Gå till innehåll

Vad ska jag börja med?


superduffy

Recommended Posts

Hej jag är rätt ny när det gäller poker, jag har spelat en del online men då har jag mest spelat på tur och inte tänkt så mycket va jag gör och dylikt, så man kan nog kalla mig en "fisk" antar jag (?).

 

Nu har jag tänkt att jag ska försöka sattsa lite på poker och undrar hur jag ska gå tillväga. Vad ska jag göra om jag har vissa bas kunskaper t.ex vad som slår vad och sånt men inte kan något om matematiken bakom pokern jag har aldrig läst några poker böcker heller.

Jag läst på aftonbladets poker skola ett tag men la av efter att ha läst kanske fem lektioner av dem som Dan Glimne gjort där, är det kanske ett bra sätt att komma igång på? Genom att läsa hans pokerskola på aftonbladet? Vad kan jag mer läsa för att få lite nya kunskaper inom detta breda ämne(?) som ändå poker är. Det är Texas holdem jag vill spela.

 

Hoppas någon kan ge mig tips på hur jag sak göra för att utveckla mitt spel från en nästan obefintlig kunskap till bra. Tack i förhand till alla som ger tips och idéer till mig.

 

/nybörjaren Simon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som Nojjby sa är väldigt rätt!

 

Läs en bok, spela, läs om boken, spela mer, spela ännu mer.

 

Läs en ny bok, spela, spela mer, spela ännu mer.

 

Läs om boken.

 

And so on!!

 

 

Sammanfattat:

 

* Läs böcker

* Läs på Forumet

* Spela (Analysera även spelet och posta ett par HH's i HH-forumet. Ska appliceras på understående punkter!)

* Spela mer

* Spela ännu mer

* Repetera

 

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns många böcker - kolla i boktrådarna som finns. Köpt några stycken och plugga dem.

 

Samt läs de relevanta FAQ som finns på detta forum.

 

Skaffa erfarenhet genom att spela poker.

 

 

Gör allt ovan igen och igen och igen...

 

Och sen när du gjort det igen gör det en gång till!

 

När du förstått det i böckerna så posta en massa HH's eller starta en dagbok!

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela billiga SnG...väldigt bra sätt att lära sig poker för en billig peng. Sen att läsa detta forum och skapa en egen dagbok där du kan fråga om råd i olika situationer som kan komma att uppstå på pokerborden.

 

Men ha tålamod och även om det går bra i början så hoppa inte upp i nivå för tidigt. Att ha tålamod och disciplin med sin bankrulle är 2 saker som jag verkligen anser är viktigt.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...