Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

5 spelare

NL 50

Både fi och jag sitter med drygt ett inköp, Jag har cirka 60 och täcker honom marginellt.

Fi känns som en hyfsad spelare. Han har inte gjort så mycket väsen av sig under den halvtimmen jag suttit vid bordet.

Jag har höjt preflop ganska mycket, betydligt mer än någon annan vid bordet. Har i regel fortsatt att vara aggressiv på kommande flop.

UTG och UTG 2 fold

Fi på knappen höjer till 2

Jag på SB höjer till 8 med AQ

BB foldar

Pot: 16

Finns ett gäng händer fi kan ha här. Höga par, AK, AQ. Han kan också ha synat min höjning med ett lägre par.

Min intention är förstås att beta på floppen oavsett hur den ser ut.

Flop A 7 3 regnbåge

Jag slänger i en bet på 8 (halvpott alltså). Kanske lite klent men det kändes som att det räckte.

Fi raisar till 27.

Potten är nu totalt 50. Jag blir commitad om jag väljer att spela vidare så det är självklart all-in eller fold som gäller. Jag har drygt 40 kvar i stacken.

Tror inte fi har set här för då skulle han nog bara synat då brädan inte är dragvänlig. Känns som att han har ett A. Frågan är då, duger min Q som kicker?

Hur gör jag här? Känns ju lite vekt att folda? eller?

Postad

Du sa att Fi var en hyfsad spelare.

En hyfsad spelare kontrahöjer inte här med AJ eller sämre. Han vet att du mycket väl kan ha AK så min gissning är att Fi har AK eller set.

Lägg handen.

Postad
Du sa att Fi var en hyfsad spelare.

En hyfsad spelare kontrahöjer inte här med AJ eller sämre. Han vet att du mycket väl kan ha AK så min gissning är att Fi har AK eller set.

Lägg handen.

Samtidigt är Hero väldigt loose aggro så fi kan sätta honom på ett A med svag kicker så sämre kicker än Q är möjligt. Men en svårspelad situation fi kan också ha händer som slår dig. Men utan bättre read blir det nog en tveksam syn. Hade du vart mindre aggressiv så hade jag nog foldat.