få feedback.

:spade: Börja använda Pokertracker för att kunna analysera mitt spel. Är färsk på PT, så jag hoppas kunna få en del hjälp här på forumet med lite analyser kanske!

:spade: Vara duktig med att träna styrketräning, gå en promenad (ca.1h) eller aktivera mig på annat vis för att kunna hålla koncentrationen uppe. Minst 3 ggr i veckan!

:spade: Främst lira cg som sagt. Ska jag lira tours så ska jag inte köpa in mig direkt i de stora tours jag vill spela, utan försöka kvala in till dem istället. Tror att det är mkt detta jag losat på senaste oxå för att jag inte cashat nått märkvärdigt i några men spelat en hel del.

 

Hoppas på att det ska bli en bra och nyttig erfarenhet att skriva här! Alla förslag till en bättre dagbok välkomnas!

 

Jag kommer främst lira på B2B och kommer att redovisa + och - resultat. Alltså börjar dagboken nu på:

 

€0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 87
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Börjar ju bra med att bluffa bort €150 med KQ hög... Härligt. not

 

Sen går det segt segt segt. Totalt back €581.

 

En hand:

 

PakasteSei är lös med 55/35 typ i VPIP/PF-raise

 

Players(max 6):

Deak (EUR 251.15 in seat 1)

Raakki1979 (EUR 189.70 in seat 2)

hypnotist (EUR 110.03 in seat 3)

HERO (EUR 179.30 in seat 4)

PakasteSei (EUR 484.74 in seat 5)

-PlaYeR- (EUR 365.45 in seat 6)

 

Dealer: Raakki1979

Small Blind: hypnotist (1.00)

Big Blind: HERO (2.00)

 

HERO was dealt: Ac - 5c

 

PakasteSei Raise (6.00)

-PlaYeR- Fold

Deak Fold

Raakki1979 Call (6.00)

hypnotist Fold

HERO Call (4.00)

 

Flop 3s - 8d - 2h

 

HERO Check

PakasteSei Bet (10.00)

Raakki1979 Fold

HERO Call (10.00)

 

Turn 3s - 8d - 2h - Jh

 

HERO Check

PakasteSei Check

 

River 3s - 8d - 2h - Jh - 4h

 

HERO Bet (50.00)

PakasteSei All-In (468.74)

 

Kan man lägga den på rivern? Har alltså €113 kvar.

 

Fortsättning i vitt nedan:

HERO All-In (113.30)

PakasteSei Payback (305.44)

 

PakasteSei shows: Kh - Th (a flush, king high)

HERO shows: Ac - 5c (a straight, five high)

 

PakasteSei wins: EUR 362.60 (with a flush, king high)

Rake: EUR 1.05

 

 

 

Förövrigt - finns det ngn handkonverterare för b2b så man inte måste byta ut nicket själv?

 

Nu ska jag dra till polaren och grinda lite istället. Bättre lycka där.

 

-€581

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle personligen inte hitta vik mot en så lös/aggressiv spelare som denna motståndare då han borde kunna pusha för värde med en HD som innehåller betydligt fler händer än färg. Det jag är lite nyfiken på är floppspelet. Synar du enbart för att du har ett hålstegdrag eller synar du för värde? Vad gör du om rivern blankar?

 

Lycka till med spelet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Punkrock: Samma tänk hade jag. På flopp synar jag för att ev. fylla gutshoten, men även för att plocka potten på en obetydlig bräda om han checkar turn. Tack tack!

