Gå till innehåll

TV: Players på Kanal 5


PSGottaDig

Recommended Posts

  • Svars 294
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nä, det här var ju inte jättebra. Det mesta som var dåligt har väl iofs redan sagts. Hade dock varit bättre om dom gått lite mer på djupet, kanske ägnat ett program till endast Negreanu eller Team Hink.

Även om man inte fokuserar på pokern, utan mer på deras livsstil, kan man ju göra roligare saker än så här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man får en pokervärldsstjärna som Daniel Negreanu att ställa upp förväntar man sig en något mer seriös och intressant intervju. Nu blev den totalt meningslös och ointressant.

 

Men men, man ska väl ge programmet några avsnitt till innan man sågar det totalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade ganska höga förväntningar innan programmet, (speciellt med tanke på den högkvalitativa poker-produktionen Kanal5 stod för förut) men dom förväntningarna grusades totalt. Paul Tilly verkar va en skön kille men funkade inte alls som programledare o inte den andre killen heller.

Intervjuerna hann ju knappt sätta igång innan de var över.

Tycker man hade kunnat dedikera ett helt program åt både Negreanu o Team Hink, inte bara med intervjuer utan hängt me dom runt en dag.

Inslaget me Dogge va ju störtlöjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men men, man ska väl ge programmet några avsnitt till innan man sågar det totalt.

 

Det tycker jag med.

 

Tycker intervjun med Negreanu var mindre bra. Tycker gott man kunde ha lirat ett par händer med karln eller varför inte följt med honom "en dag på jobbet" och inte som nu ngn speedad light-version av cribs.

 

Tycker ett sånt här program ska handla om dom man intervjuar och inte programledarna. Verkade som en enda lång Ego-tripp för programledarna. Jag och många fler vill att programmet handlar kring pokerstjärnorna och inte ngn frågaolle-föredetting med bihang.

 

Måste bara få ta tillfället i akt å kapa livsstilstrenden också. Begreppet Livsstil verkar bara vara ett enkelt sätt att komma undan med vad som helst utan något som helst krav på kvalitet. Tidningen KING är ett lysande exempel på hur man kan fylla en tjock tidning med absolut ingenting mer än reklam, kalla det livsstil å sen betalar folk för skiten! Sanslöst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett j**igt retsamt program.

 

Själva jargonen och tonen var helt okej, kanske något för ofta byte av kameravinklar och lite väl rörliga kameror. Men det är ju den nya "be-there"-upplevelsen som de vill leverera. Också ett bra trick när det egentligen inte är något vettigt som sägs...

 

MEN att inslagen var för korta, de födde bara fler frågor och gav inga svar.

Att se och lyssna på Daniel som beskriver lyrsikt hur Erik L som lägenhet är utrustad skulle varit nice om det var en påannonsering för nästa avsnitt. Att sedan inte visa hans egna prylar mer än lite kamareswishande och tuff musik är ju en kardinalsynd!

 

Dogge hoppas jag är ett återkommande inslag, då funkar det, men var det det enda så är det en knepig infallsvinkel.

 

Nä, avsnittet känns ungefär som när jag själv köpte mitt första videoredigeringsprogram till datorn och provade alla funktioner som fanns på första semesterrullen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite respons från mig:

 

Det känns inte som om att det var ett program riktat till de inbitna pokerspelarna. Det märker man om inte annat på all kritik som framförts på forumet här.

 

Dock var det ändå ett underhållande program, även om jag förväntade mig mer av det.

 

Det som jag störde mig mest på var:

 

• Dogge, varför är karln med överallt? Ta bort han bara!

 

• Intervjun med Team Hink kändes väldigt kall, på flera sätt. Det hade varit sjystare att tagit intervjun på en sjyst restaurang. Sedan var väl kvalitén på frågorna inget vidare.

 

• Hafsig produktion, som du själv sa så är väl detta en smaksak, dock verkar det som om de flesta som hittills uttalat sig tycker den är lite överdriven.

 

Det som var bra:

 

• Konceptet, det finns ju grym potential i idén och förhoppningsvis blir det bara bättre och bättre.

 

• D.N, själva intervjuen med D.N var väl inte så himla spännande, så det ni får cred för är att ni fick han att ställa upp på en intervju.

 

På en skala 1-5 blir det en svag 2:a på premiäravsnittet, dock kommer jag fortsätta följa det i framtiden. Det kan ju bara bli bättre nu! :)

 

Mvh

hansih

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller hade hoppats på ett mer program likt SVT's "PokerLandet" som sändes förra året. Djupa och personliga intervjuver med svenska och utländska "players" som gav en extremt bra bild över spelarlivet och även de olika personligheterna.

PokerLandet

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=19155

 

Jag menar vad fick man för bild av DN och Hink, nada zip, nothing, zero och INGET! (Jo ofs, Hink har inte tagit hem någon stor vinstsumma! PASS)

Alldeles för stor fixering på programledarna, är de det ska handla om?

 

 

Men man ska väl ge programmet några avsnitt till innan man sågar det totalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är helt uppenbart att inbitna pokerspelare inte är den primära målgruppen. Det är väldigt stor skillnad i responsen mellan er och de icke-initierade.

 

Ni som förväntade en dokumentär berättelse med djupa intervjuer känner er säkert riktigt blåsta på konfekten.

 

Men eftersom detta är Sverige och inte Nordkorea så kan ju ni som inte gillar programmet välja att göra något annat nästa onsdag. Jag vill inte ge er några ytterligare falska förhoppningar - så här kommer det se ut sju veckor till.

 

/Pär Carlsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är helt uppenbart att inbitna pokerspelare inte är den primära målgruppen. Det är väldigt stor skillnad i responsen mellan er och de icke-initierade.

 

Kan man se var denna typ av respons, från de sk icke-initierade (antagligen samma grupp som tycker att pokermiljonen är ett sevärt program), finns publicerad eller är det enbart mail/telefon till redaktionen/kanalen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är helt uppenbart att inbitna pokerspelare inte är den primära målgruppen. Det är väldigt stor skillnad i responsen mellan er och de icke-initierade.

 

Kan man se var denna typ av respons, från de sk icke-initierade (antagligen samma grupp som tycker att pokermiljonen är ett sevärt program), finns publicerad eller är det enbart mail/telefon till redaktionen/kanalen?

 

Det är mycket riktigt mail och telefonsamtal från tittare. Sen har ju alla som jobbar här vänner och bekanta som inte spelar poker. Alla de har inte varit positiva, men så har ju å andra sidan inte alla pokerspelare varit negativa. Trenden är dock mycket tydlig.

 

/Pär Carlsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har man gått och väntat med stora förhoppningar, Och sen visar det sig (som en annan uttryckte sig här),

Hur kan man gör en sådan dålig produktion av en sådan bra ide??????????

att programledarna tog upp en sådan stor tid var ett skämt, eftersom det var en miss att ens ha dom fjantarna som programmledare, och tja dogge skall tydligen vara med överallt och vara cooooollllllllll!!!!!!!

Det var fan det sämsta jag sett en stor besvikelse,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett "livsstilprogram" med en kille från ICA, hur bra kan det bli?

 

Det kan inte vara kul att vilja ha en livsstil som är så innehållslös som "players".

 

Mitt intryck av programmet är 25 min av ingenting och lite "böglobbbyn" över det hela. Las Vegas och inte en enda "babe" med...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...