Gå till innehåll

Hjälp mig med Poker Office och få en invite till Spotify

Recommended Posts

• Svars 463
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Tack för dagens upplevelse :D

Vilken snasvisa är det som innehåller ordet Homo?

En värmländsk lite visa. Man säger HO-HO-HO-HO-HO-HOMO. Sedan dricker man. Tillräckligt komplicerad när man börjar bli i gasen. Och mellan varje "HO" så höjer man sitt dryckesglas som i en skål. Givetvis så skäms jag att jag suttit och skrålat på en sånhär visa offentligt.

Postad
Tack för dagens upplevelse :D

Vilken snapsvisa är det som innehåller ordet Homo?

En värmländsk lite visa. Man säger HO-HO-HO-HO-HO-HOMO. Sedan dricker man. Tillräckligt komplicerad när man börjar bli i gasen. Och mellan varje "HO" så höjer man sitt dryckesglas som i en skål. Givetvis så skäms jag att jag suttit och skrålat på en sånhär visa offentligt.

Ahhh, ger mig flashback från 80-talets finalmatcher mellan Djurgården och Färjestad. Håkan Loob är HO HO HO HO.....

Postad

Hinner knappt nyktra till från kvällen i Göteborg då det är dags för utgång på hemma plan. Yadayadayada... sover hos en kompis, ska sova, flygbiljetter kommer på tal, klockan är runt 05:00, vi bestämmer oss för att dra till Amsterdam...

En ocensurerad reseberättelse...

Ok, färden börjar med tåg till Karlstad 11/9 för att ta bussen till Oslo. Sov hos en bekant i Oslo. Sa att jag ville ha plusmenyn till min Big Mac Co och klonkade två cheeseburhare + strips. Är det den normala plusmenyn i Norge eller vad? Min polare kunde inte sova på hela natten så han väckte mig stup i ett så jag var lagomt mör när jag vaknade 04:35 drog iväg med bil till busstationen sedan flygbuss mot Gardemoen.

I mars så hade jag glömt bort att mitt pass var förgamalt när jag skulle till Israel så jag fick punga upp med 980 för ett provisoriskt pass. När jag skulle till Nice/Korsika kunde jag inte använda passet jag införskaffat i mars så det fick bli ett nytt provisoriskt pass mao 980:- till som jag kunde sparat med lite handlande i tid. Så jag var inte ritkigt säker på om min kompis fick åka med eller utan mig så det blev lite tilt när jag skulle checka in och tjejen bakom disken tog sån hiskelig tid på sig när hon fick mitt pass, men det gick bra. Ett provisoriskt pass räcker i 3 månader och är endast giltigt för en resa. Vid hemkomst skall passat inlämnas till polisen.

På Gardemoen fick jag dock syn på den vackraste norska eller för den delen människa jag någonsin sett. Det som tiltar mig är att jag sneakade fram till henne i kön och ställde mig typ nästan jämnsides och fick på så sätt en fin plats att överblicka denna gudinna på. Hörde hur hon samtalade med sin väninna om Amsterdam så jag tänkte "Jackpot!". Men där tar också sagan slut för när jag skulle borda planet så syntes hon inte till :( Mörk och lång norska. Mumma..

Planet lyfte 07:10 och vi var framme i Amsterdam 08:55 Vi tar fem fotsteg utanför flygplatsen och genast möts man av doften av weed :) Tar spårvagnen in till centrum och käkar frukost. Åt på en uteservering och vi blev störda av en junkie som snackade om "Marijuana College" och han beskrev vägen men vi lade inte så stor notis om vare sig honom eller vägbeskrivningen. När vi hade ätit färdigt så frågade vi servitrisen om hon visste om något bra vandrarhem. Hon pekar rätt över kanalen och säger att det finns minst två stycken på andra sidan. Min vän och jag traskar dit och hittar ett okej vandrarhem. Vi får dock sova med 16 andra personer. Vi tänkte sova en stund men efter 20 minuter kommer det in en indier och ska dammsuga. Därefter var det jävligt svårt att få en blund i ögat så vi bestämmer oss för att se oss omkring. Vi bor i Red Light Districs så vi har nära till allt :)

Vi får syn på lodaren igen så jag går fram och frågar efter vägen till Marijuana College eftersom att man kunde få en gratis karta som innehöll utmarkerade coffeeshops som var bättre än snittet. Han visade vägen och vips så var vi där. Fick våran karta. Pungade ut med €2.50 var för att få gå ner i källaren och kolla på deras marijuanamuseum som bestod av en yta á 3x4m med olika varianter av cannabis. Bortkastade pengar.

