Rockbullen Postad 19 Augusti , 2006 Rapport Postad 19 Augusti , 2006 Tjabba grabbar jag har återuppstått! För er som inte läste förra tråden så är läget såhär: Jag hade cirka 60.000 kronor på ett pokerkonto som en dag plötsligt låstes, jag har ringt och mailat supporten ett 50-tal gånger utan att få ett enda vettigt svar. Pokersidan är för övrigt metropolitanpoker.com, det har nu gått cirka 6 månader sedan pokerkontot blev låst och jag har FORTFARANDE INTE kunnat logga in på mitt konto för att ta ut pengarna. Jag ringde supporten för 10 minuter sedan och fick till min glädje reda på att mitt konto inte ens finns kvar på pokersidan. HÄRLIGT! Vad i helvete ska man göra nu? Jag håller på att koka sönder av ilska då dessa pengar i princip är allt jag har. Hjälp mig gärna! Tack Citera
albin Postad 19 Augusti , 2006 Rapport Postad 19 Augusti , 2006 En polisanmälan låter ju rimligt. ring interpol ffs Citera
MAC Postad 19 Augusti , 2006 Rapport Postad 19 Augusti , 2006 En polisanmälan låter ju rimligt. ring interpol ffs Tror att det bara är svenskar med säte i sthlm som står bakom metropolitan...så det kanske räcker med att ringa svensk polis... Citera
jezaja Postad 19 Augusti , 2006 Rapport Postad 19 Augusti , 2006 Dom kanske sa så för att du ringt så mycket och dom vill bli av med dig. Ingen artikel i expressen? Fick inte tag i någon svensk bakom sidan? Gamla tråden: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=30357 Citera
Rockbullen Postad 19 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 19 Augusti , 2006 Polisanmälde sidan för tre veckor sedan men har fortfarande inte fått någon kopia på polisanmälan, ska ringa expressen så fort jag fått den. Jag har ringt den där Michael Rosenberg 7-8 gånger men mobiltelefonen är omöjlig att nå. Hur ska man kunna få sina pengar om det är omöjligt att nå någon i administrationen? Deras support är ju helt jävla värdelös. Citera
Tony Postad 19 Augusti , 2006 Rapport Postad 19 Augusti , 2006 Ska du inte ringa en sista gång och förklara att det har gått så långt att du nu ska gå ut i tidningen med händelsen osv, då finns det ju en chans att klienten ser till att du får tillbaka dina pengar för att rädda sitt rykte samt att slippa få sitt namn smutsigt i media. Citera
he_N_rIk Postad 19 Augusti , 2006 Rapport Postad 19 Augusti , 2006 Testa med att söka på han på gula sidorna eller hitta.se och se om du kan hitta något annat nr till han där. Citera
Kape Postad 19 Augusti , 2006 Rapport Postad 19 Augusti , 2006 Testa även att koppla in KO (Konsumentombudsmannen). De brukar vara rätt instans när en privatperson är missnöjd med ett företag. Sen följer några egna alternativ som jag hade testat om detta hade hänt mig: - Pressen, det försöker du ju redan men testa även mindre tidningar och t.ex. Metro - Övriga media, TV (Plus och Sverkar verkar rätt), radio och internet (forum, bloggar och diverse siter) bör få information om din situation. Var saklig, du vill få tillbaka pengarna inte bara hänga ut dem. - Brev/mail, skriv ditt ärende och var tydlig med vilka andra som får kopia, t.ex. pressen. Kolla även om du kan komma undan billigt och få en advokat att skriva under brevet som ditt juridiska ombud. Det testade jag själv en gång mot SAS och gissa om det gick fort när jag fick ersättning för försenat bagage! - Kontakt med ägare/intresseföretag som finns med med sitt namn. De brukar inte vara så glada åt negativ publicitet. - Polisen, en anmälan är en sak men du måste även få dem att agera. - Banken, om du använt VISA så kanske de kan se detta som ett oseriöst företag och hot om uteblivna inbetalningsmöjligheter från en bank borde tas på allvar. - Personligt besök. Kanske sista utvägen men om inget annat fungerar så måste du komma i kontakt med någon som kan ta emot ditt ärende. Observera att jag INTE menar hot men du bör ändå inte vara ensam. Allt detta tar tid men personligen hade jag utan att blinka lagt ner den tid som krävs då jag blir helt rabiat om ett företag inte behandlar mig på det sätt som jag anser rätt utan att ge en bra motivering. Jag har samlat på mig lite av den här typen av åtgärder inför ett par duster som dock löste sig ändå. Det ena var mot Netonnet som levererade till den adress där banken hade mig skriven vi förskottsbetalning och sedan ville fakturera mig mer än priset för varan för att se till att varan hamnade på rätt adress. Det andra fallet var då jag förskottsbetalade ett set med pokermarker som aldrig ville komma. I det fallet fick jag bra kompensation och skulle kunna handla hos dem igen, men inte mot förskottsbetalning. Lycka till och ge inte upp! Citera
