demme1 Postad 9 Januari , 2005 Rapport Postad 9 Januari , 2005 Tänkte höra med er hur ni skulle gjort på river-betet här? Syna? Har spelat på bordet ett litet tag och vet att de spelar ganska tokigt. Iaf inte efter oddstabellen. Kanske jag inte heller gör här. Hursomhelst finns det ju ett kort i leken som slår mig. Fick för mig att ingen hade det, de kunde precis lika väl spelat såhär med 8 högt färgkort. Preflop-spelet blev lite konstigt eftersom jag var mitt uppe i 2 andra händer samtidigt. Dessutom hade han aldrig foldat "monstret" Q10o för 9BB eller så. Game # 030,076,439 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.25/0.50 - Table "Eskilstuna" Game ended Sunday 2005-Jan-09 11:01:53 PM GMT Players: Timbukto (EUR 45.50 in seat 1) Stevizzz (EUR 21.25 in seat 2) martinlund (EUR 36.00 in seat 3) wman1 (EUR 75.50 in seat 4) demme999 (EUR 48.25 in seat 5) kommadut (EUR 15.50 in seat 6) Tallbot (EUR 36.00 in seat 7) eow (EUR 30.25 in seat 8) Dealer: demme999 Small Blind: kommadut (0.25) Big Blind: Tallbot (0.50) demme999 was dealt: Jh - Js eow Raise (1.00) Timbukto Raise (1.50) Stevizzz Fold martinlund Fold wman1 Fold demme999 Raise (2.00) kommadut Call (1.75) Tallbot Fold eow Raise (1.50) Timbukto Call (1.00) demme999 Call (0.50) kommadut Call (0.50) Flop Ks - 2s - As kommadut Check eow Bet (2.50) Timbukto Call (2.50) demme999 Call (2.50) kommadut Fold Turn Ks - 2s - As - 5h eow Check Timbukto Check demme999 Check River Ks - 2s - As - 5h - 4s eow Bet (7.50) Timbukto Fold demme999 Call (7.50) eow shows: Td - Qs (a flush, ace high) demme999 didn't show: Jh - Js (a flush, ace, king and jack high) eow wins: EUR 31.50 (with a flush, ace high) Rake: EUR 1.50 Citera
ades_va Postad 9 Januari , 2005 Rapport Postad 9 Januari , 2005 2 frågor, varför betta du så lite pre-flop, och varför syna du på floppen? Citera
demme1 Postad 10 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 10 Januari , 2005 Preflop: som jag skrev blev jag yr i huvudet av flera pågående händer (bra kort på alla bord samtidigt). Samt att beten inte var för att de skulle lägga sig (hade de aldrig gjort) utan för att f in pengar. Flop: inte en aning, kanske för att han skulle betat bottenpar, betat lååågt färgdrag etc... Citera
Orangutango Postad 10 Januari , 2005 Rapport Postad 10 Januari , 2005 2 frågor, varför betta du så lite pre-flop, och varför syna du på floppen? Orangutango förstår varför han synade på floppen, visste att många caller skulle ge han ett rimligt odds att få in färgen. Färgen som i fyra fall av fem skulle gett honom potten. Orangutango vet att det är så. Voff Voff !! Citera
Orangutango Postad 10 Januari , 2005 Rapport Postad 10 Januari , 2005 btw Orangutango skulle ha spelat annorlunda på rivern, aggressivt !! All In .. bara att rebuya, sådant motstånd som det är på de där borden ska man inte dalta med, lätta att krossa.. Citera
ades_va Postad 10 Januari , 2005 Rapport Postad 10 Januari , 2005 Han skulle bara ha träffat färgen i mindre än 1 fall av 4. I de resterande fallen var han antagligen klådd av högre par eller färg. Och om han väl träffade sin färg så var det inte nötfärgen, vilket vi såg. Citera
demme1 Postad 10 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 10 Januari , 2005 Han skulle bara ha träffat färgen i mindre än 1 fall av 4.I de resterande fallen var han antagligen klådd av högre par eller färg. Och om han väl träffade sin färg så var det inte nötfärgen, vilket vi såg. Du behöver inte svara om du bara ska gnälla på mitt spel. Ge mig något konstruktivt istället. Lägger du alltid K-hög färg t.ex? Citera
TheWalker Postad 10 Januari , 2005 Rapport Postad 10 Januari , 2005 Det är inte ja eller nej på denna fråga. Som alltid beror det på motståndaren. Vilka händer skulle han betta med där? Analysera och bedöm om det är värt det. Nu pratar jag endast om river-spelet. Men med tanke på att han miniraisade med QTo UTG och sedan re-raisar(!) får man väl anse att han är en megatomte och det är call 100% av gångerna. Citera
Elvis Postad 10 Januari , 2005 Rapport Postad 10 Januari , 2005 Men med tanke på att han miniraisade med QTo UTG och sedan re-raisar(!) får man väl anse att han är en megatomte och det är call 100% av gångerna. Visst, men som det blev nu kan man tycka att demme gjorde dyrare misstag än eow. Demme1, du borde ha höjt pre-flop (till kanske $5-$6). Troligtvis får du bara med dig en då (kanske eow och han lär knappast reraise:a). När sedan floppen kommer bettar du hårt. Om eow då synar så är det han som gjort ett misstag, inte du. Och det här hade blivit en bad beat-story. Citera
ades_va Postad 10 Januari , 2005 Rapport Postad 10 Januari , 2005 Demme, du ville ha kritik över ditt spel, och då kan du ju inte bli ledsen när du får den. Jag förstod inte meningen med ditt pre-flop spel, större höjning hade varit bättre, och om du då höjt pre-flop hade du kunnat köpa potten med hjälp av en raise på floppen. Precis som Elvis skrev, hade eow då synat så hade det varit hans misstag. Citera
Spektakel Postad 11 Januari , 2005 Rapport Postad 11 Januari , 2005 Hursomhelst finns det ju ett kort i leken som slår mig. Fick för mig att ingen hade det, de kunde precis lika väl spelat såhär med 8 högt färgkort. Alltså är det en solklar syn, eller t o m raise om motståndaren är så dålig att han är kapabel syna med samma handdistribution som han höjer med (vilket inte är helt omöjligt när det gäller fisk). Citera
Amauri* Postad 11 Januari , 2005 Rapport Postad 11 Januari , 2005 2 frågor, varför betta du så lite pre-flop, och varför syna du på floppen? Vill lägga till en fråga, varför bettar du inte turn? Citera
pnyxtr Postad 12 Januari , 2005 Rapport Postad 12 Januari , 2005 Min erfarenhet är att det är -EV att syna ungefär pottbett eller mer utan nötfärgen om det är 4 av samma färg på bordet. Är det bara 3 av samma är det oftast +EV att höja, alternativt syna om man misstänker att fi oxo har färg. Jag skulle max ha synat halvt pottbett på rivern. Och jag skulle aldrig synat floppen me JJ, eftersom du inte drar till nötfärgen. Motsvarande QQ är en mycket bättre hand i det läget, och värd att syna med. Citera
Recommended Posts