spyse Postad 19 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2006 Osäker om den här tråden ska ligga här eller under onlinepoker. Som alla känner till finns det ju en massa siter där man får några dollar gratis när man signar, kan vara allt från $2 till $50 nu undrar jag vad som är smartast att göra för dessa pengar, det brukar ju vara krav på att man spelat grymt många raked hands innan man kan ta ut så grinda lågnivå CG känns inte så kul, att spela låg nivås SnGs tar oxå en djäkla tid innan man har något vettigt, borde inte MTTs vara det bästa då? Låt säga att man lyckats få $10 på sidan XXXX och i vanliga fall spelar NL50/NL100 att då sätta sig att grinda NL10 är hmm, tråkigt? Spelar man SnGs tar det en djäkla tid, dock kan man spela en $5+0.5 MTT, en $2+0.2 och en $1+0, borde väl vara det bästa, vinner man nå cash så blir det lite som man då kan spela fler turrar för eller ta ut om det går. Ja ni förstår nog mitt resonemang, hur ser ni på det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 19 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2006 Heh jag fick nått sånt på sportingbet. Satte mig på lägsta NL-bordet. Väntade in en hygglig hand,typ ess hög och ställde in. Lyckades på två nivåer innan jag gulade. Inte så mkt +ev kanske men kul är det iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
poker_oscar Postad 19 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2006 Låt säga att man lyckats få $10 på sidan XXXX och i vanliga fall spelar NL50/NL100 att då sätta sig att grinda NL10 är hmm, tråkigt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Krilla Postad 19 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2006 Är -EV att ens försöka spela in 10$, även om de är gratis, om man redan kör NL 100. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zinna Postad 19 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2006 jag köper in mig på antingen dyrast sng jag kan eller så köper jag in mig på högsta NLbordet jag kan och tomtar bort pengarna Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
spyse Postad 19 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 19 Augusti , 2006 Är -EV att ens försöka spela in 10$, även om de är gratis, om man redan kör NL 100. Varför är det så mycket EV- ? om man spela NL100 så borde man ligga på MTTs med inköp runt $5-$50 (om man följer bankrulle krav strikt) så jag ser inte problemet, kanske förlorar något? Nu gällde ju frågan vilket sätt det var som var bäst att förvalta dessa pengar på oxå Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ekenstar Postad 19 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2006 Är -EV att ens försöka spela in 10$, även om de är gratis, om man redan kör NL 100. Varför är det så mycket EV- ? om man spela NL100 så borde man ligga på MTTs med inköp runt $5-$50 (om man följer bankrulle krav strikt) så jag ser inte problemet, kanske förlorar något? Nu gällde ju frågan vilket sätt det var som var bäst att förvalta dessa pengar på oxå Inte EV- att spela in $10 om man spelar NL100 men EV/h är nog inte så högt. Då är det nog bättre (högre EV+/h) att skita i de $10 gratisdollarna och leta upp nån lite större depositbonus istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Komodo Postad 19 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2006 Enklast är väl att sätta in mer och spela som vanligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Krilla Postad 19 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2006 Är -EV att ens försöka spela in 10$, även om de är gratis, om man redan kör NL 100. Inte EV- att spela in $10 om man spelar NL100 men EV/h är nog inte så högt. Då är det nog bättre (högre EV+/h) att skita i de $10 gratisdollarna Det var så jag tänte när jag skrev att det var -EV, fel av mig. Förresten kanske det inte var fel, hade det gällt mig så skulle jag nog slaska bort den där tian omedelbums. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
riosatiy Postad 19 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2006 Låt säga att man lyckats få $10 på sidan XXXX och i vanliga fall spelar NL50/NL100 att då sätta sig att grinda NL10 är hmm, tråkigt? Det är förlorad inkomst p.g.a av tidskonsumption om man är en vinnande spelare på NL50/100. det bästa om man får $10 gratis är nog att spela den högsta HU sng man har råd med tills man är uppe i vad man tycker är lagom att spela i cashgame. (50/100) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 1 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 1 Oktober , 2006 Enklast är väl att sätta in mer och spela som vanligt. Precis. Se det som en vanlig bonus. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kraclob Postad 1 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 1 Oktober , 2006 vad jag har för mig är det mest priuma som ger ut sånna, där skulle jag satsa på 5.5$ 4pers HU SnG slå två pers HU på 5.5 nivån borde inte vara så svårt. Efter det kör du det som är kvar (om förlust) på 1$ mtts utan rake. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
chapman Postad 1 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 1 Oktober , 2006 ät det 50$ gratis på party eller någon annan sida med generösa villkor skulle jag grinda på lämplig nivå tills jag kan ta ut rullen pengarna. Är det på en sida med hårdare krav innan man få ta ut pengarna(som ipoker sajter) anser jag att man bör "skotta" med sina 50$, t.ex spela FLT2/4, antingen busta eller vinna lite riktiga pengar utan att behöva spela allt för länge. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ayecappy Postad 1 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 1 Oktober , 2006 chipdumpa till kompis Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 1 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 1 Oktober , 2006 chipdumpa till kompis Inte så "ärligt" men det är nog bäst EV iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DronkaN Postad 1 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 1 Oktober , 2006 Jag antog ett sånt erbjudande på VC 10 $ casha ut med 140 $ utan att satt in nått, man kan juh se det som en kul grej vid sidan av Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
loka2 Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 2 Oktober , 2006 Jag antog ett sånt erbjudande på VC 10 $ casha ut med 140 $ utan att satt in nått, man kan juh se det som en kul grej vid sidan av Jag har gjort något liknande på en annan sida viken kommer jag inte iåg just nu men där fick man i alla fall 10$ gratis. Det jag gjorde var att slå mig ner vid ett NL20 bord och spelade upp det till 30$,bytte jag bord till ett NL50 OSV. jag gick gul då jag precis nått 140$, kanske lite dumt att slaska bort så mkt pengar men kul var det i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 2 Oktober , 2006 Jag har gjort något liknande på en annan sida viken kommer jag inte iåg just nu men där fick man i alla fall 10$ gratis. Det jag gjorde var att slå mig ner vid ett NL20 bord och spelade upp det till 30$,bytte jag bord till ett NL50 OSV. jag gick gul då jag precis nått 140$, kanske lite dumt att slaska bort så mkt pengar men kul var det i alla fall. Det kanske kan vara bra att göra om man vanligtvis spelar säg NL200. Sätta sig på NL20 med sina 10, så fort man har 20 sätter man sig på NL40 osv tills man har ett normalt inköp för sin nivå. Då spelar man där. Gulningsrisken på det enskilda kontot är ju mkt stor på det viset, men vad gör väl det när man har en rulle på övriga konton? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts