perran_ Postad 19 Augusti , 2006 Rapport Postad 19 Augusti , 2006 Satellit till en 5000$ Guaranteed-turnering, 29 startande. Vi är 5 kvar och har följande markerantal: Jag, seat 1: 8000 Seat 2: 4000 Seat 3: 16 000 Seat 4: 4000 Seat 5: 11 000 Blindsen är 200/400 och jag får AKo UTG. Väljer att raisa till 1200. Alla lägger sig fram till BB (som jag har haft en del möten med innan, varav en all in 55 mot AJ då jag drog ut hans tvåpar på floppen med runner-runner stege). BB (Seat 5) väljer att raisa till 4500. Vad tänker man på i detta läget? Syn finns ju inte på kartan, så all in eller fold. Följande prisstruktur: 2 stycken går vidare till den stora turneringen, 5000$ Guaranteed, 3:an får 25$, och 4:an pengarna tillbaka i stort sett (7,5$). HAde jag varit mer shortstackad hade det varit solklar all in, men nu....? * RP och flytt till Handanalys /bzkt * Citera
eurythmech Postad 19 Augusti , 2006 Rapport Postad 19 Augusti , 2006 Jag pushar nog, men det kan vara relevant att veta vad inköpet är värt. Citera
perran_ Postad 19 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 19 Augusti , 2006 Inköpet till satelliten är 5$, inköpet till huvudturneringen är 50$. Citera
perran_ Postad 19 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 19 Augusti , 2006 I alla fall pushade jag och gick all in. BB visade KK och ingen hjälp på floppen gjorde att jag åkte. Om man tänker i efterhand generellt, egentligen har jag väl bara som bäst en slantsignling i detta läget? Om BB(Fi)'s handdistrubition inte är allt för lös så borde standardreraisen gälla med kanske (1010,JJ),QQ,KK,AA, möjligtvis AK. Så om man tänker så borde man ju egentligen foldat kanske i detta läget, men väldigt lätt att säga så i efterhand, det handlar ju om känsla för vad Fi kan ha också iofs, men mina instinkter höll inte riktigt där... Citera
perran_ Postad 19 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 19 Augusti , 2006 Fast detta kanske är ett typexempel som visar hur svår AK är att spela med en mellanstack. Som shortstack är den högt i värde, liksom om man är big stacked, men tilldelas man den och man har en mellanstack är den betydligt mer svårspelad... Citera
eurythmech Postad 20 Augusti , 2006 Rapport Postad 20 Augusti , 2006 Varför skulle han inte kunna ha AQ-AJ? Citera
HenkeHero Postad 20 Augusti , 2006 Rapport Postad 20 Augusti , 2006 Om du tror att det är en coinflip kan det nog vara värt det eftersom du får en lika stor stack som chipleadern mot tre små så då är du ju ganska säker på att få inköpet till turren. Finns ju ett antal troliga händer som du dominerar också. Otur att han hade just den handen bara... Citera
Agar Postad 20 Augusti , 2006 Rapport Postad 20 Augusti , 2006 Jag tycker fold i det här läget. Om du sätter dig själv i hans situation. Vilka händer skulle han re-raisat med? Enligt mig är AA och KK de enda solklara händerna han skulle re-raisa med. QQ är möjligt men JJ och neråt är ju egentligen bara fold eller call och hoppas träffa på floppen. Du har hyfsat med marker kvar och det går ingen nöd på dig ännu. Du har 6800 kvar med 200/400 blinds. Sen beror det ju såklart på vad du tror att han skulle gå all in med, du har ju mer information om honom än mig. Han kanske skulle gått allin med 55 i det läget. Citera
eurythmech Postad 20 Augusti , 2006 Rapport Postad 20 Augusti , 2006 QQ är möjligt men JJ och neråt är ju egentligen bara fold eller call och hoppas träffa på floppen. Varför förutsätta att han är så dålig? Citera
Agar Postad 20 Augusti , 2006 Rapport Postad 20 Augusti , 2006 QQ är möjligt men JJ och neråt är ju egentligen bara fold eller call och hoppas träffa på floppen. Varför förutsätta att han är så dålig? Sen beror det ju såklart på vad du tror att han skulle gå all in med, du har ju mer information om honom än mig. För jag har inte så mkt information om honom/henne. Citera
