Peder.A Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Har suttit ett tag vid bordet. Fi är ganska lös, dock inte överdrivet. Han känns som en ganska bra spelare. Jag borde uppfattas som ganska lös på det här bordet då de andra förutom fi är väldigt tighta. Nivån är NL 50 (5 spelare) och jag har 70$ i stacken, fi har 60. Fi sitter UTG och höjer till 2. Jag väljer att bara syna från knappen med A Q Brukar variera mig mellan att syna och re-raisa. Kommer ett A är det troligt att jag leder med tanke att vi spelar shorthanded. Flop: A T 8 Fi betar inte helt oväntat ut 4 vilket är pott. Här väljer jag att raisa till 12 totalt. Rätt eller fel? Hoppas naturligtvis på att ta potten direkt. Om inte fi har ett A eller färgdraget måste han ju lägga sig. Han svarar dock med att re-raisa till totalt 35 vilket innebär att jag blir commitad om jag ska spela vidare. Jag viker omgående. Är lite nyfiken på hur ni hade spelat handen på floppen? Citera
freddelino Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 1. Jag slår hellre om med en så pass stark hand som AQh på SH, nu när du sitter på knappen dessutom (slår inte om ur pos). Till alternativen: 1) Antingen synar du bara flop, för att se vad som händer på turn. Väljer att han checka turn kan du leda ut, fortsätter han beta, kan du ganska lätt vika om du inte känner för att lägga in mer pengar. 2) Du kan göra precis som du gjorde, att se var du står i handen genom att höja, en höjning till $12 känns ganska lagom, efter hans omslag till $35 viker jag alla ganska snabbt. Det kommer fler tillfällen, sätt honom på plats då istället Citera
Recommended Posts