rilleg Postad 1 September , 2006 Rapport Postad 1 September , 2006 ja motståndaren är då den välkända tiltjohan som på senare tid huserat på 5/10 och 10/20 och blandat genialiska spel med väldigt dåliga spel och utnyttjat sin stack när den vuxit till över 2.5 inköp väldigt mkt och kan överbeta nötter. Han har även en stor synknapp mestadels och vi är båda medvetna om att vi måste lura vrandra för att få någonlunda betalt, hans överaise på rivern är hemskt makaber och jag undrar egentligen hur jag ska förhålla mig till hans spel? Vad har han egentligen i handen? Min check på flopp är just en introduktion till hans "bluffraise" på rivern och jag intalar mig på en millisekund att instasyn är rätt men får senare en hemskt konstig magkänsla då johan är bra plus denna sittning och inte behöver riskera något med en sådan över"bet/bluff" ** Bitter Sweet [Hold 'em] (5.00|10.00 No Limit - Cash Game) Real Money - JohnnyU sitting in seat 1 with $1107.00 - TILTJOHAN sitting in seat 2 with $3658.00 - MeZZiaS sitting in seat 3 with $916.00 [Dealer] - ikea_ sitting in seat 4 with $1165.75 - SuperT_ sitting in seat 5 with $247.00 - rilleg sitting in seat 6 with $1363.00 ikea_ posted the small blind - $5.00 SuperT_ posted the big blind - $10.00 ** Dealing card to rilleg: K , A rilleg raised - $36.00 JohnnyU folded TILTJOHAN called - $36.00 MeZZiaS folded ikea_ folded SuperT_ folded ** Dealing the flop: 6 , K , 9 rilleg checked TILTJOHAN checked ** Dealing the turn: A rilleg bet - $66.00 TILTJOHAN called - $66.00 ** Dealing the river: 8 rilleg bet - $155.00 TILTJOHAN raised - $775.00 Citera
gdaily Postad 2 September , 2006 Rapport Postad 2 September , 2006 Jag fixade till HHN lite, så den blev i mitt tycke lite mer lättläst. Äntligen en hand där vi har reads på motståndaren (annars brukar det ju vara "inga reads" dvs multitablande och inte orkar fundera). Betsekvensen är konsistent med hur jag sett tiltjohan spela både floppade trissar och händer som A8. Spontant känns det som att vi var tredje gång kommer stirra in i 999/666 och känna oss som idioter, var tredje gång A8 och känna oss som genier, och resterande tredjedel svära som satan över hans hålstege eller gratulera oss själva att avslöjat hans nakna bluff. Vi måste nog syna, dels så inbillar jag mig att det är EV 0 på sista beten (och därmed +EV på grund av pengarna som redan ligger i potten), men framför allt för att vi har ju gjort allt för att inducera ett konstigt spel från honom när vi checkade floppen. Jämför detta med om vi betat på flopen, betat på turn och betat på river och fått ett omslag då - betar han nu och har oss slagen, ja all heder åt honom då. Citera
Shahin86 Postad 5 September , 2006 Rapport Postad 5 September , 2006 Jag har inte riktigt gått i slowplay-skolan så jag kan verkligen inte sätta han på ett set i den här handen. Checka bakom på flop med 6-6-6 eller 9-9-9? Ogillar han pengar eller? Hålpipa kan han mycket väl haft, främst för att ni känner varann och han eventuellt tyckte det vore roligt o köpa ut, men det borde inte vara en hand som han synar med på turn. Det som återstår är sämre 2par eller en jätterakoon men folk som ligger plus brukar inte göra det senare. Jag hade personligen slagit om dig med alla 2par i den här handen, vilket är vad han borde ha. Citera
Gekko Postad 5 September , 2006 Rapport Postad 5 September , 2006 Rilleg; Måste säga att jag verkligen inte förstår ditt spel i denna hand/ de genialiska... Vilken hand checkar du normalt HU på den brädan efter PFR? Citera
rilleg Postad 6 September , 2006 Författare Rapport Postad 6 September , 2006 Rilleg; Måste säga att jag verkligen inte förstår ditt spel i denna hand/ de genialiska... Vilken hand checkar du normalt HU på den brädan efter PFR? du läste fel kompis "tiltjohan har blandat geniliaska spel......", jag kommenterar inte mitt spel sån hybris har jag inte.. Jag kan checka bakom en sån här "jätteträff" mot en spelare jag vet är duktig plus vet vem jag är för att det många gånger är enda sättet att lura av honom pengarna Jag "vet" att det är instasyn på rivern MEN varför kommer det helvtiska överbetet som är klassiskt på riktigt höga nivåer när det är nötsäljardags? Jag har spelat handen och lurat honom och MÅSTE syna river men varför ger han inte upp? Vill han utspela min utspelning av honom? Citera
Staahla Postad 6 September , 2006 Rapport Postad 6 September , 2006 det här luktar bad beat historia lång väg... Citera
Hjort Postad 6 September , 2006 Rapport Postad 6 September , 2006 Jag fattar fan inte riktigt vad som händer FL-nisse som jag är. Men beten kan ju inte vara riktigt rimlig om man inte betfoldar i NL. Är allmänt inte riktigt med på vad som händer med floppcheck och allt vad det nu är, men det borde ju finnas någonstans. Citera
