Gå till innehåll

Ang spelförbudet på utländska pokersiter


netsson

Recommended Posts

Idag kom ett lagförslag om att förbjuda svenskar att spela på utländska spelsiter, vad kan vi göra för att förhindra detta? Jag är i alla fall en som vill ha kvar min frihet att spela mot mina utländska vänner i de forum som jag tillhör. Vi måste få igång en opinionsbildning i den här frågan. Endast ett politiskt parti har vågat motsätta sig det här! Kom igen nu vänner och kom med förslag!

 

Kram

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag kom ett lagförslag om att förbjuda svenskar att spela på utländska spelsiter, vad kan vi göra för att förhindra detta? Jag är i alla fall en som vill ha kvar min frihet att spela mot mina utländska vänner i de forum som jag tillhör. Vi måste få igång en opinionsbildning i den här frågan. Endast ett politiskt parti har vågat motsätta sig det här! Kom igen nu vänner och kom med förslag!

 

Kram

 

Vilket parti är emot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag kom ett lagförslag om att förbjuda svenskar att spela på utländska spelsiter, vad kan vi göra för att förhindra detta? Jag är i alla fall en som vill ha kvar min frihet att spela mot mina utländska vänner i de forum som jag tillhör. Vi måste få igång en opinionsbildning i den här frågan. Endast ett politiskt parti har vågat motsätta sig det här! Kom igen nu vänner och kom med förslag!

 

Kram

Såååå drastiskt var det väll inte. Knappast någon som skrivit klart ett lagförslag redan. Skärpning med språkvården nu!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry ingen politisk propaganda från mig jag vill bara försvar min rätt att kunna spela mot whomever i want utan att ngn politiker säger att jag inte kan det!

 

Vill du vara hänvisad till att bara spela på en site som regeringen säger att du endast får spela på eller vill du spela på en av dina favoritsiter oavsett om den är svensk eller utländsk?

 

Mota Olle i grinden s.a.s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och hur hade dem tänkt att stoppa oss?..

 

Genom att driva igenom en lag som tvingar internetleverantörerna att

blockera spelsajternas IP-nummer.

 

Sådant är lätt.

 

Det hjälper iofs inte direkt om du verkligen vill spela utomlands är det inga problem att undgå.

 

Sådant är lätt.

 

Javisst, men den breda massan kommer nog inte att bry sig så mycket.

Som någon sa: de driftiga personerna kommer alltid att finna andra utvägar medan de stora flertalet - oftast lika med fiskarna - kommer bara att rycka på axlarna och konstatera att "tja, då var det roliga slut då, bäst att lyda farbror staten"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därför lirar man på en site där amerikaner får spela.. då får man fiskar i överflöd.

 

Men det är inte direkt något problem än eftersom lagen är helt patetisk och kommer aldrig att gå igenom. (om det ens är något lagförslag än?), dock fattar jag inte hur man kan vara så dum att gå ut och säga något sådant nu innan valet?.. hur många i sverige är det inte som spelar poker på internet?

 

ännu svårare kommer det vara att få igenom IP-spärren för att många svenskar som kanske inte bryr sig så mycket om själva poker eller andra spel fortfarande är för internets frihet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och hur hade dem tänkt att stoppa oss?..

 

Genom att driva igenom en lag som tvingar internetleverantörerna att

blockera spelsajternas IP-nummer.

 

Sådant är lätt.

 

Precis så här fungerar det i Thailand idag. Många betting och pokersiter är blockade. Ex Ladbrokes, Expekt, Eurobet, Party, 888.com etc. Dessutom kan man ej betala med kontokort (VISA, Mastercard etc) utställda i Thailand. Detta gäller även internationella bankers kort (som är utställda i Thailand) tex Citibank.

 

Det stoppar givetvis inte spjutspets användarna, men jag tror också att den stora massan kommer aldrig spela poker i Thailand tex mycket pga detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står att läsa i dagens aftonbladet pokeravd.

 

Regeringen vill stoppa utländska spelbolag i Sverige.

Det säger spelminister Bosse Ringholm.

Redan om ett år ska en ny lotterilagstiftning finnas på plats.

