Gå till innehåll

Solskenshistorier


Tjocko76

Recommended Posts

Började med $10 gratis från parbet för lite mer än ett år sedan. (tack pf)

 

Lever nu på pokern och grindar för tillfället NL400 med en rulle på nånstans runt $30k. Har tagit ut ungefär 150k sek under denna gångna tid och bränt på livsnödvändiga ting såsom alkohol, samt även fylletiltat bort halva rullen nåstans under vintern och jobbat mig tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 63
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Min kompis fick 10 gratis dollar på royal vegas i oktober 2004 och i juni 2005 satt han och lirade 25-50 med en rulle på 160 000 dollar. Det är ganska nice tycker jag

OT: Just ja. Fick ju höra den historien när vi träffades i bulgarien ;). Hur går det för er nu?

 

OnT: Jag började också med 10 gratisdollar på RV och lever på pokern nu..

 

Jorå går bättre än nångonsin för mig. Lirar 2-4 -5-10 på party. Min kompis som du träffade köpte en riktigt fin lägenhet och köpte det bästa av allt till den hehe grymt fin är den. Saknar din Dagbok för övrigt! Du glider omkring med klockan nu lr?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara 300e gången jag skriver detta på PF.nu men ändå.. det kan fortfarande finnas ngn som vill höra...

 

Vann 4,5$ på en freeroll på expekt våren 2004. Har nu ngn stans över 200k SEK. Lirade microlimit jävligt länge. Har varit nogrann med BR kraven och ALDRIG skottat.

 

Drar in mer på poker i månan än på jobbet. Känner ändå att jag behöver jobbet som en trygghet. Pokern är mest en fritidssysselsättning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min kompis fick 10 gratis dollar på royal vegas i oktober 2004 och i juni 2005 satt han och lirade 25-50 med en rulle på 160 000 dollar. Det är ganska nice tycker jag

OT: Just ja. Fick ju höra den historien när vi träffades i bulgarien ;). Hur går det för er nu?

 

OnT: Jag började också med 10 gratisdollar på RV och lever på pokern nu..

 

Hej jag talade i tele med dig ! Minns du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jorå går bättre än nångonsin för mig. Lirar 2-4 -5-10 på party. Min kompis som du träffade köpte en riktigt fin lägenhet och köpte det bästa av allt till den hehe grymt fin är den. Saknar din Dagbok för övrigt! Du glider omkring med klockan nu lr?

Nice! Jajemän ;) Nä jag lirar på som aldrig tidigare!

 

 

Hej jag talade i tele med dig ! Minns du?

Jodå. Frågan är om du gör det. :P Hörde att du däckade några minuter efteråt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag började med att sätta in $30 hit och dit och antingen torskade jag det eller vann lite och cashade ut. Sen tänkte jag att jag skulle börja bygga seriös BR och satte in $100 på parbet som efter cirka 1 vecka var borta. Jag bestämde mig då för att sätta in minimum summan man kunde på parbet och satte in $15 som jag grindade på NL10 och gick långsamt uppåt till NL20 och sen till NL50. Efter någon månad hade mina $15 blivit cirka $2k och då hade jag aldrig spelat över NL50 och dessa pengar cashade jag ut och har de sattes in på B2B där jag spelat sen dess och var innan jag cashouts uppe i €5200. På B2B spelade jag mest NL100 men det blev även en del NL200.

 

Finns säkert många som har bättre resultat men jag är iaf stolt över mina siffror :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick $10 på Sportingbet i Januari.

Gick bra och satte in 250:- för att få 250:- till.

Spred sedan ut min minirulle på flera siter.

Sitter nu med småpengar på, SB, SS, Party, Nordicb, Paradise, AP, Betway, Expekt, Eurolinx och Stars. Totalt dryga 4.000:- SEK.

Har plockat ut ca 7000:-

Behöver kanske inte säga att jag spelar på microlimit CG och max $5-20 SnG och nån enstaka högre insats på MTT.

 

Som bonus har jag dessutom Slagetfinalen på Bahamas i oktober (med chans på en mille) 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag satt in 10€ på unibet för att delta i European student championship. Det gick bra och jag kom vidare från alla delfinaler till livefinalen i London (resa + hotell betald). Vann den och reste hem 4000€ rikare.

 

Efter att ha vunnit det tyckte jag att det inte fanns någon orsak att spela mera så jag tog ut alla pengar, gifte mig med min dåvarande flickvän (nuvarande fru :lol: ) och nu väntar hon vårt första barn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag satt in 10€ på unibet för att delta i European student championship. Det gick bra och jag kom vidare från alla delfinaler till livefinalen i London (resa + hotell betald). Vann den och reste hem 4000€ rikare.

 

Efter att ha vunnit det tyckte jag att det inte fanns någon orsak att spela mera så jag tog ut alla pengar, gifte mig med min dåvarande flickvän (nuvarande fru :lol: ) och nu väntar hon vårt första barn.

 

Grattis till både vinst, fru och barn :-)

 

Men du, vad är det för inställning, att lägga av när det går bra? Gör du så med allt i livet, lägger av när det går bra? Fortsätter du med sånt som går dåligt?

 

Golf:

gjorde par på hål 3 första rundan. Ska aldrig spela igen.

