Gå till innehåll

Sparka Ringholm nu!


cd_Gothenburg

Recommended Posts

Sparka Ringholm nu!

Kopiera följande inlägg eller skriv ett eget till denna adress:

http://www.regeringen.se/sb/d/3051;jsessionid=aCjGmbYicC37

Klicka på epost till Göran Persson, stadsministern.

 

 

 

"Regeringen vill stoppa utländska spelbolag i Sverige. Det säger spelminister Bosse Ringholm. Redan om ett år ska en ny lotterilagstiftning finnas på plats".

 

Äntligen har man hittat en kul hobby och så vill Ringholm förbjuda den...

 

Poker på Svenska Spel är bra, men det är tyvärr en av sämre pokersajterna i ett internationellt perspektiv.

 

Vi 250 000 svenska pokerspelare kräver fri konkurens på pokermarknaden. Naturligvis vill vi ha ansvarsfulla pokerföretag som hindrar minderåriga från att spela samt hinder mot att tvätta svarta pengar. Dessutom skall det finnas hjälp mot spelberonde på sajten.

 

Av oss 250 000 svenska pokerspelare brukar statistiskt sett 30% till 40% rösta socialdemokratiskt.

 

Om inte kraftfulla åtgärder mot Ringholms utspel tas innan valet så förlorar ni dessa upp till 100 000 röster från oss svenska pokerspelare.

 

Vänliga hälsningar från 250 000 svenska pokerspelare.

 

* Flytt till Poker OT - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om det är en bra idé och man givetvis ska göra allt man kan för att påverka tror jag tyvärr att politikerna inte bryr sig så mycket om mail som dessa. Jag tycker denna fråga är ett bra exempel på varför det är så viktigt att vi pokerspelare sluter oss samman för att försvara våra intressen. Jag tror att ett förbund med många medlemmar som kan ena alla röster är det bästa sättet att påverka politikerna på.

 

Anslut dig du med!

 

http://www.svenskapokerforbundet.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som intresseorg. och lobbyverksamhet, hur många rikspolitiker har ni på förbundet pratat med?

 

Jag vet inte riktigt men vi har inte varit helt overksamma på den fronten. Däremot kan vi inte ta några större fajter utan fler medlemmar.

 

btw, exakt hur är ditt inlägg inte egenreklam?

 

Jag ser det inte som reklam då det inte innebär någon personlig vinning för mig eller förbundet om fler ansluter sig, då vi är en ideell förening utan vinstintresse. Men det ska naturligtvis inte jag, utan ni moderatorer avgöra. Är inlägget att se som reklam ber jag om ursäkt och du får väl ta bort det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bosse Ringmuskel ska förstöra allt man gillar. Det finns 300 000 kampsportare i Sverige men endå kunde de enkelt få igenom nya lagar mot kampsport.

 

Förhoppningsvis kanske EU har något att säga till om i den här frågan, är inte speciellt insatt.

 

"Problemet" som herr Ringmuskel ser det är dock att Spel på nätet teoretiskt genererar enorma summor skatteintäkter, vilket kampsport inte gör. Dessa teoretiska skatteintäkter kommer han nog att ha svårt att släppa i första taget, var så säker...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker denna fråga är ett bra exempel på varför det är så viktigt att vi pokerspelare sluter oss samman för att försvara våra intressen. Jag tror att ett förbund med många medlemmar som kan ena alla röster är det bästa sättet att påverka politikerna på.

 

Det allra bästa är att vara tyst och få bort pokerfrågor från dagordningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch vilket fånigt initiativ. Hur kan du känna dig berättigad att skriva under för alla pokerspelare i Sverige? Jag har inte lovat iväg mitt namn till nåt politiskt utspel skrivet på knackig svenska, och det gäller säkert många andra med.

 

Hoppas inlägget tas bort och användaren stängs av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vi inte skicka brevet till Aliansen istället, och säga nått i stil med: "Gör spelandet i Sverige fritt och tjäna 250 000 röster."

 

Men LOL. Sluta överskatta pokerns betydelse så förbannat.

 

Egentligen är det inte pokern som är viktig i det här fallet utan kontakter. Låt oss inte gå OT men som en jämförelse så har antipiratbyrån inte speciellt många medlemmar. De har pengar och mycket nära kontakter med justitiedepartementet. Om SVEPOF eller liknande org. hade det så vore det en annan femma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...