 

vonClopt: Låter bra! =) Min totala BR kommer jag inte att redovisa här, utan kommer koncentrera mig på b2b-rullen och plus/minus. Har en lite cash liggande på andra siter samt en del på banken. Det på banken kommer dock att användas till min resa sedan. Har räknat med det i rullen hittills, men egentligen ska jag inte ta av det för att jag ska kunna använda det, dock ser jag det som en del av rullen för att kunna lira ex. €2/4 och fortfarande klara BR-kraven. (köper dock bara in med 300 på 2/4). Låter kanske lite invecklat, men så ä det. =) På B2B hade jag i början av denna dagbok ca. €5k.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ä grinden hos polaren klar... Tyckte jag spelade hyffsat bra men träffade i princip inget roligt. Inte ett enda set. Floppade färg en gång, ingen action. Floppade stege en gång för split. =( Fick vika några toppar till att börja med, ex. KQ som blev checkraisad. Totalt för sessionen -€205. Låg -€500 ett tag men hämtade upp lite på slutet. Var några rätt intressanta händer som jag postar nedan.

 

Totalt: -€786 =(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Players(max 6):

PotBot (EUR 206.93 in seat 1)

HERO (EUR 218.15 in seat 2)

Brutal (EUR 63.12 in seat 3)

kristiban (EUR 206.15 in seat 4)

luckyguy75 (EUR 74.20 in seat 5)

 

Dealer: HERO

Small Blind: Brutal (1.00)

Big Blind: kristiban (2.00)

 

HERO was dealt: Qc - Ad

 

luckyguy75 Raise (4.00)

PotBot Fold

HERO Raise (14.00)

Brutal Fold

kristiban Fold

luckyguy75 Call (10.00)

 

Flop 5h - As - 3d

 

luckyguy75 Check

HERO Bet (14.00) ---> Brukar raisa lite mer här vanligtvis. Nu blev det €14 då han har såpass liten stack.

luckyguy75 Call (14.00)

 

Turn 5h - As - 3d - 8s

 

luckyguy75 Check

HERO Check ---> Har han set så har han mej slagen. AK har mej slagen. Checkar för att inte skrämma iväg en AX, då ett bet från mig kommer att committa mig om han ställer och då kommer att ha mig slagen. Rätt?

River 5h - As - 3d - 8s - Js

 

luckyguy75 Bet (23.00)

HERO Call (23.00)

 

luckyguy75 shows: Ah - Jd (two pairs, aces and jacks)

 

HERO didn't show hand

 

luckyguy75 wins: EUR 103.00 (with two pairs, aces and jacks)

Rake: EUR 0.45

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

becks123 (EUR 84.70 in seat 1)

HERO (EUR 259.35 in seat 2)

LAZZAZ (EUR 41.90 in seat 3)

Enemy1 (EUR 223.95 in seat 4)

Enemy2 (EUR 391.07 in seat 5)

Enemy3 (EUR 128.25 in seat 6)

 

Dealer: Enemy1

Small Blind: Enemy2 (1.00)

Big Blind: Enemy3 (2.00)

 

HERO was dealt: 9c - 8c

 

becks123 Fold

HERO Raise (8.00) --> Inget spel jag gör vanligtvis men mixar här upp spelet lite.

LAZZAZ Fold

Enemy1 Call (8.00)

Enemy2 Fold

Enemy3 Fold

 

Flop 4s - 2c - 9s

 

HERO Bet (14.00)

Enemy1 Call (14.00)

 

Turn 4s - 2c - 9s - 4h

 

HERO Bet (38.00)

Enemy1 Call (38.00) --> Satte honom här på färgdrag.

 

River 4s - 2c - 9s - 4h - Qc

 

HERO Check

Enemy1 Bet (80.00) --> Sätter jag honom på draget innan är det väl bara att syna ner... Eller vänta nu - har han verkligen draget?

