Gå till innehåll

PLO - Top set/kåk


bogus

Recommended Posts

för det första så spelar du handen inte alls bra.. Att du limpar preflop är okej då dt är jobbigt att spela en AAxx utan träff.. En skön flopp får du men inte perfekt,, i omaha är dt livsfarligt att slowspela.. I det läget hade jag pottat tillbaks.. Turn är ett halvjobbigt kort, då QJ har dig slagen, dock fick du nötfärgdraget.. När du sen får in nötkåken på river o har nästnötterna är dt bara att köra pottpottpott,, betala av en 1010..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Direkt när han betade ut på floppen tänkte jag. YES han har ett lägre set, kanske två par. Då drar han typ dött, så jag synade bara.

 

På turn pottar han ut igen. Han kanske semi-bluffade floppen i alla fall och drog nu in stegen, men det kan fortfarande vara ett två par/set som skyddar sin hand för alla nya drag.

 

På rivern pottar han IGEN. Då är jag relativt säker på att han hade A 10 eller set på floppen. Han satsar antagligen inte pot på rivern med 44 eftersom han bara får syn av en bättre hand. De händer som finns kvar är 1010 och A10. Då jag har två ess är dessa händer precis lika sannolika. Och skulle han verkligen potta med A 10 på turn? Det fullkomligt stinker 1010. Magkänslan var hela tiden att jag hade sämst hand, ändå stirrade jag mig blind på "top kåk" och höjde all in och förlorade ett inköp som den fisk jag är.

 

när han satsar på rivern har jag bara lagt in ca: 15% av ett inköp. Är det inte bara att ta det säkra före det osäkra och folda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Potta INTE pre-flop (om vi pratar FR), potta flop(alla 2,3,5,J,Q,K är farliga),syna turn, re-potta river

 

 

Direkt när han betade ut på floppen tänkte jag. YES han har ett lägre set, kanske två par. Då drar han typ dött, så jag synade bara.

 

Varför bara syna om du sätter honom på en jättehand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Direkt när han betade ut på floppen tänkte jag. YES han har ett lägre set, kanske två par. Då drar han typ dött, så jag synade bara.

 

På turn pottar han ut igen. Han kanske semi-bluffade floppen i alla fall och drog nu in stegen, men det kan fortfarande vara ett två par/set som skyddar sin hand för alla nya drag.

 

På rivern pottar han IGEN. Då är jag relativt säker på att han hade A 10 eller set på floppen. Han satsar antagligen inte pot på rivern med 44 eftersom han bara får syn av en bättre hand. De händer som finns kvar är 1010 och A10. Då jag har två ess är dessa händer precis lika sannolika. Och skulle han verkligen potta med A 10 på turn? Det fullkomligt stinker 1010. Magkänslan var hela tiden att jag hade sämst hand, ändå stirrade jag mig blind på "top kåk" och höjde all in och förlorade ett inköp som den fisk jag är.

 

när han satsar på rivern har jag bara lagt in ca: 15% av ett inköp. Är det inte bara att ta det säkra före det osäkra och folda?

 

Känns som ett ganska dagisaktigt skryt tycker jag.

 

Som någon sa, om du tror han har TT/AT så bomba, nu fick han fyrtal helt gratis. Folda river får du väl inte göra, men syna då om du "vet" att han har den enda hand som slår dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Direkt när han betade ut på floppen tänkte jag. YES han har ett lägre set, kanske två par. Då drar han typ dött, så jag synade bara.

 

Varför bara syna om du sätter honom på en jättehand?

 

Helt rätt Djens.

Visst kan man slowspela mot folk som klarar och komma ifrån set och man vet att dom har det där. Det är effektivt om turn blankar men här är det ju väldigt få blanks och du har ingen read på honom sedan tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dessutom om han har TT vilka sidokort har han? har han TTJQ så gav du ju precis honom ett gratiskort till stegen...

 

och som sistnämnde sa, två AT, en TT.

 

fold finns väl inte, frågan är väl isåfall syn eller raise. när du bara synar pre sätter han kanske inte dig på AA och väljer därför att värdebetta rivern.

 

han kan ju även ha KKQJ för inside stegwrap som blir nötstege+kåkredraw.

 

jag har dock ej spelat omaha så lyssna på de andra. :)

 

 

men om vi slår om pott på river och sedan får en repottning tillbaka. vad gör ni då?

det kanske blir allin iofs men ponera att stackarna är jättedjupa.

reraise eller syn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...