Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Funderat lite på om man verkligen har så stor chans o vinna med tex QJ vs K9 som alla tabeller säger. Jag har tex inte vunnit en all-in där jag inte varit favorit på kanske de senaste 15 gångerna men vinner min beskräda del när jag har dem dominerade osv. Jag måste erkänna att jag inte litar riktigt på de där tabellerna o tror nånstans att de räknat fel.

Postad

Låter konstigt, eftersom sannolikheten har ett minne... Så tycker iaf jag att du borde ha vunnit lite då och då när du enligt "sannolikhetsläran" legat efter.

Sen de här med matematik de tror jag inte på, de ytterst tvecksamt hur verkligt de verkligen är :roll:

edit; hur kan man har fått ihop 515 inlägg på PF.nu utan att ha fattat någonting?

Postad
Funderat lite på om man verkligen har så stor chans o vinna med tex QJ vs K9 som alla tabeller säger. Jag har tex inte vunnit en all-in där jag inte varit favorit på kanske de senaste 15 gångerna men vinner min beskräda del när jag har dem dominerade osv. Jag måste erkänna att jag inte litar riktigt på de där tabellerna o tror nånstans att de räknat fel.

equity (%) win (%) tie (%)

Hand 1: 57.5503 % 57.21% 00.34% { K9s, K9o }

Hand 2: 42.4497 % 42.11% 00.34% { QJs, QJo }

Sedan så slår Variansen in helt enkelt. Det är ju inte så att man sätter sin var tredje gång ifall man är AI på floppen utan ibland har man ju rushen och sätter den ett par gånger i rad, som även är varians (fast på min sida iofs!).

Håll er OnTopic istället för att klanka ner på författarens fråga.

MVH

//KF