HERO Call (80.00)

Enemy1 shows: Td - Tc (two pairs, tens and fours)

 

HERO didn't show hand

 

Enemy1 wins: EUR 280.00 (with two pairs, tens and fours)

 

Nu när jag tittar på den i efterhand känns det som en dum syn då han synade mitt raise PF och sedan synade även när det parade på turn. Borde nog foldat denna. Känns dåligt spelat av mig i efterhand. What say you?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

becks123 (EUR 68.70 in seat 1)

HERO (EUR 195.70 in seat 2)

LAZZAZ (EUR 48.40 in seat 3)

Enemy1 (EUR 371.10 in seat 4)

Enemy2 (EUR 364.97 in seat 5)

Enemy3 (EUR 149.45 in seat 6)

 

Dealer: Enemy3

Small Blind: becks123 (1.00)

Big Blind: HERO (2.00)

 

HERO was dealt: Qd - 8s

 

LAZZAZ Raise (4.00)

Enemy1 Fold

Enemy2 Call (4.00)

Enemy3 Fold

becks123 Fold

HERO Call (2.00)

 

Flop Qs - Td - 3h

 

HERO Bet (7.25)

LAZZAZ Fold

Enemy2 Call (7.25)

 

Turn Qs - Td - 3h - 8c

 

HERO Bet (17.00)

Enemy2 Raise (50.00)

HERO Call (33.00) --> Rätt att syna här? Tror det...

 

River Qs - Td - 3h - 8c - 2c

 

HERO Check

Enemy2 Bet (65.00)

HERO Fold --> Han måste helt enkelt ha mig slagen här. J9 är ju nöten och känns mkt möjlig. Kan även vara set även om det inte känns lika troligt. 2 par tror jag inte han valuebettar här, och gör han det så bör han ha topp 2 och har mig slagen ändå. Vad tror ni?

Enemy2 Payback (65.00)

 

Enemy2 didn't show hand

 

Enemy2 wins: EUR 124.50

Rake: EUR 1.65

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aq handen betta mer flop och fortsätt betta på turn du vill ju ha in HELA hans stack.

 

Sista handen om du bestämmer dig för att syna turn och sedan river blankar så måste du ju syna river också. Bestäm dig på turn om syna eller lägga synar du så synar du också river. Sedan så tror jag att jag hade synat som dig fast river också om jag inte hade haft någon speciell read på han... sedan spelar ju din image roll också, är du relativ loose så kan han re-raisa med fler händer här än om du är tight...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AQ-handen: Okej, brukar som sagt betta mer här (ca. 70%) men nu blev det ett litet för att locka med honom... Vet dock att det var lite klent här.

 

Sista handen: Jo, tycker den ä svår där när han raisar turn. Att jag synar där är ifall han har lägre 2par, men när jag tänker efter så är inte det speciellt troligt utifrån att han synade minibetten pre. Enda möjliga där är väl T8s isf. Har för mej att jag hade suttit rätt tight vid det bordet.

 

Vad lutar det åt - borde jag foldat på turn lr synat ner hela vägen? Några andras åsikter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Woho, nattliga sessionen gick kalas! =D Hittade äntligen plusset - och det blev rätt fina plusset oxå! En hel del roliga händer (och även jobbiga), men då jag redan postat 3 st idag får dessa vänta till senare tillfälle så jag inte bombar ner dagboken med för mkt HH's så den bara blir jobbig. =)

 

Spelade 5 bord - 2 st €2/4 och 3 st €1/2.

 

Träffade äntligen lite händer och hade faktiskt en del tur oxå. Fick bl.a. 5 st KK inom loppet av 5 minuter. =) Vann 4 av dem, bl.a. en där jag för en gångs skull hade tur och träffade 2outaren mot AA all in på Q hög flopp. :twisted:

 

Så kalaset slutade på +€1029! Mumma. =)

 

 

Totalt: +€243

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehh, postar en HH iaf som ni kan ge feedback på... =) Lite jobbig AA. Har inga reads på killen, nyss börjat lira mot honom. Spelar jag för vekt?

