Gå till innehåll

NLT - QQ med låg flopp och stor raise på turn

Recommended Posts

Postad

Bordet är ganska löst men moma är ganska tight.

Frågan är vad har han och kan jag folda ?

Har han TT,KK eller lågt set eller rent av bluff.

syn, all in eller fold?

dock känns syn uteslutet

- oKa99 sitting in seat 1 with $95.15

- Fridgemann sitting in seat 2 with $42.53 [Dealer]

- hampa5 sitting in seat 3 with $139.70

- rolf_allan sitting in seat 4 with $53.57

- Your_Moma sitting in seat 5 with $201.13

- Villot sitting in seat 6 with $68.40

hampa5 posted the small blind - $0.50

rolf_allan posted the big blind - $1.00

** Dealing card to hampa5: Queen of Spades, Queen of Hearts

Your_Moma called - $1.00

Villot folded

oKa99 folded

Fridgemann folded

hampa5 raised - $4.00

rolf_allan folded

Your_Moma called - $4.00

** Dealing the flop: 3 of Clubs, 2 of Spades, 10 of Clubs

hampa5 bet - $5.50

Your_Moma called - $5.50

** Dealing the turn: 4 of Diamonds

hampa5 bet - $15.00

Your_Moma raised - $65.00

hampa5

Postad

det är bara att folda, speciellt då han känns tight och då ni har 140BB i stackdjup samt att killen uppenbareligen vill spela om hela stacken med den stora höjningen.

22, 33, 44, eller möjligen 56 om han är lite lösare känns väldigt nära till hands.

Frågan i handen är väl om du skall beta eller checka turn.

Postad

Fold, det finns inga logiska händer som du slår om han är någorlunda tight. Jag tippar på att han har ett set i och med att han limpar och hoppas att träffa en billig flop, och även om han skulle ha en hand så ologisk som säg A4 :club: har han fortfarande nästan 40% vinstchans. Så den enda handen vi slår direkt är AT och den är för mig ute ur bilden.

Postad

Varför dunkar du så svagt på floppen och sedan hårt på turn? Varför inte $6 på floppen vilket ger oss 6+6+4+4 = $20 nu kan du lugnt betta $15 på turn.

Som det blir nu är det 4+4+5+5= $18 i potten, frågan är ju dock vad han ska ha som motiverar att du skyddar handen så hårt på turn, A5c? Jag föredrar ett lite mindre bett här på turn, som det är nu säger du; jag tror du drar och kommer inte låta dig göra det billigt. En bra spelare höjer i detta läge sina set/AA/KK för att inte låta ett färgkort ramla in på rivern och döda all action, möjligtvis att han sätter dig på AQc/AKc och bettar drag + 2 överkort då kan han slå om här med många händer för att göra det EV- för dig.

Har han AcAx här så känns hans slowspel helt naturligt, han har "lika" stor chans att dra ut dig med flush till rivern om du semi-bluffar draget och träffar turn, dock är frågan om han tror att du skulle betta eller checka KQc/KJc på BB?

Du säger att fi är tight, skulle han limp-syna 22/33 UTG? Hur aggresiv är han? Är han passiv pre så spelar han nog TT på detta sätt.

Jag skulle sänka mitt turn bett något eftersom du nu skapar något av en bluff situation där du har svårt att få syn av sämre händer såvida du inte varit väldigt aggresiv tidigare.

Jag tycker dock den största frågan är hur aggresiv fi är dvs vilka händer limp-synar han UTG? och hur många händer höjer han pre?

Som det är nu instant fold. Slår bara en råbluff, eller en grymt dåligt spelad 65c (jag skulle föredra ett omslag på floppen för att antingen ta potten direkt eller få ett gratiskort på turn samt dölja min hand).

Postad

Om du inte tror att han vet din spelstil och att du lägger överpar här (d v s det mesta av din HD) måste du folda här. Limp-syn pre-flop och syn/raise är så klassiskt setspel att man inte ska förlora sin stack mot det i vanliga fall. Sedan satt också A5 och 56 på turn även om det är rätt otroliga händer.