jason Postad 24 Augusti , 2006 Rapport Postad 24 Augusti , 2006 Har suttit vid bordet ett bra tag och byggt upp en fin stack. FI är en lös / passiv spelare som inte gjort något större väsen utav sig men ändå ökat sin stack lite genom att ta hem mestadels småpotter. $100 PL Texas Hold'em - Wednesday, August 23, 16:08:10 ET 2006 Table Monster #1293098 (No DP) (Real Money) Seat 6 is the button Total number of players : 6 Seat 6: Hero ( $254.60 ) Seat 1: Hon1977 ( $15.98 ) Seat 4: nathanhall2 ( $92.73 ) Seat 2: riverboatkid ( $134.28 ) Seat 3: keesach ( $118.56 ) Seat 5: zebra_m ( $95.15 ) Hon1977 posts small blind [$0.50]. riverboatkid posts big blind [$1]. ** Dealing down cards ** Dealt to Hero [ T T ] keesach calls [$1]. nathanhall2 calls [$1]. zebra_m folds. Hero raises [$4]. Hon1977 folds. riverboatkid folds. keesach calls [$3]. nathanhall2 calls [$3]. Höjer upp 4*BB med TT på knappen. Standard spel för min del. Kanske borde gjort höjingen till 5-6BB då två limpare och blindsen återstår. ** Dealing Flop ** [ 9 , 4 , 2 ] keesach checks. nathanhall2 checks. Hero bets [$9.09]. keesach calls [$9.09]. nathanhall2 folds. Vet inte riktigt vad jag skall tycka om floppen, 3 underkort är ju givetvis bra men att samliga ruter. Dock så sitter jag ju med T . Bettar ungefär 80% av potten, vilket också är mitt standard spel oavsett träff eller ej. ** Dealing Turn ** [ 8 ] keesach checks. Hero bets [$23]. keesach calls [$23]. Bra kort, jag sätter honom A X så denna 8a kan knappast ha förbättrat hans hand. Vill gärna avsluta handen här men känner samtigt att jag fortfarande leder. Är lite tveksam här hur mycket jag bör betta i denna situation. Skall jag betta pott? ca 70% ? eller skall jag rent av checka? ** Dealing River ** [ 6 ] keesach checks. Fi Checkar rivern, kan han ha missat sitt ev färgdrag? Har han fått in en stege? Hur bör jag agera? Vad kan Fi tänkas ha? Alla tips är välkommna på hur jag bör aggera på rivern samt hur jag spelade handen i övrigt. Citera
Sommar Postad 24 Augusti , 2006 Rapport Postad 24 Augusti , 2006 Tycker spelet ser okej ut. Kanske som du själv skrev lite större höjning pre-flop. Ser ingen anledning att beta river då du endast borde få syn av bättre händer. Det som fi möjligen kan ha är A9 men verkar inte alls troligt. Citera
brut Postad 24 Augusti , 2006 Rapport Postad 24 Augusti , 2006 Tror du leder i princip alltid här. Skulle ha bettat ca 50% av pott(ev synar han då med A9/A8 och syna omslag. Citera
jason Postad 25 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 25 Augusti , 2006 Ok, tack för era svar sommar & brut. Här kommer resultatet. Hero checks. keesach shows [ 7 , 6 ] a flush, nine high. Hero doesn't show [ T , T ] a pair of tens. The time at which hand ended:Aug 23 2006 16:10 ET keesach wins $74.18 from the main pot with a flush, nine high. Kan nog vara glad att jag inte förlorade mer, hade han gjort ett ~½ potbet på rivern hade jag nog troligtvis synat. Citera
eurythmech Postad 25 Augusti , 2006 Rapport Postad 25 Augusti , 2006 Självklar rivercheck imho. I övrigt spelar jag den ungefär som du. Dåligt spelad av fi måste jag säga. Citera
RoyleAxe Postad 25 Augusti , 2006 Rapport Postad 25 Augusti , 2006 Ibland då man sitter med ett par på hand (dock helst JJ+) tycker jag att det på en enfärgad flop kan vara en ganska bra idé att flopp-betta lite mindre och sedan vid ev syn potta på turn ifall den "blankar" Får du syn på turn-betet så bara måste han ju ha ngt rätt bra!? Citera
Kenny_Roger Postad 25 Augusti , 2006 Rapport Postad 25 Augusti , 2006 Tror du leder i princip alltid här. Skulle ha bettat ca 50% av pott(ev synar han då med A9/A8 och syna omslag. Det här spelet är oerhört exploaterbart. I'm all for thin valuebets men det här tycker jag är en given check på rivern. Chansen att han synar med A9o pre-flop och sen ytterligare tre bets post-flop är inte tillräckligt för att jag ska betta istället för att ta SD. Citera
Recommended Posts