 

Players(max 6):

HERO (EUR 1,165.20 in seat 1)

Meokid (EUR 1,379.74 in seat 3)

Luvan14 (EUR 84.27 in seat 4)

Ship_It$ (EUR 384.00 in seat 5)

lclove1 (EUR 277.15 in seat 6)

 

Dealer: Ship_It$

Small Blind: lclove1 (2.00)

Big Blind: HERO (4.00)

 

HERO was dealt: Ah - As

 

Meokid Fold

Luvan14 Call (4.00)

Ship_It$ Raise (20.00)

lclove1 Fold

HERO Raise (52.00)

Luvan14 Fold

Ship_It$ Call (36.00)

 

Flop Kc - Ts - Kh

 

HERO Bet (60.00) --> Ganska svagt bet - jag vet... (50%)

Ship_It$ Call (60.00)

 

Turn Kc - Ts - Kh - 2h

 

HERO Bet (70.00) --> Vill inte släppa den än och försöker få det att se ut som jag vill ha syn.

Ship_It$ Raise (140.00)

HERO Fold

Ship_It$ Payback (70.00)

 

Ship_It$ didn't show hand

 

Ship_It$ wins: EUR 376.00

Rake: EUR 2.00

 

Natti!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte mkt feedback än inte... :cry: Men det kommer hoppas jag, come on folks!

 

Nu ska jag jobba på ett av delmålen - gå ut och gå en promenad för att rensa skallen. Sedan blir det grind! Tänkte lira ett par tours ikväll tror jag. Blir Bodogs $100k och Tains $25k. Beror lite på om de blir nå overlay i dem och så. I'll be back in about an hour or so!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista handen: Jo, tycker den ä svår där när han raisar turn. Att jag synar där är ifall han har lägre 2par, men när jag tänker efter så är inte det speciellt troligt utifrån att han synade minibetten pre. Enda möjliga där är väl T8s isf. Har för mej att jag hade suttit rätt tight vid det bordet.

 

Vad lutar det åt - borde jag foldat på turn lr synat ner hela vägen? Några andras åsikter?

Den där handen är såpass readberoende att det är svårt att ge ett generellt svar men jag tycker till skillnad från Mariani inte nödväntigtvis behöver syna rivern bara för att man synar turn. Du gjorde ju den bedömingen att du troligen var slagen när han bettade ut som han gjorde. Ibland foldar jag turn, Ibland synar jag turn, foldar river, ibland synar jag hela vägen o i vissa fall kanske jag t.om. raisar turn igen, allt har helt att göra med motspelarens tendenser, Hur villig han är att raisa med drag, om han är en spelare som sällan bluffar etc.

 

Jag är lite kluven hur jag skulle göra utan read men jag lutar lite åt din linje faktiskt, kanske är fel. :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Punkrock: Samma tänk hade jag. På flopp synar jag för att ev. fylla gutshoten, men även för att plocka potten på en obetydlig bräda om han checkar turn. Tack tack!

 

vonClopt: Låter bra! =) Min totala BR kommer jag inte att redovisa här, utan kommer koncentrera mig på b2b-rullen och plus/minus. Har en lite cash liggande på andra siter samt en del på banken. Det på banken kommer dock att användas till min resa sedan. Har räknat med det i rullen hittills, men egentligen ska jag inte ta av det för att jag ska kunna använda det, dock ser jag det som en del av rullen för att kunna lira ex. €2/4 och fortfarande klara BR-kraven. (köper dock bara in med 300 på 2/4). Låter kanske lite invecklat, men så ä det. =) På B2B hade jag i början av denna dagbok ca. €5k.

jaha okej :) Jag håller just nu på byta från 24hpoker till redbet, men snart är jag igång på b2b och kommer köra nl200 men sattsar på att vara på nl400 till jul, då kasnke vi möts nån gång vid borden ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vanligt de som hittade klonken. Torka torka torka. Sen en miniraisar till 200 och en synar, jag reraisar med QQ till 700 på SB. Syn av raisaren. Floppen kommer 864, 2 ruter. Jag bettar ut 900. Han hade tot 1400 i stacken. Han funderar lite och ställer sedan med A7 i klöver. Klonk A och jag är crippled. Ställer sedan med KTs efter ett litet raise och 2 syn. Får syn av AQ och 99 och Q på floppen avslutar det hela. gg, not.

