Gå till innehåll

Hjälp mig med Poker Office och få en invite till Spotify


Albert

Recommended Posts

  • Svars 463
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Härligt Albert, har alla förutsättningar att bli en kanondagbok. Pokerspelandet kommer alltså att ske då ni ligger i hamn?

 

Tackar, får hoppas på det. Allt spel kommer ske när vi är i hamn från båten. Strular uppkopplinegn får jag uppsöka ett Internetcafé.

 

Idag har det iaf inhandlats: engångs rakhyvlar, rakgelé, en stock Ettanportion (ska köpa fler), shampo, sjösjukepiller, skrivbok, DV-film, tandborste + tillhörande kräm, en bok av Artoo Pasolina nånting. Tyvärr så msåte jag även göra en miss i repris; jag får punga ut med 980:- på ett emergency passport vilket jag fick göra förra resan också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har stångats lite på 5/10. Minns iaf en session jag spelade ganska länge där vi nog satt på 2-3 bord ihop iaf (brukar köra 4), och jag var sjuuuukt kall så du snodde massa pengar av mig. Gillas icke! Lycka till med spelet, och seglingen. :)

 

Hmm.. bono_gbg, supertilt, crack_lol? :) Tackar för lyckoönskningarna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min första HH får bli den här. Var skapligt säker på att han hade AK.

 

KRXKZY sitter på plats 1 med 756.60

xravenx sitter på plats 2 med 203.45

ulanbator sitter på plats 4 med 295.65

karelin-2 sitter på plats 5 med 723.45

 

karelin-2 satsar s mörken 5.00

ulanbator satsar l mörken 2.50

 

ulanbator: --, --

karelin-2: --, --

KRXKZY: 4d, 3h

xravenx: --, --

 

Pre-flop:

 

KRXKZY: Syna 5.00

xravenx: Lägger mig

ulanbator: Syna 5.00

karelin-2: Höj 100.00

KRXKZY: Syna 100.00

ulanbator: Lägger mig

 

Flop (Board: 8d, 6s, 3d):

 

karelin-2: All in

KRXKZY: Syna 628.45

 

Turn (Board: 8d, 6s, 3d, 5h):

 

 

River (Board: 8d, 6s, 3d, 5h, Js):

 

 

Showdown:

 

KRXKZY visar: 4d, 3h (par i treor)

karelin-2 visar: 10d, 9d (högsta kort knekt)

 

Huvudpott:

KRXKZY vinner potten på 1446.90 med par i treor

 

(15.00 spelavgiften togs ut för den här handen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar oftast väldigt aggresivt.

 

beer sitter på plats 1 med 1274.05

KungSune2 sitter på plats 2 med 2412.12

Muman sitter på plats 3 med 655.26

swing62 sitter på plats 4 med 929.77

KRXKZY sitter på plats 5 med 997.50

 

KungSune2 satsar s mörken 5.00

beer satsar l mörken 2.50

 

beer: --, --

KungSune2: --, --

Muman: --, --

swing62: --, --

KRXKZY: 9d, 3d

 

Pre-flop:

 

Muman: Lägger mig

swing62: Lägger mig

KRXKZY: Höj 30.00

beer: Lägger mig

KungSune2: Syna 30.00

 

Flop (Board: 2d, 9c, Ac):

 

KungSune2: Passa

KRXKZY: Satsa 65.00

KungSune2: Lägger mig

 

KRXKZY vinner potten på 60.95

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KungSune är ju en präktidiot. Hur skulle ni spelat handen? En typisk mikrohand skulle jag vilja säga.

 

beer sitter på plats 1 med 916.50

KungSune2 sitter på plats 2 med 1881.27

Muman sitter på plats 3 med 486.36

swing62 sitter på plats 4 med 913.02

KRXKZY sitter på plats 5 med 643.85

 

KungSune2 satsar s mörken 5.00

beer satsar l mörken 2.50

 

beer: --, --

KungSune2: --, --

Muman: --, --

swing62: --, --

KRXKZY: Ah, Qd

 

Pre-flop:

 

Muman: Lägger mig

swing62: Lägger mig

KRXKZY: Höj 25.00

beer: Lägger mig

KungSune2: Syna 25.00

 

Flop (Board: Jc, Qs, 3d):

 

