Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjabba grabbar jag har återuppstått!

För er som inte läste förra tråden så är läget såhär: Jag hade cirka 60.000 kronor på ett pokerkonto som en dag plötsligt låstes, jag har ringt och mailat supporten ett 50-tal gånger utan att få ett enda vettigt svar. Pokersidan är för övrigt metropolitanpoker.com, det har nu gått cirka 6 månader sedan pokerkontot blev låst och jag har FORTFARANDE INTE kunnat logga in på mitt konto för att ta ut pengarna. Jag ringde supporten för 10 minuter sedan och fick till min glädje reda på att mitt konto inte ens finns kvar på pokersidan. HÄRLIGT! Vad i helvete ska man göra nu? Jag håller på att koka sönder av ilska då dessa pengar i princip är allt jag har. Hjälp mig gärna! Tack

Postad
En polisanmälan låter ju rimligt. ring interpol ffs

 

Tror att det bara är svenskar med säte i sthlm som står bakom metropolitan...så det kanske räcker med att ringa svensk polis...

Postad

Polisanmälde sidan för tre veckor sedan men har fortfarande inte fått någon kopia på polisanmälan, ska ringa expressen så fort jag fått den.

 

Jag har ringt den där Michael Rosenberg 7-8 gånger men mobiltelefonen är omöjlig att nå. Hur ska man kunna få sina pengar om det är omöjligt att nå någon i administrationen? Deras support är ju helt jävla värdelös.

Postad

Ska du inte ringa en sista gång och förklara att det har gått så långt att du nu ska gå ut i tidningen med händelsen osv, då finns det ju en chans att klienten ser till att du får tillbaka dina pengar för att rädda sitt rykte samt att slippa få sitt namn smutsigt i media.

Postad

Testa även att koppla in KO (Konsumentombudsmannen). De brukar vara rätt instans när en privatperson är missnöjd med ett företag.

 

Sen följer några egna alternativ som jag hade testat om detta hade hänt mig:

- Pressen, det försöker du ju redan men testa även mindre tidningar och t.ex. Metro

- Övriga media, TV (Plus och Sverkar verkar rätt), radio och internet (forum, bloggar och diverse siter) bör få information om din situation. Var saklig, du vill få tillbaka pengarna inte bara hänga ut dem.

- Brev/mail, skriv ditt ärende och var tydlig med vilka andra som får kopia, t.ex. pressen. Kolla även om du kan komma undan billigt och få en advokat att skriva under brevet som ditt juridiska ombud. Det testade jag själv en gång mot SAS och gissa om det gick fort när jag fick ersättning för försenat bagage!

- Kontakt med ägare/intresseföretag som finns med med sitt namn. De brukar inte vara så glada åt negativ publicitet.

- Polisen, en anmälan är en sak men du måste även få dem att agera.

- Banken, om du använt VISA så kanske de kan se detta som ett oseriöst företag och hot om uteblivna inbetalningsmöjligheter från en bank borde tas på allvar.

- Personligt besök. Kanske sista utvägen men om inget annat fungerar så måste du komma i kontakt med någon som kan ta emot ditt ärende. Observera att jag INTE menar hot men du bör ändå inte vara ensam.

 

Allt detta tar tid men personligen hade jag utan att blinka lagt ner den tid som krävs då jag blir helt rabiat om ett företag inte behandlar mig på det sätt som jag anser rätt utan att ge en bra motivering.

 

Jag har samlat på mig lite av den här typen av åtgärder inför ett par duster som dock löste sig ändå. Det ena var mot Netonnet som levererade till den adress där banken hade mig skriven vi förskottsbetalning och sedan ville fakturera mig mer än priset för varan för att se till att varan hamnade på rätt adress. Det andra fallet var då jag förskottsbetalade ett set med pokermarker som aldrig ville komma. I det fallet fick jag bra kompensation och skulle kunna handla hos dem igen, men inte mot förskottsbetalning.

 

Lycka till och ge inte upp!

Postad

Sen följer några egna alternativ som jag hade testat om detta hade hänt mig:

- Pressen, det försöker du ju redan men testa även mindre tidningar och t.ex. Metro

 

Jag ar inkopplad, dags att kicka arsle! Muhahaha.... :twisted:

Postad
Ta kontakt med pokerförbundet och se om de inte kan hjälpa dig.

 

Svenska Pokerförbundet kan i dagsläget inte hjälpa till i detta ärende.

 

I höst lanserar vi en fristående kommission som ska granska tvister mellan spelbolag och enskilda spelare. Det kan gälla när bolag anser att dom är utsatta för bedrägerier eller som i det här fallet, när en spelare anser sig blivit felbehandlad.

 

Kommissonen kommer innehålla representanter som besitter stor kunskap om spel, juridik, IT, mm ifrån både spelarsidan och spelbolagssidan.

 

Enskilda medlemmar i förbundet och spelbolag som anslutit sig till samarbetet kommer kunna anmäla ärenden för granskning.

 

Vi är övertygade om att detta är till nytta för alla aktörer på spelmarknaden då många tvister aldrig blir seriöst granskade.

 

Vi informerar om startdatum på vår förbundslina här på forumet, på vår hemsida och via vårt nyhetsbrev.

Postad

Det här är ju helt bisarrt. Inte dags att hissa stora "ge-fan-i-att-spela-här"flaggen på pokerforum? Lås alla deras trådar osv. Något borde vi kunna bidra med...

Postad

Men om det är svenskar som står bakom så borde man kanske på något sätt kunna leta reda på dem.

 

Därefter har man ju garanterat både pengar och ränta i handen. Dessutom får man sinnesfrid och bara det är ju värt en hel del.

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
Postad

Fick oxå mail därifrån,

och gjorde en cashout för snart 2 veckor sedan men har inte sett till några $ på mitt NeTeller ännu.

Och nu går det inte att logga in på sidan längre :evil:

Jag hade bara ca: $200 men ändå

 

 

Dear Metropolitan customer,

We are currently in the process of changing our payment processor,

and due to this require that all Metropolitan Poker and Metropolitan

Casino player accounts be zero balanced prior to the changeover. We

apologize for any inconvenience this may cause.

So to facilitate this transition we require you to please make a

withdrawal request no later than 0100 BST Saturday 30 Sept, so that

we may pay out all funds that you currently hold as outstanding.

This also applies to your Poker Balance.

You will then need to simply re-deposit your funds on receipt of

our next correspondence confirming the transition over to our new

payment processor as having been completed and continue to play at

Metropolitan.

We hope this does not cause you any undue inconvenience, and look

forward to your continued patronage of our site.

 

Thanks very much, and best regards,

The Management of Metropolitan Poker & Casino.

Postad

Jag försökte göra en cashout, men fick då ett mail att dom behövde K Y C

Skickade in det och nu kom ett mail från NeTeller

 

Dear Xxxx Xxxx

Metropolitan Poker has sent $xxxx.03 USD to you, and is currently in your Neteller Account.

 

Thank You

 

Det gick till slut :lol:

Men jag lär inte sätta in nåt mer på den klienten.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...