Jennez Postad 19 Augusti , 2006 Rapport Postad 19 Augusti , 2006 Sen följer några egna alternativ som jag hade testat om detta hade hänt mig: - Pressen, det försöker du ju redan men testa även mindre tidningar och t.ex. Metro Jag ar inkopplad, dags att kicka arsle! Muhahaha.... Citera
Komodo Postad 19 Augusti , 2006 Rapport Postad 19 Augusti , 2006 Vilket nätverk ingår metropolitanpoker i? Själv har jag inte hört talas om sidan. Citera
BOGiS Postad 19 Augusti , 2006 Rapport Postad 19 Augusti , 2006 Vilket nätverk ingår metropolitanpoker i?Själv har jag inte hört talas om sidan. PokerNexus Citera
pendse Postad 19 Augusti , 2006 Rapport Postad 19 Augusti , 2006 Ta kontakt med pokerförbundet och se om de inte kan hjälpa dig. Citera
Doubleofaces Postad 19 Augusti , 2006 Rapport Postad 19 Augusti , 2006 Kontakta PokerNexus också! Lycka till i övrigt, låter förjävligt. Tråkigt som fan. Citera
Leif Klingemo Postad 19 Augusti , 2006 Rapport Postad 19 Augusti , 2006 Ta kontakt med pokerförbundet och se om de inte kan hjälpa dig. Svenska Pokerförbundet kan i dagsläget inte hjälpa till i detta ärende. I höst lanserar vi en fristående kommission som ska granska tvister mellan spelbolag och enskilda spelare. Det kan gälla när bolag anser att dom är utsatta för bedrägerier eller som i det här fallet, när en spelare anser sig blivit felbehandlad. Kommissonen kommer innehålla representanter som besitter stor kunskap om spel, juridik, IT, mm ifrån både spelarsidan och spelbolagssidan. Enskilda medlemmar i förbundet och spelbolag som anslutit sig till samarbetet kommer kunna anmäla ärenden för granskning. Vi är övertygade om att detta är till nytta för alla aktörer på spelmarknaden då många tvister aldrig blir seriöst granskade. Vi informerar om startdatum på vår förbundslina här på forumet, på vår hemsida och via vårt nyhetsbrev. Citera
striker Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Fy fan va tråkigt.. Hoppas det löser sig! Citera
cOP Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Det här är ju helt bisarrt. Inte dags att hissa stora "ge-fan-i-att-spela-här"flaggen på pokerforum? Lås alla deras trådar osv. Något borde vi kunna bidra med... Citera
Sagge Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Men om det är svenskar som står bakom så borde man kanske på något sätt kunna leta reda på dem. Därefter har man ju garanterat både pengar och ränta i handen. Dessutom får man sinnesfrid och bara det är ju värt en hel del. Citera
Gila01 Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Kolla om du inte kan få hjälp här... Citera
Almtom Postad 7 September , 2006 Rapport Postad 7 September , 2006 Som Cyntax skriver... tänk på PUL och uppmana inte till brott. /Henkeman Citera
Cyntax Postad 7 September , 2006 Rapport Postad 7 September , 2006 ...Einstein! Hur vet du att det är rätt MR? Att skriva ut namn, adress och telefon så där är ett brott mot PUL. Citera
Tag_H Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Postad 9 Oktober , 2006 Fick oxå mail därifrån, och gjorde en cashout för snart 2 veckor sedan men har inte sett till några $ på mitt NeTeller ännu. Och nu går det inte att logga in på sidan längre Jag hade bara ca: $200 men ändå Dear Metropolitan customer, We are currently in the process of changing our payment processor, and due to this require that all Metropolitan Poker and Metropolitan Casino player accounts be zero balanced prior to the changeover. We apologize for any inconvenience this may cause. So to facilitate this transition we require you to please make a withdrawal request no later than 0100 BST Saturday 30 Sept, so that we may pay out all funds that you currently hold as outstanding. This also applies to your Poker Balance. You will then need to simply re-deposit your funds on receipt of our next correspondence confirming the transition over to our new payment processor as having been completed and continue to play at Metropolitan. We hope this does not cause you any undue inconvenience, and look forward to your continued patronage of our site. Thanks very much, and best regards, The Management of Metropolitan Poker & Casino. Citera
Tag_H Postad 12 Oktober , 2006 Rapport Postad 12 Oktober , 2006 Jag försökte göra en cashout, men fick då ett mail att dom behövde K Y C Skickade in det och nu kom ett mail från NeTeller Dear Xxxx Xxxx Metropolitan Poker has sent $xxxx.03 USD to you, and is currently in your Neteller Account. Thank You Det gick till slut Men jag lär inte sätta in nåt mer på den klienten. Citera
JohnH Postad 12 Oktober , 2006 Rapport Postad 12 Oktober , 2006 Hur har det gått för dig då rockbullen? Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.