Gå till innehåll

NLT - Live, 4 slasktomtar slåss.

Recommended Posts

Postad

5-5 NLT, slask på lokala klubben. Stämningen är aningen slaskig då det trots allt sitter 4 tomtar runt bordet. Majoriteten av deltagarna har en viss mängd alkohol i sitt blodomlopp vilket gör stämningen ännu slaskigare.

Vidare följer en presentation av våra legender

Ades, : Känd under nicket ades_va här på pf. Är som alla vet en enormt spelberoende trasig människa vars stora nöje är att syna ner bluffar. Ett tydligt exempel på detta är hans syn på mitt överbetsställ på turn med A5 på bräda AJ82, Ades hittar synen med 25s i en pott på över 400bb. Standardsyn för honom.

Jimmy: Känd under nicket All in på detta eminenta forum. Spelar 995h i månaden, så många bord som möjligt samtidigt. Har överbetsbluffat xx antal gånger på river och aldrig fått syn och visat upp varenda bluff i ansiktet på oss, främst vår kära Watoz.

Watoz: Förmodligen fullast i sällskapet och även mest tiltad. Vidare presentation är överflödig, har vikt ner stål såsom tredjeparet på river mot Jimmys överbetsbluffar och blivit allt mer knäckt över detta. Ägnar sig allt mer åt öldrickandet istället för det fina spel som förekom på bordet.

Och så till sist jag, GG som jag går under namnet när det vankas slask. Den person som trots allt är nyktrast vid bordet, skulle nästan påstå att jag var spiknykter. Men inga vittnen som var vid sina sinnes fulla bruk kan bekräfta så lägg inte allt för stor vikt vid denna fakta. Jag är trots allt inte känd för att vara nykter, speciellt inte en onsdag.

Vidare måste givetvis vår pizzabagare Omar, som äger pizzerian ovanför lokalen nämnas. En av de stabilaste grinders vi alla sett. Denna session var han dock otroligt kall och lyckades backa runt 3k på en halvtimme innan han drog sig hemmåt.

Handen som gud hade överseende med: VARNING! Känsliga spelare rekommenderas att inte fortsätta läsa

Vi har nu suttit i ett antal timmar och slaskigheten har urartat till något som de flesta skulle drömma mardrömmar om. Det ligger sällan mindre än 50bb i potten preflop eftersom det 90% av händerna åtminstone reraisas preflop, ofta smälldes trebeten in från något håll vilket ofta resulterade i ett par syner. Stackarna är hyffsat djupa på de flesta håll där den kortaste stacken har ~300bb och Jag och Jimmy båda har över 800bb, Ades har nånstans därimellan, omöjligt att hålla koll på eftersom hans stack på något vis svänger med åtminstone 100bb per hand, oavsett vad som händer.

Ades (Button)

Gretko (sb) WAS DEALT THE ALLMIGHTY KT ofsuiiit

Watoz (bb)

Jimmy allin (UTG)

PREFLOP

Jimmy slår till 20, standard för honom, Ades slår upp till 75 totalt och jag hittar givetvis kallsynen med KTo.

Vi är tre som ser flopen, vilken ger mig mer eller mindre nötterna mot dessa två.

FLOP: 4d, 4c, 6c

Som ni ser floppar jag K hög, en hand jag kan tänka mig att slowspela mot dessa två. Väljer därför att checka för att trappsyna och planerar in en checkraise på turn.

Allt går som planerat det checkas fram till Ades som betar en okänd summa. 100 kanske, eller nåt sånt. Jag synar och Jimmy hittar folden.

TURN 2s

Drömkortet kommer, som förbättrar min hand avsevärt, men kan dock vara ett scarecard för Ades, vilket iofs han aldrig tänkt på tidigare i sitt liv. Det kliar tyvärr allt för ofta i hans syntarm för att han ska kunna släppa något, oavsett bräda. Så jag bestämmer mig följdaktligen för att checka och dundra in en checkraise efter hans bet. Han betar mycket väntat 150 eller liknande fjollig summa. Jag slår om 200 till för värde och en syn kommer snabbt. Perfekt tänker jag, han kommer betala av river också.

