Gå till innehåll

Ta bort denna plz :) - LongAgo


LongAgo

Ska LongAgo fortsätta med denna dagbok?  

18 medlemmar har röstat

  1. 1. Ska LongAgo fortsätta med denna dagbok?

    • Ja
      11
    • Nej
      3
    • Vem bryr sig
      4


Recommended Posts

  • Svars 439
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag vaknade för en kvart sen :roll:

 

Du vann.. hurfan pallar ni gå upp nu liksom, man ser ju inte ens ljuset på ett halvår om man håller på och sover hela dagarna.. extra fint va att jag missade presentationen av mitt projekt, hejja mig!

 

Jag missade ett prov i affärsjuridik.

Gick och la mig kring 1.. 16h sömn är nöten?

nej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iallafall, första handen, blir helt konfundersam på alla sätt å vis, vadfan håller bordet på med?!

 

Texas Hold'em $1-$2 NL (real money), hand #1,366,348,169

Table Homs, 14 Dec 2006 1:09 AM ET

 

Seat 1: henrysdream ($78.90 in chips)

Seat 3: bacon_ip ($187.05 in chips)

Seat 5: xtiggy3 ($90.45 in chips)

Seat 7: L-wiz [ AC,QH ] ($76.50 in chips)

Seat 8: misamo ($60.25 in chips)

ANTES/BLINDS

misamo posts blind ($0.50), henrysdream posts blind ($1).

 

PRE-FLOP Betar standard preflop, med en hygglig hand?

bacon_ip calls $1, xtiggy3 calls $1, L-wiz bets $4, misamo calls $3.50, henrysdream calls $3, bacon_ip calls $3, xtiggy3 calls $3.

Varför synar alla? Har ju en tight tableimage och en bra hand?

 

FLOP [board cards 6S,10D,QS ]

misamo checks, henrysdream checks, bacon_ip checks, xtiggy3 bets $10, L-wiz bets $30, misamo folds, henrysdream folds, bacon_ip folds, xtiggy3 bets $40,

Jaha, gillar inte tian i kombination med damen, men snubben har en vpip på 40 och en pft på 2.7, vad göra? push/call/fold

L-wiz bets $40, xtiggy3 bets $36.45 and is all-in, L-wiz calls $2.50 and is all-in.

 

TURN [board cards 6S,10D,QS,KD ]

 

RIVER [board cards 6S,10D,QS,KD,6H ]

 

SHOWDOWN

xtiggy3 shows [ 10C,AH ]

L-wiz shows [ AC,QH ]

xtiggy3 wins $13.95, L-wiz wins $163.

 

 

Du säger att du bettar standard preflop. Jag tycker en bra regel är att betta 3-4BB+BB/limpare, dvs du bör betta $6 här. Annars får man en 20BB pot med 5 muppar.

 

Att han bettar ut 1/2 pot på flop betyder oftast stark hand eller drag men kan även vara att markera att jag har träffat och går ingenstans. Nu var det sista alternativet. Det man får göra då är att bestämma sig för om man vill spela TPTK på dragig bräda för 75BB. Svårt att säga på rak arm..

 

Det som kan hjälpa då är reads. Nu var killen lös aggressiv vilket tala mer för att spela som du spelade. Extra styrka kan dock ges eftersom han bettar in i 5 spelare. Jag hade också höjt hans bet till $30-$35 med TPTK och därefter haft mycket svårt att lägga handen. Har han bara ett drag är du favorit.

 

/sinja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej sinja, tack för inlägget. Jag är nog inne på samma linje som du är. Det jag inte gillar med att direkt putta in så mkt är pga alla övriga spelare i potten. Det är långt ifrån omöjligt att någon slöspelar sitt set från tidig position. Det är nog snarare troligt att så är fallet. Puttar jag in så mkt direkt, så är jag fullkomligt potcommitad, detta var anledningen till att jag i princip minraisade första gången. Men sure, jag förstår hur du tänker och jag är på samma linje. Det är väl antagligen push eller fold som gäller där, fold finns inte på kartan med den träffen mot en sådan spelare. More hands to come! Skönt att det inte blev någon 100 procentig relations dagbok ändå, haha

 

Förvisso.. Men det är ju en dålig flop för att slöspela på eftersom den är så dragig. Dessvärre tänker random tomte sällan på det.

 

När han nu bettar smått och du har top-par kan du ju inte bara syna. Isåfall ger du odds till alla bakom att ta ett extra kort till sin draghand. Du måste ju höja med TPTK och det med besked. Därav rejäl raise. Då har du stoppat in knappt 1/2 din stack. När du nu bara får höjning av bettaren då är det till att fundera på hans stats/tidigare spel och sen besluta sig för att gå hela vägen eller ej. Vilket troligen är rätt mot den här spelaren.

 

För att återkomma till alla de andra spelarna. En stadig bet preflop hade nog skurit ner på antalet fi till flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...