MacDaddy Postad 21 Augusti , 2006 Rapport Postad 21 Augusti , 2006 Funderat lite på om man verkligen har så stor chans o vinna med tex QJ vs K9 som alla tabeller säger. Jag har tex inte vunnit en all-in där jag inte varit favorit på kanske de senaste 15 gångerna men vinner min beskräda del när jag har dem dominerade osv. Jag måste erkänna att jag inte litar riktigt på de där tabellerna o tror nånstans att de räknat fel. Citera
karlis Postad 21 Augusti , 2006 Rapport Postad 21 Augusti , 2006 Tror att du har kommit på ngt stort här... Skriv en bok innan ngn annan hinner före. Citera
Tiggr Postad 21 Augusti , 2006 Rapport Postad 21 Augusti , 2006 Frågan är vad som är mest trovärdigt. Dina upplevelser över ett par tusen händer eller dataprogram som kör miljontals händer och utvärderar efter resultatet. Citera
riosatiy Postad 21 Augusti , 2006 Rapport Postad 21 Augusti , 2006 det har inget med datorprogram att göra.. det är ren och enkel sannolikhetslära. för övrigt.. väldigt rolig post Citera
FiSherman63 Postad 21 Augusti , 2006 Rapport Postad 21 Augusti , 2006 En höjning av nuvarande dagisnivå på forumet vore önskvärd. En utmärkt början är att stänga av trådskaparen på ett par veckor. Citera
Gekko Postad 21 Augusti , 2006 Rapport Postad 21 Augusti , 2006 Låter konstigt, eftersom sannolikheten har ett minne... Så tycker iaf jag att du borde ha vunnit lite då och då när du enligt "sannolikhetsläran" legat efter. Sen de här med matematik de tror jag inte på, de ytterst tvecksamt hur verkligt de verkligen är edit; hur kan man har fått ihop 515 inlägg på PF.nu utan att ha fattat någonting? Citera
kfluffie Postad 22 Augusti , 2006 Rapport Postad 22 Augusti , 2006 Funderat lite på om man verkligen har så stor chans o vinna med tex QJ vs K9 som alla tabeller säger. Jag har tex inte vunnit en all-in där jag inte varit favorit på kanske de senaste 15 gångerna men vinner min beskräda del när jag har dem dominerade osv. Jag måste erkänna att jag inte litar riktigt på de där tabellerna o tror nånstans att de räknat fel. equity (%) win (%) tie (%) Hand 1: 57.5503 % 57.21% 00.34% { K9s, K9o } Hand 2: 42.4497 % 42.11% 00.34% { QJs, QJo } Sedan så slår Variansen in helt enkelt. Det är ju inte så att man sätter sin var tredje gång ifall man är AI på floppen utan ibland har man ju rushen och sätter den ett par gånger i rad, som även är varians (fast på min sida iofs!). Håll er OnTopic istället för att klanka ner på författarens fråga. MVH //KF Citera
Sansrom Postad 22 Augusti , 2006 Rapport Postad 22 Augusti , 2006 Håll er OnTopic istället för att klanka ner på författarens fråga. Lås tråden istället. Frågan är besvarad och uppfinnaren av oddstabellerna rests happily in his grave. Citera
Recommended Posts