 

Fotboll:

Satte en strut i första matchen med knattelaget. Klev av planen direkt och har inte rört en boll sen dess.

 

Skolan:

När jag fick första betyget så visade det sig att jag hade MVG rakt igenom. Hoppade av plugget på en gång.

 

Giftemål och barn:

Lyckligt gift med ett friskt och lyckligt barn. Flyttar ifrån familjen i morgon.

 

Boxning:

Ordentligt nerslagen i första matchen. Har varit uppe i ringen 65 gånger sen dess och åkt på spö varje gång. Det här är min grej, detta ska jag fortsätta med!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett mail av partypoker som i sin korthet lod sahar.

 

Hello dear costumer, You havent played with us for a while so here is 40 bucks.. you must play 400 raked hands to be able to cash out jattajattajatta..

 

Satte mig o slaskade pa 2/4 limit 6handed sen nar jag hade 200 dollar sa borja jag lira headsup turneringar.. nu 3-4 dagar senare har jag 740.. hoppas det vaxer hardare ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Sagge för dagens skratt :lol::lol::lol: du beskriver mitt liv ganska bra.

 

Nä men allvarligt så gjorde jag par först på hål 15 på min första runda golf och jag spelar ännu.

 

Angående pokern så insåg jag själv att jag spenderade för mycket tid med att spela diverse freerolls och andra små turneringar, vilket inte var helt populärt hos min sambo. När jag väl vunnit en del penagr så ansåg jag det bäst att säkra vinsten för att inte riskera att förlora båda sambon och pengarna.

 

Nu över ett år senare har jag dock gjort en småskalig comeback med pengar jag fick när jag vann expects 500$ freeroll. Men försöker hålla nere antal timmar framför datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått $ 40 från party poker 3 gånger under sommaren. Har inte brytt mig om att cleara dem tidigare. När jag kom hem packad från live poker tänkte jag att de var perfekta för lite fylle spel (läs mongoaggro).

 

Från chatten:

Fi> You are playing like an idiot!

Me> I'm drunk and I'm rich bitch. Take advantage of it!

 

Hur som helst hade jag skittur och när jag vaknade på morgonen såg jag att jag hade $ 150 (+110). Jag ska nog låta tjejen lira för dem på Partys backgammon sida. Hon är grym och förhoppningsvis kan jag snart bli hemma-man.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men du, vad är det för inställning, att lägga av när det går bra? Gör du så med allt i livet, lägger av när det går bra? Fortsätter du med sånt som går dåligt?

 

Golf:

gjorde par på hål 3 första rundan. Ska aldrig spela igen.

 

Fotboll:

Satte en strut i första matchen med knattelaget. Klev av planen direkt och har inte rört en boll sen dess.

 

Skolan:

När jag fick första betyget så visade det sig att jag hade MVG rakt igenom. Hoppade av plugget på en gång.

 

Giftemål och barn:

Lyckligt gift med ett friskt och lyckligt barn. Flyttar ifrån familjen i morgon.

 

Boxning:

Ordentligt nerslagen i första matchen. Har varit uppe i ringen 65 gånger sen dess och åkt på spö varje gång. Det här är min grej, detta ska jag fortsätta med!!!

 

 

Hahah, sjukt kul :D

 

 

Angående mig själv så började jag med 400kr som femtonåring. "Spelat" poker kanske 10 mån sen dess. Lite längre tid har gått. Några småslantar vunna :roll: 100k eller något kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja mitt bidrag till solskenshistoria är gårdagskvällen då jag stoppade in deg på 2 olika ställen för att slöspela lite SnG.

 

Hade fått 1400 SEK över då jag betalat av räkningarna och tänkte att jag dunkar in dem på B2B så förde över 1000 SEK till Wasapoker och började grinda sit and goes för dem blandade 20€, 50€ och 100€ "sittar".

 

Gick bra och mina ursprungliga 107,50€(1000SEK) som jag satte in landade efter många ITM på 1103€.

 

Men inte nog med det! Hade ju några hundra kronor till att sätta sprätt på så satte in 50 dollar på det hemska monstret Party(som man ju egentligen ska bojkotta) men satte direkt igång en 33 dollars SnG och kom 3:a hade då tillräckligt för att köra igång en 77 dollars vilken jag kom 2:a i. Satte genast igång en 109 dollars vilken jag vann. Jag körde en 55 och en 109:a till och fick någon mer ITM hade helt plötsligt lyckats komma upp i 700 dollar på mina 50 satsade.

 

Tänkte då att jag skottar lite på en 215 SnG och lyckades efter väldigt offensivt spel vinna den och hade då 1500 på kontot körde snabbt en till 215 dollars som jag blev 2:a i och slutade kvällen på 1900 dollar lite drygt på Party. 10-dubblade pengarna lite drygt på Wasapoker och nästan 40 ggr pengarna på Party så detta borde väl platsa på denna solskenshistorialista?

 

 

Sng-kungen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Satte för ett par år sen in 250SEK på expekt. Polaren fyllde på med ytterligare 250SEK. Nu hade vi 500SEK och skulle krossa. Degade in allt på ett NL200 bord, och slet oss upp till 890$ Vi cashade då ut 6000SEK, och trodde vi var kungar.

 

Nu ett par år senare så har man spelat bort den summan 10-falt, men lever fortfarande i tron att det som hände den natten var pure skillz! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...