Jessica Postad 6 September , 2006 Rapport Postad 6 September , 2006 Jag fattar fan inte riktigt vad som händer FL-nisse som jag är. Men beten kan ju inte vara riktigt rimlig om man inte betfoldar i NL. Är allmänt inte riktigt med på vad som händer med floppcheck och allt vad det nu är, men det borde ju finnas någonstans. Välkommen tillbaka! Citera
rilleg Postad 7 September , 2006 Författare Rapport Postad 7 September , 2006 det här luktar bad beat historia lång väg... hur ofta whinar jag över bad beats i en sån här tråd? IN O KOMMENTERA STAAHLA Citera
Staahla Postad 7 September , 2006 Rapport Postad 7 September , 2006 lol, lugna ner dig luv. Vad gäller handen så har det mesta väl sagts. Jag antar att du checkar flop mot en sådan här spelare just för att inducera ett sådant move på senare gator vilket gör beslutet ganska trivialt. Det luktar ju tvåpar, bluff eller eventuellt inturat riverset och han har förmodligen dig på en betydligt svagare hand än den du har. Citera
Bjorn_ Postad 8 September , 2006 Rapport Postad 8 September , 2006 Är ju i ännu högre grad än Hjort (välkomme4n tillbaka föresten, även om det tyder på viss missbruksproblematik) är FL-nisse så jag kan ha missförstått något fundamentalt i handen. Jag antar dock att du ibland kommer göra ett continuation bet på den floppen när du är tom? I så fall så måste du ju rimligtvis också ibland leda ut med en legetim hand och ärligt talat kan jag inte se en bättre kandidat som balaneringshand än AK. Skulle donkat ca 3/4 av pott eller vad som nu kan vara ett lagom CB på den floppen. /Bjorn Citera
rilleg Postad 8 September , 2006 Författare Rapport Postad 8 September , 2006 Är ju i ännu högre grad än Hjort (välkomme4n tillbaka föresten, även om det tyder på viss missbruksproblematik) är FL-nisse så jag kan ha missförstått något fundamentalt i handen. Jag antar dock att du ibland kommer göra ett continuation bet på den floppen när du är tom? I så fall så måste du ju rimligtvis också ibland leda ut med en legetim hand och ärligt talat kan jag inte se en bättre kandidat som balaneringshand än AK. Skulle donkat ca 3/4 av pott eller vad som nu kan vara ett lagom CB på den floppen. /Bjorn normala fall ja men du förstod verkligen inte grunden till hur den här handen utspelas I OCH MeD att jag checkar min fin fina träff "lurar" jag tiltjohan att göra en cp"bluff" på rivern där jag MÅSTE syna av men när han väl gjorde omslaget kändes det som han lurat mig istället jag lurat honom de bra svenskarna på 5/10 och uppåt MÅSTE lura varandra för att inte bli för genomskinliga och uppätna... vi håller på o luras hela tiden för få betalt och detta är typiskt en sån hand, när vi 2 hamnar headsup handlar det inte om continuebet eller potodds vilket spelar stor roll mot andra utan då är det ren pokerpsykologi man mot man Citera
rilleg Postad 8 September , 2006 Författare Rapport Postad 8 September , 2006 Jag fattar fan inte riktigt vad som händer FL-nisse som jag är. Men beten kan ju inte vara riktigt rimlig om man inte betfoldar i NL. Är allmänt inte riktigt med på vad som händer med floppcheck och allt vad det nu är, men det borde ju finnas någonstans. betfold är faktiskt mer vanligt än vad man tror just för att folk "tror" han betar så mkt så han är commited o inte lägger för ett omslag.. Citera
rilleg Postad 8 September , 2006 Författare Rapport Postad 8 September , 2006 lol, lugna ner dig luv. Vad gäller handen så har det mesta väl sagts. Jag antar att du checkar flop mot en sådan här spelare just för att inducera ett sådant move på senare gator vilket gör beslutet ganska trivialt. Det luktar ju tvåpar, bluff eller eventuellt inturat riverset och han har förmodligen dig på en betydligt svagare hand än den du har. kul att du är den första som påpekr att han har mig förmodlingen på en svagare hand än jag har.. bra sagt Citera
Shahin86 Postad 9 September , 2006 Rapport Postad 9 September , 2006 Host host... jag sa det indirekt Citera
Bjorn_ Postad 11 September , 2006 Rapport Postad 11 September , 2006 normala fall ja men du förstod verkligen inte grunden till hur den här handen utspelas I OCH MeD att jag checkar min fin fina träff "lurar" jag tiltjohan att göra en cp"bluff" på rivern där jag MÅSTE syna av men när han väl gjorde omslaget kändes det som han lurat mig istället jag lurat honom de bra svenskarna på 5/10 och uppåt MÅSTE lura varandra för att inte bli för genomskinliga och uppätna... vi håller på o luras hela tiden för få betalt och detta är typiskt en sån hand, när vi 2 hamnar headsup handlar det inte om continuebet eller potodds vilket spelar stor roll mot andra utan då är det ren pokerpsykologi man mot man Så du kommer alldrig att göra ett CB eller helt enkelt värdebetta ut med TPTK/Överpar/set på den floppen mot en skicklig fi som förväntar sig att du skall trixas och luras? Ofta kan ju rättframt spel vara en bra luring om fi förväntar sig fancy play. Så som handen spelades och med den psykologiska kontexten tycker jag synen på river är given. Fi går ju precis ditt du försöker få honom, känns då konstigt att backa ut på slutet. /Bjorn Citera
Recommended Posts