 

--------------------------------------------------------------------------------

Ringholm: De struntar i det svenska regelverket

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Om ett år kan det vara slutspelat hos utländska spelbolag. Regeringen är beredd att stoppa spelarnas möjligheter att betala via betalkort och att spärra de internationella spelbolagens adresser på nätet.

– Jag är öppen för att pröva om vi kan införa de instrumenten för att hindra de här bolagen, som struntar i det svenska regelverket att allt spelöverskott ska gå tillbaka till staten, idrottsrörelsen eller folkrörelserna, säger Bosse Ringholm till TT.

Beskedet från Ringholm att regeringen inte vill släppa in internationella spelaktörer i Sverige, slog ner som en bomb bland deltagarna på spelbranschens stora samling i Visby på onsdagen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur länge ska sverige ha egna lagar för allting och ändå säga sig vilja dela gemenskapen inom EU med allt vad det innebär för konkurrens mm. Konkurrens är bra och monopol fult så länge staten inte är inblandat?!? Luktar spyor lång väg och har gjort så länge.

 

Svenska Spel: Trots ett relativt dåligt andra kvartal 2006 så är det en sak som lyser av succé, pokern. Vinsten på pokern under kvartalet var 52 miljoner kronor. Omsättningen var på nästan 2,1 miljarder. Samtidigt har över 65 000 svenskar registrerat sig som spelare.

 

Detta säger väl allt. Klart att Ringholm inte vill att vi ska kunna spela hos utlänska siter när de ser hur mycket pengar som genereras och som kan användas till ännu fler politiska skandalresor, misslyckade AMS åtgärder och härvor, EDIT sjukvården ska det stå. Om staten tog alla AMS pengar och stakade kunniga proffs som hänger här så skulle vi vara kvitt statsskulden på nolltid. Ett krav skulle dock vara att de endast fick spela mot utländska spelare så att pengarna inte lämnade Svea rike.

 

På onsdagen valde statssekreterare Lars Danielsson att avgå.

Trycket av den massiva kritiken efter tsunamihanteringen, blev för stort för Göran Perssons närmaste man.

Men någon ekonomisk kris lider inte Danielsson - som kan få ut sin månadslön på 81 500 kronor i två år.

 

Dessa pensionärers löner måste ju också betalas. Som tack för allt slit som gjort att de är okapabla att arbeta vidare efter politiska karriären menar jag.

 

Nog gnällt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag kom ett lagförslag om att förbjuda svenskar att spela på utländska spelsiter...

1. Det är inte ett lagförslag. Än så länge är det bara att korkat uttalande av Bosse Ringholm.

2. Om det någonsin skulle bli en lag av det där, så skulle den lagen inte förbjuda svenskar från att spela på utländska sajter. Den skulle bara göra det lite svårare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var Svenska Spels pokersatsning endast ett förtäckt monopoliserande av poker i Sverige? Var det hemliga målet att på sikt censurera och förbjuda andra pokersiter? Som sagt, Kina censurerar nätet.

 

I Sverige är det fult att tjäna pengar, ifall man inte vinner dem på Svenska Spel så att staten kan få inkomster från alla som INTE vinner. Därav all reklam för Svenska Spel. Omoraliskt? JA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vara kul att bilda Pokerpartiet (ett sant missnöjesparti som inte skäms för att vara det ;).

Om partiet skulle få röster på 25% av de ca 250.000 poker spelare som finns i Sverige så skulle det bli 62.500 röster. Nästan så det skulle klara 4% spärren ;)

 

Det motsvarar ungefär 1 procent.

 

Sen tror inte jag att pokern är en särskilt stor politisk fråga ens för de flesta pokerspelare. Förhoppningsvis är arbetsmarknad, boende, miljö etc viktigare frågor för det stora flertalet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag kom ett lagförslag om att förbjuda svenskar att spela på utländska spelsiter, vad kan vi göra för att förhindra detta? Jag är i alla fall en som vill ha kvar min frihet att spela mot mina utländska vänner i de forum som jag tillhör. Vi måste få igång en opinionsbildning i den här frågan. Endast ett politiskt parti har vågat motsätta sig det här! Kom igen nu vänner och kom med förslag!

 

Kram

 

Å så säger EU att det är konkurrens hämmande och vi får i alla fall rätt att spela på EU siter.

 

Tror inte det är så farligt. Men det är klart vi ska reagera om förslag som dessa surfar upp till ytan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...