Gå till innehåll

Turbo SnG - På bubblan, ut som 4:a ännu en gång!


Max Cady

Recommended Posts

hand 1 fold!

hand 2 fold/all-in preflop

hand 3 all-in!

hand 4 all-in!

hand 5 syn!

 

 

Att pusha hand 4 vore ett fruktansvärt misstag IMO. Du får syn av BB nästan oavsett vad han har för hand, och du sitter med 72o. Enda anledningen till att pusha den handen skulle vara ifall BB är känd för att göra retarderade folds när han har sjuka odds att syna. Annars håller jag med om resten.

 

 

Synar BB med vilken hand som helst så gör BB ett oerhört misstag.

 

The Gap concept är i play.

 

Vet inte om jag läst HH:n fel eller något. Men om jag läst den rätt så vill du pusha 1165tc UTG när blindsen är 250/500. BBn fruktansvärt dålig om du pushar, de andra två foldar, och han foldar. Han behöver syna 600 för att vinna 1800. Det är en BLIXTSYN oavsett vilka två kort han har. Det är fullständigt ovidkommande, han får för bra odds för att folda. Visst, the "gap concept" är i spel, men det är nånting som kallas "the pot-odds concept" också....

 

Om jag pushar här och BB foldar får han en note som läser

 

"Makes retarded potodds folds"

 

.. det är verkligen så illa, believe me

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Julia E: Syna 300.00 FOLD! Skitkort som inte ska spelas!

 

Naaj! Jag vidhåller att detta är ett mkt bra läge att pusha. Du har bara en spelare som e kvar att agera och han kan inte syna med vad som helst även om han VET att du bluffar, vilket han inte gör :)

 

Körde handen i SNG Power Tools oxå och den säger solklar PUSH! (Kan ha knapprat fel i programmet men det såg rätt ut)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hand 1 fold!

hand 2 fold/all-in preflop

hand 3 all-in!

hand 4 all-in!

hand 5 syn!

 

som folk redan sagt tidigare så när du har <5-6BB i stacken så pusha med anytwo på small blind och ibland på knappen! väldigt nödvändigt för att överleva runt bubblan när man e short!

 

Bra att du kommenterar hansolo eftersom vi är i samma sits!Hur ser ditt spel och din situation på bubblan ser ut i förhållande till HH'n i första posten? Brukar du vara i typ samma sits som mig men pusha med allt eller? Tror att vi kan ha lite utbyte av varandra kanske då vi är på samma nivå eller?

 

ja hamnar ofta i jobbiga lägen med mediokra händer med ganska liten stack (runt 10BB). väldigt ofta som 1-2 synar och ja tittar på QJ-KT och liknande...ofta trycker jag och vinner blindsen men det är väldigt ofta man är dominerad om man får syn. samma när en spelare standard raisar/gayraisar i tidig position och jag sitter mellan/sen position med samma mediokra händer, man vill pusha men all-in känns ibland som att man överspelar trubbel händer...

 

väldigt bra att du tog upp dom här situationerna, jag är också för vek & tajt kring bubblan men nu har ja lärt mig att pusha med fler händer och håva in blinds =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hand 1 fold!

hand 2 fold/all-in preflop

hand 3 all-in!

hand 4 all-in!

hand 5 syn!

 

som folk redan sagt tidigare så när du har <5-6BB i stacken så pusha med anytwo på small blind och ibland på knappen! väldigt nödvändigt för att överleva runt bubblan när man e short!

 

Bra att du kommenterar hansolo eftersom vi är i samma sits!Hur ser ditt spel och din situation på bubblan ser ut i förhållande till HH'n i första posten? Brukar du vara i typ samma sits som mig men pusha med allt eller? Tror att vi kan ha lite utbyte av varandra kanske då vi är på samma nivå eller?

 

ja hamnar ofta i jobbiga lägen med mediokra händer med ganska liten stack (runt 10BB). väldigt ofta som 1-2 synar och ja tittar på QJ-KT och liknande...ofta trycker jag och vinner blindsen men det är väldigt ofta man är dominerad om man får syn. samma när en spelare standard raisar/gayraisar i tidig position och jag sitter mellan/sen position med samma mediokra händer, man vill pusha men all-in känns ibland som att man överspelar trubbel händer...

 

När man inte får vara först in i potten så höjer jag mina krav rejält. Ställer inte in med typ QJ-KT om någon redan har synat eller "gayraisat" (kul ord). Väntar hellre till jag får vara först in, har man 10bb i stacken så är det ju faktiskt inte jättepanik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka händer och i vilken position ställer du in da hansolo? Var går gränsen typ K7+ eller var? Jag har fan ingen aning! :oops:

 

den frågan vill ja kunna svara på!:) men ja vet inte exakt vilka händer och i vilken position ja pushar med i de shortstackade läget...men ja hoppas på att någon efter mig kan svara på de!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några bland de bättre sng-spelarna på forumet har gjort mycket bra argument, lyssna på dem istället för att hänga upp dig på en enskild postare som passar sättet du redan spelar på utan allt för mycket framgång.

 

I hand 1 är det en dålig push. Han har visat att han har nåt över medel med sin höjning (han borde pushat), och du har en hand som absolut är dominerad vid syn.

 

Resten av händerna är klara pushar i mina ögon då du är alldeles för kort för att kunna spela. Såg vad du skrev i andra tråden, men ta allvarligt och pressa lite SNGPT, det hjälper oerhört för just dylika lägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några bland de bättre sng-spelarna på forumet har gjort mycket bra argument, lyssna på dem istället för att hänga upp dig på en enskild postare som passar sättet du redan spelar på utan allt för mycket framgång.

 

I hand 1 är det en dålig push. Han har visat att han har nåt över medel med sin höjning (han borde pushat), och du har en hand som absolut är dominerad vid syn.

 

Resten av händerna är klara pushar i mina ögon då du är alldeles för kort för att kunna spela. Såg vad du skrev i andra tråden, men ta allvarligt och pressa lite SNGPT, det hjälper oerhört för just dylika lägen.

 

I see your ponit flOw! Myssion bla kör hårt, lyssnar på honom! Gällande SNGPT har jag bara testversionen och fattar fan ingenting! Fixade precis testversioen av Pokerstove där var det lite roligare att "labba" med olika händer! Med K kan man ha ganska låg kicker för att vara mer än 50% mot en randomhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka händer och i vilken position ställer du in da hansolo? Var går gränsen typ K7+ eller var? Jag har fan ingen aning! :oops:

 

"Gränserna" beror så oerhört mycket på situation, och ofta är dina kort den minst avgörande faktorn.

 

Kika mer i SNGPT och prova även bubbeltränaren (man får 50 gratishänder). Försök lista ut vad som avgör mest (kort/fi/position/stackstorlekar) i olika situationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen är väl problemet på ss att dom flesta e väldigt dåliga och kommer syna med ax så att pusha alltför mycket kommer knappt att funka, för folk fattar inte bättre där. Ska ju inte ens syna ak vilket garanterat alla gör där

 

Säger du att de inte ska syna shortstackens ställ med AK? snälla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat lite nogrannare på SNGPT och det gjorde ju lite nytta kan man säga. Spelade 3st SNG i går efter att jag gått igenom programmet och hamnade 2:a, 3:a och 4:a och var inte speciellt shortstack nån gång. Var betydligt aggressivare efter att ha tittat i SNGPT. Fattar dock inte det där med att man får 50 gratishänder som Myssion pratade om? Får se, kanske ska lägga $70 på att köpa trotas allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...