Nusseman Postad 11 Januari , 2005 Rapport Postad 11 Januari , 2005 Jag ligger med vem som helst, bara de betalar tillräckligt. Då är alltså inte QoS aktuell. Nu ska jag sluta förstöra din tråd. Citera
Knapp_0 Postad 27 Mars , 2005 Rapport Postad 27 Mars , 2005 Jtarnstrom: Nu är jag livsfarlig... Hade en räcka med förluster efter att ha läst Sklansky. Väldigt mycket av hans teorier åker ut genom fönstret på lågnivåspel - motståndarna har inte läst skiten. Nu kör jag min egen stil Beundrar inställningen. Det kallas väl evolution. Hur har det gått Jtarnström? Citera
shejk Postad 27 Mars , 2005 Rapport Postad 27 Mars , 2005 Jag kan ju tillägga en sak; om du kör SNG's på Expekt (eller annan primaklient) så sluta upp med det Deras SNG's är anpassade så att tur och ska ha så stor påverkan som möjligt på utgången. Lite saker som tyder på det: - Man börjar med 1000 startchips, grunda stackar - Blindsen ökar inte efter x antal minuter, utan efter x antal händer spelade, vilket gör att det i slutet, när det är 3 pers kvar, blir all-in i princip hela tiden. Om du anser att du är en duktig SNG-spelare, eller i alla fall vill lira där du kan använda din skicklighet, så tycker jag du ska lira på 24h eller var som helst förutom Prima Deras flerbords-turneringar tycker jag dock är väldigt bra. Håller inte med ett dugg. Party som har samma struktur ungefär (800 startstacks på 5-30 buyins) är väldigt profitabla. Bara för att man i slutskedet fattar de flesta besluten preflop betyder det ju på intet sätt att man får en mindre edge. Sen kan jag hålla med om att det kanske är både roligare och mer utvecklande att spela en annorlunda struktur. Själv tycker jag det är så roligt att tjäna pengar att jag nog stannar ett tag till på party... Citera
WeeM Postad 29 Mars , 2005 Rapport Postad 29 Mars , 2005 Jag kan ju tillägga en sak; om du kör SNG's på Expekt (eller annan primaklient) så sluta upp med det Deras SNG's är anpassade så att tur och ska ha så stor påverkan som möjligt på utgången. Lite saker som tyder på det: - Man börjar med 1000 startchips, grunda stackar - Blindsen ökar inte efter x antal minuter, utan efter x antal händer spelade, vilket gör att det i slutet, när det är 3 pers kvar, blir all-in i princip hela tiden. Om du anser att du är en duktig SNG-spelare, eller i alla fall vill lira där du kan använda din skicklighet, så tycker jag du ska lira på 24h eller var som helst förutom Prima Deras flerbords-turneringar tycker jag dock är väldigt bra. Håller inte med ett dugg. Party som har samma struktur ungefär (800 startstacks på 5-30 buyins) är väldigt profitabla. Bara för att man i slutskedet fattar de flesta besluten preflop betyder det ju på intet sätt att man får en mindre edge. Sen kan jag hålla med om att det kanske är både roligare och mer utvecklande att spela en annorlunda struktur. Själv tycker jag det är så roligt att tjäna pengar att jag nog stannar ett tag till på party... Lugn i bussen nu, Primas struktur och Partys struktur är inte närheten av likadana. Bara för att du börjar med 800 betyder inte det att ni börjar med grunda stackar, allt måste ses i förhållande till blindsen. Party har en bra struktur, Primas suger enligt mig, på prima dubblar man BB varje höjning vilket ger att vid blinds 320/640 så brukar averagestacken ligga på ca 1500 dvs 2.5BB ungefär. Bingolotto ungefär. Citera
emilio_barzini Postad 3 April , 2005 Rapport Postad 3 April , 2005 Jag kan ju tillägga en sak; om du kör SNG's på Expekt (eller annan primaklient) så sluta upp med det Deras SNG's är anpassade så att tur och ska ha så stor påverkan som möjligt på utgången. Lite saker som tyder på det: - Man börjar med 1000 startchips, grunda stackar - Blindsen ökar inte efter x antal minuter, utan efter x antal händer spelade, vilket gör att det i slutet, när det är 3 pers kvar, blir all-in i princip hela tiden. Om du anser att du är en duktig SNG-spelare, eller i alla fall vill lira där du kan använda din skicklighet, så tycker jag du ska lira på 24h eller var som helst förutom Prima Deras flerbords-turneringar tycker jag dock är väldigt bra. Håller inte med ett dugg. Party som har samma struktur ungefär (800 startstacks på 5-30 buyins) är väldigt profitabla. Bara för att man i slutskedet fattar de flesta besluten preflop betyder det ju på intet sätt att man får en mindre edge. Sen kan jag hålla med om att det kanske är både roligare och mer utvecklande att spela en annorlunda struktur. Själv tycker jag det är så roligt att tjäna pengar att jag nog stannar ett tag till på party... Lugn i bussen nu, Primas struktur och Partys struktur är inte närheten av likadana. Bara för att du börjar med 800 betyder inte det att ni börjar med grunda stackar, allt måste ses i förhållande till blindsen. Party har en bra struktur, Primas suger enligt mig, på prima dubblar man BB varje höjning vilket ger att vid blinds 320/640 så brukar averagestacken ligga på ca 1500 dvs 2.5BB ungefär. Bingolotto ungefär. 2.5BB, låter som en vanlig turnering för en själv strax före bubblan.... Citera
Recommended Posts