KungSune2: Satsa 5.00

KRXKZY: Höj 70.00

KungSune2: Syna 70.00

 

Turn (Board: Jc, Qs, 3d, Qc):

 

KungSune2: Satsa 85.00

KRXKZY: Syna 85.00

 

River (Board: Jc, Qs, 3d, Qc, 6s):

 

KungSune2: Satsa 105.00

KRXKZY: Syna eller ställa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KRXKZY sitter på plats 1 med 1418.95

piskan sitter på plats 2 med 927.90

Pappaslug sitter på plats 3 med 206.42

snudan sitter på plats 4 med 173.00

jimpaw sitter på plats 5 med 429.90

 

KRXKZY satsar s mörken 5.00

jimpaw satsar l mörken 2.50

 

jimpaw: --, --

KRXKZY: 5d, 5c

piskan: --, --

Pappaslug: --, --

snudan: --, --

 

Pre-flop:

 

piskan: Höj 20.00

Pappaslug: Lägger mig

snudan: Lägger mig

jimpaw: Lägger mig

KRXKZY: Syna 20.00

 

Flop (Board: 10s, 7h, 2d):

 

KRXKZY: Passa

piskan: Satsa 65.00

KRXKZY: Syna 65.00

 

Turn (Board: 10s, 7h, 2d, Ks):

 

KRXKZY: Passa

piskan: Satsa 50.00

KRXKZY: Höj 140.00

piskan: Syna 140.00

 

River (Board: 10s, 7h, 2d, Ks, 6s):

 

KRXKZY: Satsa 470.00

piskan: Lägger mig

 

Showdown:

 

KRXKZY: 5d, 5c (par i femmor)

 

KRXKZY vinner potten på 441.20

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot Sune hade jag ställt in! :D Annars är det väl kanske bäst att syna...

 

KungSune2: Satsa 105.00

KRXKZY: All in

KungSune2: Syna 463.85

 

Showdown:

 

KRXKZY visar: Ah, Qd (triss i damer)

KungSune2 visar: Jh, Jd (kåk)

 

Huvudpott:

KungSune2 vinner potten på 1275.20 med kåk

 

(15.00 spelavgiften togs ut för den här handen)

 

Tyvärr så hade idioten mig slagen, men generelltsett hur bör man göra på river med trissen och TK?

 

Sedan så borde jag i princip redan laggt mig på turn. Han gör CP-bettet som jag hatar, jag slår om, han synar och så leder han turn. Att jag inte anade ugglor i mossen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, som sagt syn på rivern är väl standard men tror nog Sune betalat av med en Q plus ev. AJ, KJ....

Spelat en del mot dig på 5/10 och tycker du spelar bra!

Kanke liiite löst ibland :D 20BB med 43s preflop! :)

 

hoppas det går bra för dig så ses vi nog väldigt snart på 5/10...även om det inte alls är så mkt sämre att spela 2.5/5kr, är nog det sämsta gäng man kan spela mot. Ska du undvika nån så är det st6ne...han är BRA!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, som sagt syn på rivern är väl standard men tror nog Sune betalat av med en Q plus ev. AJ, KJ....

 

Trodde han satt med typ KQ så jag tryckte vilket jag kanske gör lite för ofta, men han är ju en sopa så jag trodde jag hade honom slagen rejält.

 

Spelat en del mot dig på 5/10 och tycker du spelar bra!

 

Tackar! :) Kommer ihåg att vi spelat några gånger mot varandra. Märkte att du var ganska tight så jag misstänker att jag körde lite extra hårt mot dig :)

 

Kanke liiite löst ibland :D 20BB med 43s preflop! :)

 

Löst och löst ;) Synar raisar med 24s, 67s etc för det är ju med de händerna man slår de "bättre" med.

 

hoppas det går bra för dig så ses vi nog väldigt snart på 5/10...även om det inte alls är så mkt sämre att spela 2.5/5kr, är nog det sämsta gäng man kan spela mot. Ska du undvika nån så är det st6ne...han är BRA!

 

Tog ett skott mot 5/10 och plusade 8K första kvällen. Plusade runt 5-6K nästa dag, men sedan barkade det totalt. 3-outad, 2-outad, 1 outad så summa sumarum blev ett hål á 26K :x Men de är ju så sjukt kassa på 5/10 så jag kommer garanterat tillbaka, förhoppningsvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu hoppat av baten da kaptenen var en vidig manniska. En riktig idiot.