Hade googlat lite coffeeshops innan vi åkte och hade laggt märke till en som hette Dampkring och hade vunnit olika priser i tidingen Hightimes. Vi letade upp stället på kartan och vandrade dit. Vid första anblicken så såg stället ut som vilken engelskpub som helst. Både på ut- och insidan. Den enda skillnaden var att längst in i ett hörn fanns det en liten disk och bakom disken så kunde man välja och vraka mellan: vitt hasch, brunt hasch, löst hasch, marockansk eller afgahnskt hasch och marijuana i mängder. Vi kollade på menyn som låg på disken och bestämmde oss för att köpa en varsin färdigrullad joint eftersom att vi var för trötta för att mecka. Köpte mig en Purple Haxe utan tobak och min kompis en NYC Diesel. Gick ut. Letade efter mat. Åt mat.Letade upp ett trevligt ställe att röka på. Rökte. Letade upp ett annat ställe. Rökte. BOM! Vad den tog! Vi gick en liten bit på ca 50m och kommer på att vi gått vilse. Båda avlöser en stor skrattkavalkad. Går lite mer och myser bara. Sedan går vi till vandrarhemet för att få lite sömn.

När vi sedan vaknar är det kväll/natt och glädjeflickorna har tittatfram. Andra gången som jag är såpass nära en prostituerad att jag kan ta på henne. Först kännde jag mig lite skamsen för att jag gick där och inspekterade dem från topp till tå utan skrupler. Sedan tyckte jag synd om dem när jag såg vilka jävla äcklen som gick ut från båset. Äckliga och feta engelsmän. Sedan blev man kåt så vi gick till en liveshow.

Vi betalade €75 för att få komma in och då ingick det fyra drinkar som vi delade på. När man kom in i Casa Rosso så var det först en salong där det mestadels satt japaner/kineser. Där var det knökfullt så vi gick upp och tog en varsin drink och satte oss på balkongen och studerade dels publiken samt kvinnan på scenen. Hon dansade någon slags latinodans helt sjukt dåligt. Sedan tände hon en cigarr, lägger sig på rygg och har benen uppe i vädret. Hon har dessutom inga trosor. Kör in cigarren i "hålet" och röker den! Makalöst! Japanerna hade inte varit med om något liknande märkte man eftersom att de klappade så ihärdigt. Var en del nummer med i showen men inget extraordinärt just the regular in and out thing.

Gick sedan till en strippbar. Betalade €5 för att få komma in. Såg på lite naket. Gick därifrån utan att ha fått sig en lapdance.

Nästa dag bytter vi från 18-bäddars till 8-bäddars rum.

Finns någon slags coffeeshopkedja som heter Bulldog som oftast bevistas av engelsmän. Går ner i källaren för att köpa en joint. Går upp o röker. Jag känner för att spy. Ragglar halvvägs ut då jag tappar kontrollen på mina ben som får eget liv. Så jävla dumt och skumt. Jag sitter på golvet och tittar på mina ben som har fått riktiga spasmer. Tydligen så satt det folk runt mig och de hade undrar vad fan jag höll på mig. Går ut och får lite luft. Kör vidare efter det :)

Ahhh.. orkar itne skriva mer just nu. Återkommer. Ska förhoppningsvis scanna bilderna vi tog med den fina engångskameran nu till veckan.

Postad
Hon pekar rätt över kanalen och säger att det finns minst två stycken på andra sidan. Min vän och jag traskar dit och hittar ett okej vandrarhem. Vi får dock sova med 16 andra personer. Vi tänkte sova en stund men efter 20 minuter kommer det in en indier och ska dammsuga. Därefter var det jävligt svårt att få en blund i ögat så vi bestämmer oss för att se oss omkring. Vi bor i Red Light Districs så vi har nära till allt :)

bodde du på meeting point youth hostel eller vad det nu heter?

