Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag velade lite mellan MTT och Handanalys men jag ser hellre den här posten som en diskussion om liknande situationer som den jag beskriver än om just denna hand.

Jag brukar veta säkert vad jag vill göra med de händer jag hittar och speciellt preflop i ett sånt här tidigt skede av en turnering men just här blev jag lite konfunderad och kunde inte riktigt bestämma mig. Jag har ingen som helst read på de som redan degat in 220.

Hur ser mina valmöjligheter ut här? Jag gillar egentligen att syna i just denna situation för att försöka träffa ett set eller i värsta fall skyffla hem potten på magkänsla. Fold känns absolut inte fel och många skulle nog helst se att det är så handen fortskrider. Raise är inget alternativ så länge det nu rör sig om en freezout i sitt inledande skede.

Hur skulle ni ha spelat från sista raden av handhistorien? Varför? Hur skulle tankegången gått om det varit 99 utan JJ eller 66?

***** Hand History for Game 5002436056 *****

NL Texas Hold'em Trny:27701038 Level:2 Blinds(30/60) - Tuesday, August 22, 11:03:25 ET 2006

Table Regular(798964) Table #2 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 9

Seat 1: Luzi666 ( 1636 )

Seat 2: AsBibi ( 2920 )

Seat 3: DBL44 ( 4505 )

Seat 4: juzi33 ( 2920 )

Seat 5: cavegirl01 ( 5681 )

Seat 6: JTMATT ( 2795 )

Seat 7: Martha17Swe ( 2900 )

Seat 8: casero99 ( 3325 )

Seat 9: shoneyb ( 3318 )

Trny:27701038 Level:2

Blinds(30/60)

** Dealing down cards **

Dealt to Martha17Swe [ 9d 9c ]

casero99 folds.

shoneyb folds.

Luzi666 folds.

AsBibi raises [220].

DBL44 calls [220].

juzi33 folds.

cavegirl01 folds.

JTMATT folds.

Martha17Swe

Postad

Håller klart med om syn pf. Men om vi inte klonkar set på floppen skulle jag säga check-fold. Risken att någon av fi har ett högre par är för stort.

I turneringar spelar jag 66 och JJ likadant vid fullt bord.

Men när bordet blir short-handed tycker jag att man kan öka agressiviteten rejält med popcketpair. Speciellt om bordet är tight. Är bordet löst kan det ge bättre pengar att spela passivt PF och passivt om man träffar set.

Postad

Du är i stora blind samt första bluffposition efter floppen (dvs först att agera).

Syna och se vad du träffar.

Samma med 66. Syna för att träffa set är melodin för alla låga pocket-par.

Med JJ hade jag höjt preflopp för att ta potten här och nu eller bara synat beroende på min read av motspelarna.

PS Detta borde vara i handanalys.