RIVER 7 of cluuuubs

Rivern fyller färgen, vilket kan få honom att eventuellt vika händer så starka som J hög, men tror han kan hitta synen med dessa så jag betar 500 riksdaler med min kvalitetshand. Vad tycker ni pojkar? Är mitt värdebet tillräckligt stort eller ska jag mjölka genom att beta säg 3-400 med min Kung i detta läge? Eller ska jag checka och låta honom bluffa med överpar och sen ställa för värde?

Tack på förhand för alla kommentarer!

Postad

Jag måste bestämt protestera, jag sysslar då inte med fjollbets - räkna med att vår käre tiltis antagligen räknat fel på samtliga summor och att jag istället använder mig av 80%-ishiga pottbets.

Sen måste det även tilläggas att alla utom gretko hade anseeliga mängder alkohol i blodet.

Skulle även kunna rätta ungefär hundra saker till men det får stå då jag har fullt upp med att syna ner bluffar just nu.

Postad

hahahahahaahahaha..

Den där kvällen spelades det STOR poker.. i HHn du beskriver skulle jag checkat för att få beroendet att beta pot med sin J-high och sedan ställa för värde.

en annan rolig hand som utspelades:

Jag limpar utg med 92s.. ades smäller upp till 20-25. gretko reraisar till runt 80.. jag re-reraisar till 250 ungefär.. gretko syn. Flop KTx. jag bet, gretko syn.. turn X. check-check. River x. jag värdebetar. gretko stekfoldar. jag slänger upp 92s. gretko hoppar av förtvivlan för att han foldade QQ.

Finns mängder med händer i det cashgamet.

Postad
:D Man tackar för dagens skratt (nu e klockan iofs bara 1:01). Rivern där känns faktiskt lite vek av dig där. Du skulle satsat ca. 666 kronor för att visa honom att du sitter på en riktigt grym hand. Det borde han väl fatta?
Postad

Nja ville verka vek på rivern för att få syn av lite sämre händer såsom 9x, Tx och Jx. Så jag bestämde mig för att underrepresentera min hand genom att beta halvvekt där. Är otroligt nöjd med hur jag spelade hela handen.

Postad

Angående Jimmy och hans överbets på river tänkte jag att vi kunde använda det som exempel för att visa att jag inte alls är så lös som man kan tro.

Jag och Jimmy har nyligen läst om power poker i SS och krigar alltså därför om blinds rätt så hårt. Blir ofta 100bb+ potter preflop.

Jimmy slår upp till 15 från sb, jag re-raisar till 45 med K7o och han synar.

Flop kommer A42 har jag för mig. Check check.

Turn kommer en 8a och Jimmy bettar ut 75, jag synar.

River faller en 4a och Jimmy bettar 300.

Innan detta har han alltså bluffat ut Watoz och Gretko kanske 10ggr på samma sätt, men jag tänker att eftersom han möter mig kan han nog värdebetta på samma sätt(vilket han nog inte gör mot de andra).

Jag bränner jättelänge och lägger till slut min K7a och Jimmy visar upp JT.

Bevisligen, jag blev utbluffad en gång - alltså överdriver Gretko(sen blev jag utbluffad två gånger av Watoz också, han var för full för att veta vad han gjorde. Ena gången fick han min 7 high att lägga sig mot sin 5 high(floatat hela vägen) i en pott på några 100bb.).

Postad
Nja ville verka vek på rivern för att få syn av lite sämre händer såsom 9x, Tx och Jx. Så jag bestämde mig för att underrepresentera min hand genom att beta halvvekt där. Är otroligt nöjd med hur jag spelade hela handen.

Du bettade ju typ 80% på river..

Postad

Du bettade ju typ 80% på river..

Ja, det är ju dundervekt i vårt sällskap. Standard riverbet var ju helst 200% oavsett hand. Mvh

Postad

För övrigt ger jag 100€ till den som gissar rätt på vilken hand Ades har. Endast de 5 första posterna med gissningar är giltiga. Seså, tänk stort nu pojkar.

Ps. Nej Jimmy, du får inte gissa. Fast iofs kanske du var för spritförgiftad för att minnas hans hand.