Ligger rätt nära centralstationen.

Postad

lol, skön resa, Hur länge kan man överleva i Amsterdam? :P fcik nyligen ett job arbete med ok pröjs för inge jobb där för 6mån.. kanske att man tar, EV- för hälsan dock verkar det som hehe

Postad

Jag är mycket lös :D

seriöst nu, var du söndertiltad eller vadå? :P

Nix. Hatar Karelin av hela mitt hjärta men älskar hans spelstil vilket gör att jag synar med any two i vissa lägen. Kalkon eller kanon. Har svårt att avgöra.

Postad
Tycker det verkar som du ofta sover/vaknar upp i sällskap av herrar, är det något du inte berättar för oss? :)

:oops:

Tyvärr missklonkar jag lite väl mkt på senare tid så visst så kan man få för sig att jag klonkar herrar istället, men än är så inte fallet.

Och här kommer ett brasklappstips till er som bögat på fyllan:

En gång filosof

Två gånger sodomit

Hoppas innerligt dock att jag itne ska behöva yttra dessa ord i ett försvarstal...

Postad
lol, skön resa, Hur länge kan man överleva i Amsterdam? :P fcik nyligen ett job arbete med ok pröjs för inge jobb där för 6mån.. kanske att man tar, EV- för hälsan dock verkar det som hehe

Om inte pengarna hade tagit slut så hade jag antagligen stannat där i kanske två veckor. Det är inget utpräglat partyställe som Ibiza utan man kan ta det riktigt lugnt och man gör det också.

Om du har fått ett arbete i Amsterdam med ok pröjs för inget jobb så skulle jag dra på direkten.

EV+ för hälsan.

Postad

Varit ochhämta ut bilderna idag. Kan se om man kan komma nära någon scanner så kan jag lägga upp någon bild som visar min fula nuna.

Iaf så råkade jag bränna lite för mycket pengar där nere så jag blev mer än gul. Är nu stakead och ska grinda micro ett tag fram över. Usch fy fan.

Postad

KRXKZY sitter på plats 1 med 353.65

fillenboll sitter på plats 2 med 207.44

pozz sitter på plats 3 med 66.40

413x4nd3r sitter på plats 4 med 69.50

CtrlAltDe sitter på plats 5 med 101.90

CtrlAltDe satsar s mörken 1.00

413x4nd3r satsar l mörken 0.50

413x4nd3r: Kc, Kh

CtrlAltDe: --, --

KRXKZY: --, --

fillenboll: --, --

pozz: --, --

Pre-flop:

KRXKZY: Syna 1.00

fillenboll: Höj 5.00

pozz: Lägger mig

413x4nd3r: Höj 10.00

CtrlAltDe: Lägger mig

KRXKZY: Syna 10.00

fillenboll: Syna 10.00

Flop (Board: 6s, 2s, 9h):

413x4nd3r: Satsa 15.00

KRXKZY: Syna 15.00

fillenboll: Lägger mig

Turn (Board: 6s, 2s, 9h, 8d):

413x4nd3r: All in

KRXKZY: Syna 45.00

River (Board: 6s, 2s, 9h, 8d, 6d):

Showdown:

KRXKZY visar: 6h, Jh (triss i sexor)

413x4nd3r visar: Kc, Kh (två par, kungar och sexor)

Huvudpott:

KRXKZY vinner potten på 147.25 med triss i sexor

(3.75 spelavgiften togs ut för den här handen)

Hur fan tänkte du den där handen??

Postad
413x4nd3r, om du på allvar tror att någon släpper A högt på 0,5/1 kr, får du tänka om. Min morsa spelar där o hon foldar väldigt sällan.

Nejdå det vet jag att folk i allmänhet inte gör, men att syna all in med mellanpar med J kicker efter det där PF spelet och betten på flopp tycker jag var lite underligt.. (Är van vid att förlora mot A på rivern, det här var dock något nytt och ännu obehagligare)

Postad

Hur fan tänkte du den där handen??

Jag tänkte AK. Jag är en mkt fattig man nu så därför lirar jag där nere och "där nere" så är en all in oftast ekvivalent med färgdrag eller överkort.

