Gå till innehåll

NLT - Trn, syna all-in med 43 offsuit?


Kotoryu

Recommended Posts

Pottodds är väl helt ointressanta här? Vi spelar om prispengar i en MTT och inte om marker.

 

Pottodds är aldrig ointressanta.

 

Jo i detta fallet. Man kan inte skriva tex "Svar: Din hand behöver stå 31,25% av gångerna för att gå +-0." när vi inte ens vet hur prisstrukturen ser ut.

 

7 får prispengar, vi är 3 kvar. Prislista: 154 110 77

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pottodds är väl helt ointressanta här? Vi spelar om prispengar i en MTT och inte om marker.

 

Pottodds är aldrig ointressanta.

 

Jo i detta fallet. Man kan inte skriva tex "Svar: Din hand behöver stå 31,25% av gångerna för att gå +-0." när vi inte ens vet hur prisstrukturen ser ut.

 

Eh, vårt beslut MÅSTE påverkas av att det ligger mycket dött i potten.

cEV /= $EV, men det innebär inte att det inte finns någon korrelation.

 

Den effektiva prisstrukturen är 14/10/7 btw.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ICM (Men ha i åtanke att vi ska lägga sb nästa hand och att shortie får chansen att stjäla före oss nästa hand):

 

EV Fold: 0.97

EV Syn+Förlust: 0.8836

EV Syn+Vinst: 1.1554

 

EV Syn = ECSv * euity + EVSF * (1-equity)

 

1.1554 * e + .8836 * (1-e) > .97

 

1.1911e + .9109 - .9109e > 1

 

.2802e > 0.0891

 

e > 0.3180

 

Dvs, har vi minst 31.8% equity i handen ska vi syna.

 

Det motsvarar att han ställer med minst 68.6% av sina händer (31.813%)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ytterligare ett argument för fold. Jag är fortfarande inte övertygad om att syn är rätt.

 

Jag har svårt att se hur?

Det är åtminstone en marginell syn, är vi överens om det? Tja, vad jag menar är att chanseh att stjäla tillbaka mörkarna under det följande varvet är så mycket större om vi lägger oss här. Men jag kan ha fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håll er till Topic och besvara författaren istället för att klanka ner på varandra.

 

Hansolo räkna fel men shit happens. Att sedan skriva en 4-sidig uppsats om hur fel han gjorde etc. gör inte saken bättre Eurythmech. Säg bara att han räkna fel och visa hur man gör!

 

MVH

//KF

 

Bra kfluffie! Mer sånt i mer trådar! Folk lägger förbannat mycket energi på att tala om vilka dumhuvuden alla andra är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håll er till Topic och besvara författaren istället för att klanka ner på varandra.

 

Hansolo räkna fel men shit happens. Att sedan skriva en 4-sidig uppsats om hur fel han gjorde etc. gör inte saken bättre Eurythmech. Säg bara att han räkna fel och visa hur man gör!

 

MVH

//KF

 

Bra kfluffie! Mer sånt i mer trådar! Folk lägger förbannat mycket energi på att tala om vilka dumhuvuden alla andra är.

 

Bra att ni moderatorer går in och styr upp när det blir onödigt tjafs utan mening. Eurythmech kanske va as-tiltad när han svarade de vet ja inte men sånt e så förbannat onödigt. ja räknade fel då kan man bara skriva "du räknar inte så utan såhär:" men fortfarande är det för mycke begärt! bara för att vi har en "nybörjarfrågor" grupp så betyder inte det att man får bli dum-förklarad när man som "nybörjare" rör sig utanför den forumgruppen!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eurythmech kanske va as-tiltad när han svarade de vet ja inte men sånt e så förbannat onödigt. ja räknade fel då kan man bara skriva "du räknar inte så utan såhär:" men fortfarande är det för mycke begärt! bara för att vi har en "nybörjarfrågor" grupp så betyder inte det att man får bli dum-förklarad när man som "nybörjare" rör sig utanför den forumgruppen!!!

 

Varför skulle det inte vara bra för forumet att flejma dåliga råd?

Vi vill väl ge bra råd, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eurythmech kanske va as-tiltad när han svarade de vet ja inte men sånt e så förbannat onödigt. ja räknade fel då kan man bara skriva "du räknar inte så utan såhär:" men fortfarande är det för mycke begärt! bara för att vi har en "nybörjarfrågor" grupp så betyder inte det att man får bli dum-förklarad när man som "nybörjare" rör sig utanför den forumgruppen!!!

 

Varför skulle det inte vara bra för forumet att flejma dåliga råd?

Vi vill väl ge bra råd, eller?

 

och exakt vilka goda råd har du bidragit med till mig/forumet om hur man enkelt kunde räkna pottoddsen? jag bad om att någon skulle förklara hur man kunde räkna ut det på ett så enkelt sätt att man kan göra det med huvudräkning vid pokerbordet, och inget annat. Om någon vill förklara det för mig så blir ja väldigt glad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...