Men berätta då.

 

berättar i morgon... är i göteborg o försöker bli lite klar i huvudet. stötte på martin dahlin på loung ekker om det hette exit eller nått sånt. bara pajasar ute igår. kiul dock. andra gången den här veckan som jag har manligt sällskap hem efter korgen :oops::x

på loung var det en skön pudding runt 28 som var intresserad men då skulle jag tyvärr visa hur det ska supas.

 

 

 

är inte så mkt poker än men det kommer....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu hoppat av baten da kaptenen var en vidig manniska. En riktig idiot.

Men berätta då.

 

Ok here's the story. Åker från Landvetter ner till Nice. Börjar med att gå till skabbhaket Wayne´s som ligger vid Palais de Justice och beställer in en feting hamburgare av den mexikanska sorten. Gott. Försöker hitta ett billigt vandrarhem eftersom jag ska upp tidigt nästa morgon för att ta första färjan över till Korsica, Ajjacio. Hamnar på ett skabbigt tvåstjärnigt hotel. Tar mig en kvällspromenad och köpte lite färska vindruvor, cola, ett paket cigg och traskade ner till promenade des anglais för att kolla in folk och ha en picknick i all ensamhet vid stranden.

 

Vaknar för tidigt då jag är rädd för att missa färjan som avgår 07.30 Jag möts av nattens härjade luder när jag traskar till hamnen. Färjan var lite dryg. Försökte sova men se och häpna så visade fransoserna faktiskt en film som var hälften på franska och hälften på engelska. Gick ut på däck och tog mig en cigg. Kände mig frisk och fräsch, inte pga ciggen utan den starka kyliga vinden som var brutal på däck.

 

Anländer till Korsica 12.15 och möts upp av den judiske diamanthandlaren vilken även är båtens ägare Daniel W. Det är en kort och lite rundlagd karl med gråbrunt hår. Vi kallsnackar lite och sätter oss i hamnen för att kolla in en feting båt som just håller på att lägga till i hamnen. Vilken skönhet!

 

Vi går på en restaurang innan vi åker över till hans båt, Regina. Jag äter en smaskig sallad med tonfisk.

 

Vi köpte med oss två kycklingar som vi åt på däck och så börjar Daniel prata hur han har haft sex med tidigare besättningsmedlemmar... män. Min reaktion blir att jag gapar stort och vet inte vad jag ska säga om all den här oönskade informationen. "Ehhhh... hmmmm... ok?" Har ju bara träffat människan i några minuter och så börjar han prata om massa bögerier! Sanslöst. Iaf så kan jag inte bara dra på direkten utan resonerar som så här att han kanske bättrar sig.

 

På kvällen åker vi in till fastlandet och besöker en av hans nyfunna vänner som är kock och celloist. Sitter och dricker té med honom och hans fru på deras balkong och det var riktigt nice. Frun insisterade på att jag skulle träffa deras 19-åriga dotter och hämtade en massa kort. Jävlar så fräsch!

 

Dagen där på får jag börja med att gå in i maskinrummet för att rätta till några skruvar som har något att göra med kopplingen. Jag når dem inte så jag får vackert dyka ner under båten och vrida propellern 90° för att på så sätt rätta till skruvarna i maskinrummet. Vi sätter kurs mot Villefrench sur mer som ligger alldeles intill Nice. Jag utför mina sysslor som att läga frukost till Daniel, svabba däck, putsa rutorna, greja med seglet etc. På natten ska jag hålla vakten från 2300-0600 vilket för mej blev en jävla pärs då jag inte hade sovit något på dagen och vaknat tidigt. När det blev bäcksvart och dimmigt började pulsen stiga en smula när man möttes av ett cargoship, men allt gick väl.

 

Framme i Villefrench går vi på restaurang och nu tycker är jag inte längre bekväm med att vara på en båt med den härt sortens människa. Han är trevlig men änd bissart äcklig med sitt snusksnack och sina uttryck. Väldigt kort emellanåt. Nästa dag vaknar jag tidigt och packar mina väskor innan Daniel vaknat. För vem vet vad denna sjuka människa skule kunna ta sig till. Det är inte som så att jag är homofobisk men allt hans snack vara bara för mycket. Säger att jag vill av båten och han är lite förbryllad men skjutsar mig in till hamn efter en liten diskussion.

