naroh Postad 30 Augusti , 2006 Rapport Postad 30 Augusti , 2006 Tycker det låter hemskt Vad tycker/tror ni om saken? http://www.n24.se/dynamiskt/nyheter/did_13579182.asp Citera
blukah Postad 30 Augusti , 2006 Rapport Postad 30 Augusti , 2006 Diskuteras redan här http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=33092 Citera
gdaily Postad 30 Augusti , 2006 Rapport Postad 30 Augusti , 2006 Och eftersom den tråden låstes för att det gick OT för tredje gången så får det här bli nya diskussionstråden. Här diskuteras Ringholms utspel. Ingen yttrandefrihetsdiskussion, ingen "barnporrbildsdiskussion" och ingen jävla politisk diskussion om vilket block som är bäst. Då låses era konton direkt. Håll er on topic eller skriv inte! Citera
majorj Postad 30 Augusti , 2006 Rapport Postad 30 Augusti , 2006 Tack Ola. Jag tror att en realisering av Ringholms utspel ligger väldigt långt borta. Inte för att pokerlobbyn är stark (eller särskilt välartikulerad). Utan bl.a. för att det är ett tekniskt helvete att genomföra och efterleva. Citera
Sylwester Postad 30 Augusti , 2006 Rapport Postad 30 Augusti , 2006 Detta kommer ju knappast som en chock men visst är det förjävligt. Citera
parre Postad 31 Augusti , 2006 Rapport Postad 31 Augusti , 2006 Mina egna fina tankar om hela den här grejen (kom ihåg att jag började min karriär som skribent på Sourze... skönt att ens retoriska förmåga sitter i): Bosse Ringholms absurda förslag om utländska spelbolag Citera
parre Postad 31 Augusti , 2006 Rapport Postad 31 Augusti , 2006 NETeller ftw? Neteller och utländsk ISP i sådant fall (om IP-spärren blir verklighet)... Citera
pisak84 Postad 31 Augusti , 2006 Rapport Postad 31 Augusti , 2006 Det lär ju förmodligen gå komma runt på ett eller annat sätt via neteller osv om detta nu skulle gå igenom till slut. däremot kommer vi förmodligen tappa en majoritet av alla nöjesspelare och en hel del döda pengar försvinner från sajterna iom att det blir ett projekt av det hela... Citera
Largo-Sama Postad 31 Augusti , 2006 Rapport Postad 31 Augusti , 2006 däremot kommer vi förmodligen tappa en majoritet av alla nöjesspelare och en hel del döda pengar försvinner från sajterna iom att det blir ett projekt av det hela... Eftersom Svenskarna bara består av en jätteliten del av världens pokerspelare så skulle det inte påverka fiskevattnen märkbart. Det som oroar mig mest är ifall de skulle lyckas med att lägga en ip-spärr på de pokersiter jag vill spela på. I så fall blir man förmodligen tvungen att lägga pengar på att komma runt det. Citera
Recommended Posts