1.8K upp idag på 0.5/1 5 bord på SS

Postad

lördag: 1300

söndag: 1400

riktigt tröttsamt att spela med såna här småpengar men det går framåt. Har varit duktigt idag; har varit och hjälpt morfar med o anlägga rör till ett badrum vilket innefattar massa sågande, skottande av grus. Sprang sedan en tur med schäfern vilket var jobbigt då han skulle lukta på och slicka kiss. Åt sedan husmanskost: brunabönor + potatis + körv. Inhandlade sedan 15 stycken Nöt-Créme och tre Coca-Cola. Så nu drar jag igång.

Btw, fick en superb pre-julafton present av en polare i går. Samma plånbok som Jules Winnifield har i Pulp Fiction :D

Postad

Hittar klonken.

Hand #116966117 vid bordet: Adriana 1

Startad: Wed Oct 04 00:32:29 2006

json3 sitter på plats 1 med 161.20

frejlund sitter på plats 2 med 81.82

KRXKZY sitter på plats 5 med 379.69

json3 satsar s mörken 1.00

KRXKZY satsar l mörken 0.50

KRXKZY: Jh, Jd

json3: --, --

frejlund: --, --

Pre-flop:

frejlund: Syna 1.00

KRXKZY: Höj 4.00

json3: Syna 4.00

frejlund: Höj 16.00

KRXKZY: Syna 16.00

json3: Syna 16.00

Flop (Board: 6c, 9h, 5s):

KRXKZY: Passa

json3: Passa

frejlund: Satsa 48.00

KRXKZY: Höj 96.00

json3: Syna 96.00

frejlund: All in

Turn (Board: 6c, 9h, 5s, Js):

KRXKZY: All in

json3: All in

River (Board: 6c, 9h, 5s, Js, 8s):

Showdown:

KRXKZY visar: Jh, Jd (triss i knektar)

json3 visar: Ac, Ah (par i ess)

Sidopott 2:

KRXKZY vinner potten på 150.61 med triss i knektar

frejlund visar: 6d, 10s (par i sexor)

Huvudpott:

KRXKZY vinner potten på 245.46 med triss i knektar

(10.15 spelavgiften togs ut för den här handen)

----

Misstänker att jag kunde ha ställt på river och få syn. Dåligt av mig där.

Äpplet13 sitter på plats 1 med 89.25

reindeer sitter på plats 2 med 81.15

logger1 sitter på plats 3 med 170.55

NightQu3st sitter på plats 4 med 133.30

KRXKZY sitter på plats 5 med 207.45

reindeer satsar s mörken 1.00

Äpplet13 satsar l mörken 0.50

Äpplet13: --, --

reindeer: --, --

logger1: --, --

NightQu3st: --, --

KRXKZY: Kd, Jd

Pre-flop:

logger1: Syna 1.00

NightQu3st: Syna 1.00

KRXKZY: Höj 5.00

Äpplet13: Lägger mig

reindeer: Syna 5.00

logger1: Höj 9.00

NightQu3st: Syna 9.00

KRXKZY: Syna 9.00

reindeer: Syna 9.00

Flop (Board: 6d, 8d, Ad):

reindeer: Passa

logger1: Satsa 1.00

NightQu3st: Syna 1.00

KRXKZY: Höj 17.00

reindeer: Lägger mig

logger1: Syna 17.00

NightQu3st: Syna 17.00

Turn (Board: 6d, 8d, Ad, 3s):

logger1: Passa

NightQu3st: Passa

KRXKZY: Satsa 37.00

logger1: Syna 37.00

NightQu3st: Syna 37.00

River (Board: 6d, 8d, Ad, 3s, 7s):

logger1: Passa

NightQu3st: Passa

KRXKZY: Satsa 56.00

logger1: Syna 56.00

NightQu3st: Lägger mig

Showdown:

KRXKZY visar: Kd, Jd (färg med ess i topp)

Huvudpott:

KRXKZY vinner potten på 302.75 med färg med ess i topp

(7.75 spelavgiften togs ut för den här handen)

----

En HH som visar hur roligt de spelar.

