Gå till innehåll

Ang "Fråga Ola"

Agar

Recommended Posts

Hej,

Jag är rätt ny här(eller har typ varit registrerad i 1 år men mest tjuvläst innan), och är inte hundra på hur "Fråga Ola" går till. Men jag antar att alla frågor som inte kommer in hamnar i arkivet, utan att ni(Ola) själva väljer vilka som skall besvaras(det lär ju vara omöjligt att besvara alla).

Men jag tycker en majoritet av frågorna handlar om man spelade rätt med AA/KK/AK/QQ/JJ eller någon annan stor hand. Man ser inte många frågor typ "hur spelar jag 67s när floppen kommer 268 och Fi raisar före mig?"

Man lär ju sig inte lika mkt om det är frågor där det i princip är relativt lätta händer att spela. Såklart om det tex KK/QQ hamnar i en knivig situation (typ flop ATT) kan det ju vara lärorikt att höra resonemangen men det är ju roligare att höra resonemangen bakom ett exempelvis ett mittpar med halvkass kicker.

Sen måste det ju såklart komma in frågor av det slaget och inte bara frågor med monsterhänder :)

Hoppas jag inte är allt för flummig när jag skriver, känner att jag inte skriver helt sammanhängande. Har precis jobbat 10 timmar och är rätt mör i skallen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller varför inte en Fernet Branca?

För att det är fantastiskt äckligt?= :roll:

Pyttsan heller!

En oerhört läcker dryck!

(Första gången jag drack Fernet vaknade jag stående på en lekplats 6 på morgonen, efter att ha blivit utkastad från krogen (Collage), flera km därifrån strax innan 2. Vet fortfarande inte vad som hände däremellan. Iofs kan det ju ha påverkat att vi grundade med 96:a innan vi gick ut..... Och första gången jag gick ut med Lotta (sambon) fick jag henne att testa Fernet för första gången. Hon drog 6 stycken på en halvtimme, enda gången någon besegrat mig i ett fernet-race, och där var jag såld på henne... :D (Fast det var jobbigt att med hjälp av en polare bära/släpa hem henne från krogen efteråt... :? ))

Och nu blev det här väldans OT... Sorry, men jag blir så exalterad när jag får prata Fernet....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser