Gå till innehåll

NL - När brukar du rent generellt våga syna en all-in?

Recommended Posts

Postad

Jag har försökte analysera mitt spelande och tittat på var jag brukar förlora mest och det är när andra spelare gör en väldigt hög satsning vilket tvingar mig all-in. Eller att jag själv blir för ivrig och försöker köra någon annan all-in. I dessa lägen räcker det inte med det högsta paret och en någorlunda bra kicker. Jag har därför börjat fundera på att enbart börja syna när jag har två par och högre, och köra lite lugnare när jag har par. Detta kanske är självklart men hur ser ni på detta? Några råd?

Postad

Beror helt på fi är det en galning så kan top pair med bra kicker räcka. Är det en tight passiv spelare som går allin så ska man helst ha nötterna. Fundera en och två gånger innan du går allin?

Postad
alltid när jag tror jag har bäst hand....

måste instämma.. finns för många faktorer som spelar in på syn om FI går all in .. men för de mesta har man matat in så mycket deg att man får pottodds med nästan allt 8-)

Postad

No ofense, men jag tror du har missuppfattat rätt många saker inom pokern. För de första verkar du spela med rädda pengar, vilket absolut inte är något som man skall göra.

För de andra så verkar du ha helt fel tankegång, för mig när jag beslutar mig för att syna en all-in så ser jag framför allt till min egen hands styrka, vilken hand han kan tänkas ha, vad jag har för erfarenheter om spelaren tidigare och hur han har agerat då, potodds, etc. De handlar alltså aldrig om rädsla eller liknade utan enbart om vad jag har för förväntans värde vid en syn kombinerat med ovan stående.

Förstår du ungefär vart jag vill komma? De går alltså inte sätta uppriktlinjer över hur stark hand man ska för att syna eller liknade. Jag har lagt flushar, stegar, etc vid all-ins men samtidigt synat med så marginella saker som A-högt. Poker är alltså väldigt situations baserat...

mvh

Postad

När jag har bäst hand, men fler kort ska delas ut och jag kan bli utdragen av en hand som ännu inte slår min. Helt enkelt för att förstöra oddsen för min motståndare.

När jag har en stark hand med kort stack ur position. Tar potten direkt eller får syn och slipper fatta svåra beslut ur position.

Eller förstås som en bluff där jag är rätt säker på att motståndaren lägger sin hand... Men när kan man vara säker?

Lite av mina tankegångar, men man är ju inget proffs direkt...

Nar potoddsen kraver det. Oppet stegdrag+fargdrag duger helt klart for mig (turneringspoker).

Här tänker jag ofta tvärt om. Bryr mig mer om pottodds i cash game där man kan ladda om, än i en turnering. I alla fall när det gäller all lera i stacken på ett drag.

Postad
När jag har bäst hand, men fler kort ska delas ut och jag kan bli utdragen av en hand som ännu inte slår min. Helt enkelt för att förstöra oddsen för min motståndare.

När jag har en stark hand med kort stack ur position. Tar potten direkt eller får syn och slipper fatta svåra beslut ur position.

Eller förstås som en bluff där jag är rätt säker på att motståndaren lägger sin hand... Men när kan man vara säker?

*** Dryghetsvarning ***

Läs rubriken igen, speciellt det 3:e sista ordet.

Postad

*** Dryghetsvarning ***

Läs rubriken igen, speciellt det 3:e sista ordet.

Oj, jag ber verkligen så hemskt mycket om ursäkt. :oops::heart::oops::heart::oops:

Jag vill absolut inte vara dryg, och jag tänkte att skillnaden mellan att ställa all-in eller syna all-in kan ha flera gemensamma nämnare.

Varför jag tänkte att trådskaparen kanske kunde dra några egna slutsatser för hur han ska utveckla sitt spel. D.v.s om han vet när vissa typer av spelare ställer in, ja då kanske han kan räkna ut när han kan tycka det är värt att just SYNA en all-in.

Men jag lovar att försöka att aldrig skriva så otydligt att någon ska behöva försöka läsa mellan raderna igen.

Egentligen var ju mitt inlägg helt onödigt efter att du hade gjort en sån uttömmande analys i ämnet redan tidigare i tråden.