KRXKZY sitter på plats 1 med 165.85

tjoja sitter på plats 2 med 60.60

Hispeolle sitter på plats 3 med 13.95

johros sitter på plats 4 med 162.35

BOMBEN 99 sitter på plats 5 med 193.25

KRXKZY satsar s mörken 1.00

BOMBEN 99 satsar l mörken 0.50

BOMBEN 99: --, --

KRXKZY: 4h, Ad

tjoja: --, --

Hispeolle: --, --

johros: --, --

Pre-flop:

tjoja: Syna 1.00

Hispeolle: Syna 1.00

johros: Lägger mig

BOMBEN 99: Höj 5.00

KRXKZY: Syna 5.00

tjoja: Lägger mig

Hispeolle: Lägger mig

Flop (Board: 4s, 6c, 5s):

BOMBEN 99: Satsa 10.00

Turn (Board: 4s, 6c, 5s, Ah):

BOMBEN 99: Satsa 29.00

KRXKZY: Höj 71.00

BOMBEN 99: Syna 71.00

River (Board: 4s, 6c, 5s, Ah, 6d):

BOMBEN 99: Passa

Showdown:

BOMBEN 99 visar: 2c, 2d (två par, sexor och tvåor)

KRXKZY visar: 4h, Ad (två par, ess och sexor)

Huvudpott:

KRXKZY vinner potten på 169.65 med två par, ess och sexor

----

Postad

Orkade inte med 0.5/1 så jag har lirat 1/2 idag men gott resultat.

Träffade på en jubelidiot. Han satt med 1k när jag kom till bordet.

Love20 sitter på plats 1 med 551.09

KRXKZY sitter på plats 2 med 1418.65

sjög sitter på plats 3 med 335.90

PentyVarg sitter på plats 4 med 307.25

NL16 sitter på plats 5 med 273.15

Love20 satsar s mörken 2.00

NL16 satsar l mörken 1.00

NL16: --, --

Love20: --, --

KRXKZY: As, Kc

sjög: --, --

PentyVarg: --, --

Pre-flop:

KRXKZY: Syna 2.00

sjög: Syna 2.00

PentyVarg: Lägger mig

NL16: Lägger mig

Love20: Höj 40.00

KRXKZY: Syna 40.00

sjög: Lägger mig

Flop (Board: 2s, Ad, 2d):

Love20: Satsa 80.00

KRXKZY: Syna 80.00

Turn (Board: 2s, Ad, 2d, 8c):

Love20: Satsa 100.00

KRXKZY: Syna 100.00

River (Board: 2s, Ad, 2d, 8c, Js):

Love20: All in

KRXKZY: Syna 333.09

Showdown:

Love20 visar: 4s, Ah (två par, ess och tvåor)

KRXKZY visar: As, Kc (två par, ess och tvåor)

Huvudpott:

KRXKZY vinner potten på 1094.18 med två par, ess och tvåor, kung sidokort.

(15.00 spelavgiften togs ut för den här handen)

---

Love20 sitter på plats 1 med 1078.24

KRXKZY sitter på plats 2 med 580.20

gubben57 sitter på plats 3 med 289.15

Buamange sitter på plats 4 med 68.60

pely sitter på plats 5 med 97.75

gubben57 satsar s mörken 2.00

KRXKZY satsar l mörken 1.00

KRXKZY: Jd, 6d

gubben57: --, --

Buamange: --, --

pely: --, --

Love20: --, --

Pre-flop:

Buamange: Lägger mig

pely: Syna 2.00

Love20: Höj 10.00

gubben57: Syna 10.00

pely: Lägger mig

Flop (Board: 7d, 5h, Qd):

gubben57: Passa

Love20: Satsa 15.00

KRXKZY: Syna 15.00

gubben57: Syna 15.00

Turn (Board: 7d, 5h, Qd, 3d):

gubben57: Satsa 28.00

Love20: Syna 28.00

KRXKZY: Höj 74.00

gubben57: Lägger mig

Love20: Syna 74.00

River (Board: 7d, 5h, Qd, 3d, 9h):

KRXKZY: Satsa 124.00

Love20: Syna 124.00

Showdown:

KRXKZY visar: Jd, 6d (färg med högsta kort dam)

Huvudpott:

KRXKZY vinner potten på 488.50 med färg med högsta kort dam

(12.50 spelavgiften togs ut för den här handen)

---