 

------

 

CG grinden ligger +€230 ungefär för tillfället...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som det räckte med att bara börja skriva dagbok för att kunna lira poker igen... :lol:

 

Gått riktigt fint idag med och slutade på +€1176. Spelat riktigt bra tycker jag generellt, även om det blivit några misstag. Även fått en del gratis och det ä ju alltid trevligt det med. :D Postar några händer nedan att studera...

 

Totalt: +€1419

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Players(max 6):

HERO (EUR 365,70 in seat 1)

josephera3 (EUR 216,95 in seat 2)

Six@666 (EUR 265,90 in seat 3)

Hedelykke (EUR 400,00 in seat 4)

Mr_Satan (EUR 484,30 in seat 5)

CrazyGG (EUR 464,93 in seat 6)

 

Dealer: Hedelykke

Small Blind: Mr_Satan (2,00)

Big Blind: CrazyGG (4,00)

 

HERO was dealt: Qh - Ad

 

HERO Raise (16,00)

josephera3 Fold

Six@666 Call (16,00)

Hedelykke Call (16,00)

Mr_Satan Call (14,00)

CrazyGG Call (12,00)

 

Flop 5d - 7h - Ah

 

Mr_Satan Check

CrazyGG Bet (4,00)

HERO Raise (65,00)

Six@666 Call (65,00)

Hedelykke Fold

Mr_Satan Fold

CrazyGG Fold

 

Turn 5d - 7h - Ah - 4c

 

HERO Check ---> Kallsyn luktar farligt. Speciellt efter så många synare preflop.

Six@666 Check

 

River 5d - 7h - Ah - 4c - 5h

 

HERO Check

Six@666 Bet (75,00) --> Betala av här? Kostar bara 75 i en 285-pott. Känns inte som det är mkt jag kan slå.

 

HERO Call (75,00)

 

Six@666 shows: Jh - Kh (a flush, ace high)

 

HERO didn't show hand

 

Six@666 wins: EUR 361,00 (with a flush, ace high)

Rake: EUR 3,00

 

Rätt spelat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Players(max 6):

MrBamba (EUR 129,33 in seat 1)

HERO (EUR 433,60 in seat 2)

Brutal (EUR 398,84 in seat 3)

Gunnel68 (EUR 425,91 in seat 4)

MarcusERA3 (EUR 558,76 in seat 5)

zandor9999 (EUR 382,70 in seat 6)

 

Dealer: zandor9999

Small Blind: MrBamba (2,00)

Big Blind: HERO (4,00)

 

venotox was dealt: 4h - 4c

 

Brutal Raise (12,00)

Gunnel68 Fold

MarcusERA3 Call (12,00)

zandor9999 Call (12,00)

MrBamba Fold

HERO Call (8,00)

 

Flop 7d - 3s - 4s

 

HERO Check --> Borde jag bettat ut här eftersom så många såg floppen och den finns med mkt drag? Vet inte om han gör CB med så många som ser floppen om han inte träffat.

Brutal Check

MarcusERA3 Check

zandor9999 Check

 

Turn 7d - 3s - 4s - 8h

 

HERO Bet (36,00)

Brutal Call (36,00)

MarcusERA3 Fold

zandor9999 Fold

 

River 7d - 3s - 4s - 8h - Td

 

HERO Bet (60,00)

Brutal Raise (250,00) --> Vad händer?! Blev helt konfunderad här vad jag skulle göra.

 

HERO Fold --> Han raisar utg, checkar sedan på floppen, synar bet på turn och reraisar kraftigt river. Jag blir inte klok på den. Hann inte bestämma mej för jag timade ut. Vad skulle jag gjort? Tom lr stål? Vilket är det?

 

Brutal Payback (190,00)

 

Brutal didn't show hand

 

Brutal wins: EUR 239,00

Rake: EUR 0,50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...