johan246 Postad 25 Augusti , 2006 Rapport Postad 25 Augusti , 2006 blixtkast. Du har så mycket marker och mörkarna låga så ingen press alls. Har du inte sett honom göra detta med AQ eller sämre så kasta så snabbt du kan. Topp två betalar lika mycket och det finns ingen anledning att ta en (i bästa fall) coinflip nu. Citera
Myssion Postad 25 Augusti , 2006 Rapport Postad 25 Augusti , 2006 Standard att folk höjer lite mindre där med höga par istället för att pusha. Dessutom gör ju storstacken rätt i att pusha med en jättevid HD anyway, vilket är anledningen till att man det troligen är bäst att pusha själv från början. Släng ut ratten genom fönstret liksom. Citera
Kotoryu Postad 25 Augusti , 2006 Rapport Postad 25 Augusti , 2006 Standard att folk höjer lite mindre där med höga par istället för att pusha. Dessutom gör ju storstacken rätt i att pusha med en jättevid HD anyway, vilket är anledningen till att man det troligen är bäst att pusha själv från början. Släng ut ratten genom fönstret liksom. All-in direkt preflopp för 20bb? Citera
Myssion Postad 28 Augusti , 2006 Rapport Postad 28 Augusti , 2006 All-in direkt preflopp för 20bb? Beror ju på hur duktiga storstackarna är och hur de spelar. Men när deras raise-HD blir tillräckligt vid så är ditt $EV vid push större än vid raise+syn eller raise+fold (eller vid fold pre). Citera
maxfloodh Postad 30 Augusti , 2006 Rapport Postad 30 Augusti , 2006 jag tycker att du gjorde rätt ! . vi säger så här du kanske hade fått kort orka eftertå o hade fått trycka på avd som helst . typ Kq / A10 hade du tagit denn pott varit granterad en plats . jag hade tryckt . men dock så är online poker iggat så man ska lägga alt utom 22 o 55 funkar för mej Citera
dlinder Postad 30 Augusti , 2006 Rapport Postad 30 Augusti , 2006 Blixtkast? Ärligt talat, om ni inte försvarar er höjning med AK, vilka händer gör ni det med då? Galet vekt spel, ni ber om att bli runtkörda med av storstacken. Citera
Myssion Postad 30 Augusti , 2006 Rapport Postad 30 Augusti , 2006 Blixtkast? Ärligt talat, om ni inte försvarar er höjning med AK, vilka händer gör ni det med då? Galet vekt spel, ni ber om att bli runtkörda med av storstacken. Man reparerar inte ett misstag genom att göra ett till. Har svårt att tänka mig att det kan vara nyttigt att syna/slå om. Det är ju helt korrekt att bli runtkörd av storstacken, det är ju därför det är korrekt av storstacken att köra runt med folk. Och tvärtom. Citera
Agar Postad 9 September , 2006 Rapport Postad 9 September , 2006 Blixtkast? Ärligt talat, om ni inte försvarar er höjning med AK, vilka händer gör ni det med då? Galet vekt spel, ni ber om att bli runtkörda med av storstacken. AK är en bra hand, nen det är ingen färdig hand som 22-AA är. Därför är det inte värt att pusha med den handen om man inte ligger illa, eller väldigt bra till. Det finns egentligen ingen hand som han slår preflop när BB re-raisar utan i bästa fall är det en coinflip. I detta läget, när vi har cirka 20xBB tycker jag det är en solklar fold. Om han foldar har han fortfarande bra med chips att kunna klara inköpet till huvudturneringen. Citera
eurythmech Postad 9 September , 2006 Rapport Postad 9 September , 2006 Skulle bb inte slå om med AQ? Citera
martenmania Postad 9 September , 2006 Rapport Postad 9 September , 2006 Med tanke på prisstrukturen 50 - 50 - 25 - 7.5 - 0 så kan en fold vara motiverad. Gjorde jag rätt med ICM så skall vi ha 62,6% mot hans HD för att pusha (förutsätter att vi alltid blir synade). Sedan är som sagt hans skumma höjning (varför inte all in direkt), oftast ett tecken på styrka. Hade prisstrukturen varit 50 - 50 - 0 - 0 - 0 så tycker jag däremot en att det är en självklar push. Citera
Recommended Posts