Gå till innehåll

Ta bort denna plz :) - LongAgo

LongAgo

Ska LongAgo fortsätta med denna dagbok?  

18 medlemmar har röstat

1. 1. Ska LongAgo fortsätta med denna dagbok?

• Ja
      11
    • Nej
      3
    • Vem bryr sig
      4

Recommended Posts

• Svars 439
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ah, äntligen någon som skrev ngt! creds till dig :) Det har gått mkt bra sen jag startade denna dagbok och jag har utvecklats fantastiskt mkt tack vare ökad analys av mitt eget spel. Generellt har jag tenderat att överspela AK, AQ, AJ vilket jag försökt råda bot på, samt jag har ökat antalet squeeze plays och pot sweeteners. Akta sig för omslag och för att vara passiv i spelandet är också viktiga punkter att ta hänsyn till. Vinstmaximera på olika sätt mot olika spelartyper samt ökat positions spel. Det är flera hål jag hittat i mitt spelande som jag försökt täppa till vilket har gett resultat över förväntan. Även MTT spelet har gått bra, vilket generellt, enligt mig, är ett enklare och mindre komplext spel än cashgame.

Om jag fortsätter spela mitt a-spel skall jag nog kunna hålla i trenden, att klonka en riktigt stor MTT är ju något av en dröm också, som jag skall försöka genomföra! Återigen, tack för responsen :)

Det var så lite så :-)

Låter ju riktigt nice. Jag tenderar ofta att bli lite för passiv i mitt spel. Borde göra betydligt fler squeeze plays och sånt än vad jag gör för tillfället. Just det här med att anpassa spelet efter olika spelartyper är också en riktigt viktig grej. Lätt hänt att man kör sitt "standardspel" hela tiden.

Ska försöka titta in här lite då och då. Gör gärna nåt besök i min dagbok också ;-)

Keep up the good work! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe alltid lika skönt då man lyckas hetsa fiskar till att göra dåliga calls :-D

...att jag inte har orkat ta reda på skillnaden mellan ptbb/100 och bb/100 så någon kan ju ta och förklara det så slipper jag komma fram till det själv.

Antar att det är skillnaden mellan pokeroffice BB/100 hands och pokertrackers PTBB/100 hands du menar. Det är samma sak egentligen. Pokertracker har bara vart roliga och satt pt framför...

Men en sak jag undrar över är varför man vill veta antal big bets/100händer och inte antalet big blinds/100 händer? Finns det ngn tanke bakom det lr är det bara jag som är trög? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Skapa nytt...