 

Tar tåget till Nice och sätter mig vid ett Internetcafé för att försöka få tag på kompisar i Monaco. De är offline på MSN men jag skriver mitt nummer och hur läget är. Drar till en italiensk restaurang och beställer in en mycket god pasta bolognaise. Just ätit färdigt då Jean-Charles ringer och frågar om jag vill se Frankrike - Italien hemma hos honom. Lätt! Köper med lite öl och en fin flaska vin som present. Drar till Monaco runt 20.00 men har redan på tåget börjat dricka en smula och det visar sig att det skulle komma bli en ruskigt blöt kväll.

 

Ser på matchen och det hinner gå några minuter innan fransoserna gör mål och direkt så utlöses en kavalkad av fyverkerier i hamnen. VC har en nice balkong ut över hamnen. Givetvis firas målet med en massa sprit. Är fyra monegasker och jag så givetvis så håller jag på italien för sakens skull :) Mera mål, mera sprit. Börjar tappa kontrollen redan innan matchen är slut. De kände inte för att vänta på en taxi så det blev till att fylleköra ner till en pub. Hinner sätta mig och Fló säger "Mika!". Jag introduceras och säger något på finska som uppskattas tydligen. Mika har bordet bakom vårat.

 

Jag börjar sedan kraftigt överförfriskad med att lära ut lite svenska visor. Jag håller inte direkt låg ton så givetvis kommer någon och knackar mig på ryggen och säger "Är du svensk?" på skånska. "Ja visst" och de frågar om jag vill sätta mig vid deras bord. Så jag tog med mitt kompani till svensk bordet och de insisterade på att betala allt så jag klagade inte :)

 

Givetvis hörde en tvättäkta skitpackare min skönsång som innehåller ordet homo . Han tyckte det var trevligt med en svensk snubbe och han frågade kompisarna om de trodde han hade någon chans på "le garcon suedois" och givetvis instämmde de att han hade en chans så på så vis så fick man en bög slimmad av sig resten av kvällen till mina vänners stora förtjusning. Det var på puben Carass eller nått sånt. Sedan drog vi till en annan sylta och mer öl inmundigades. Sedan lite mer fyllekörning med rikstankade monegasker. Givetvis var detta inget jag reflektarde över i detta nu.

 

Sedan en klassisk black out. Vaknar i en lägenhet jag aldrig sett förut tillsammans med en halvnaken människa. Lite glad över att man hade haft flyt i natt ändå tills jag upptäcker att det är William som ligger bredvid. lolz. Går med skakiga ben ut från rummet för att ta morgon pissen. Möts av en skrämd 18-årig lillasyster till William som var bland det snyggaste jag någonsin sett. Är inte ritkigt bekväm med den franska hälsningen som är kindkyssen men den här gången var det inga fel. :)

 

Gick sedan på utställningen New York New York som hade kommit till Monaco. Softa grejer. Är jävligt bakis så det blir restaurang och sedan en tur till Nice för att hämta mitt bagage. Drog till Sverige nästa dag och blev rikstankad i Göteborg. Lyckades komma in på Lounge som hade 25-års och ölen flödar. Var ju afterwork med andra ord två öl för en så det blev till att ligga i :)

 

Söp bort mitt 7:e visakort tappade bort mina kompisar på Exit, mobilen dör så jag bestämmer mig för att traska till snutstationen. Är väldigt trött när jag kommer fram för det var en bra bit att gå. Kommer in och bestämmer mig för att sova där. Vaknar sedan av en hög röst "HÄR KAN DU JU INTE SOVA!" Vettskrämd ställer jag mig upp och efter lite hård hård hård tankesträvan så kommer jag på att spärra mitt kort hos den otrevlige polisen. Sedan black out.

 

Nästa dag vaknar jag upp hos en snubbe vid Ullevi. Undrar hur jag kommit hit. Får frukost, tar en dusch och tackar sedan för mig.

 

Åkte sedan hem till värmland och gjorde en favorit i repris.

 

Jag hade verkligen sett fram emot attfå segla och besöka nya länder men men det blir itne alltid som man tänkt sig...

 

Iaf bilder kommer upp snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...