demme1 Postad 7 Januari , 2005 Rapport Postad 7 Januari , 2005 Hej Idag har jag spelat Teas Fold em. Har fått AA två gånger, och resternade händer har mestadels bestått av 9-3o. Så en gång lyckades jag hitta KQ på knappen, 6-mannabord och miniraisade. Får med mig tvp stycken med en pot på 7-8BB. Flop 3-10-7 regnbåge. SB betar 1BB, vilket får mig att tro att han träffat 7an och ska kolla läget. Jag synar med överkort. Turn Q Här har jag alltså top pair med hyfsad kicker. Det knackas runt och jag betar halv pot. SB raisar mig till det dubbla! Satan tänker jag och tror han har slowspelat set. Eller försöker han köpa potten? Han har gjort det förut... Jag synar. Rivern är blank och han betar inte mycket. Jag synar. Han satt med 10-3o!!! Kan det verkligen vara bra att slöspela ett dåligt tvåpar? Tycker det känns enormt riskabelt. Jag kanske hade 7-Q, och han åker? Har även råkat ut för folk som slöspelat top-pair top-kicker. Är det bara jag som tycker det är knasigt? Citera
Hjort Postad 7 Januari , 2005 Rapport Postad 7 Januari , 2005 n har slowspelat set. Eller försöker han köpa potten? Han har gjort det förut...Jag synar. Vi har just identifierat en jätteläcka i ditt no-limit spel. Om du är tveksam - lägg ned. Citera
demme1 Postad 7 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 7 Januari , 2005 n har slowspelat set. Eller försöker han köpa potten? Han har gjort det förut...Jag synar. Vi har just identifierat en jätteläcka i ditt no-limit spel. Om du är tveksam - lägg ned. OK? Vill du utveckla lite? Du brukar alltid ha bra motiveringar till sånt här:) Citera
Hjort Postad 7 Januari , 2005 Rapport Postad 7 Januari , 2005 Vill du utveckla lite? Du brukar alltid ha bra motiveringar till sånt här:) Du har just korrekt identifierat att du är rejält slagen, sen börjar du fundera på att han kanske kan luras eftersom han gjort det förut och synar ändå. Det är en jätteläcka i ditt spel att hoppas på att någon luras för att motivera en syn med en jäkligt marginell hand. Kort sagt, att gå emot sina reads att man är slagen är en jätteläcka i nolimit. För övrigt så är ju hans betmönster inte särskilt konsistent med någon som försöker köpa potten utan med någon som floppat hårt och vill ha omslag. Ska du göra synen i det här läget så ska det vara för att du sett honom beta på exakt det här sättet med bluffar en, eller hellre, ett par gånger förut. Citera
demme1 Postad 7 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 7 Januari , 2005 Ok. Tack! Bra som vanligt när du svarar. MEn för att återgå till detta specifika exempel och hans spel. Eller mer generellt, vill man slöspela ett marginellt tvåpar? Citera
jezaja Postad 7 Januari , 2005 Rapport Postad 7 Januari , 2005 Minbeten är väl mer än tveksam också, minbeta kan jag kanske tänka mig att göra med suited connectors o småpar mot många spelare men väldigt sällan det heller. KQo spelar inte bra mot allt för många spelare i NL. 6-max så känns den som en bra hand och bör därmed höjas ett normal-raise, sen har du ju knappen också då är det nästan obligatorisk höjning! Känns som du inte hör hemma på 6-max utan fullbord men har kanske fel. Citera
ades_va Postad 7 Januari , 2005 Rapport Postad 7 Januari , 2005 Bara för att han spelade sitt tvåpar fel betyder inte det att du spelade din hand rätt Citera
demme1 Postad 7 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 7 Januari , 2005 Bara för att han spelade sitt tvåpar fel betyder inte det att du spelade din hand rätt Nej, det menar jag inte heller. Jag vet att jag spelade fel. MEN, 2-par, hur ser ni på det? Om jag floppar tvåpar vill jag spela ganska hårt från början får att skydda handen. Tänker jag fel? 6-max är roligare tycker jag. Nog mest för att jag spelar marginella händer bättre (bortse från detta exempel), de får ju lite utrymme på 6-max. 8-manna eller 10-manna är så drygt, bara fold fold fold... Citera
Elvis Postad 7 Januari , 2005 Rapport Postad 7 Januari , 2005 MEN, 2-par, hur ser ni på det? Om jag floppar tvåpar vill jag spela ganska hårt från början får att skydda handen. Tänker jag fel? Om man satsar precis så mycket att bara en kille med två överkort synar, så har man satsat lagom. Nej, jag håller med om att man bör satsa tvåpar hårdare än vad han gjorde. Du kan läsa hur jag spelade ett liknande tvåpar här. Kanske han vågade slöspela sitt tvåpar just för att det var ett 6-mannabord? I vilket fall som helst så har jag aldrig förstått syftet med minihöjningar och minibets på NL-bord. Man spelar ju NL just för att kunna satsa så att motståndarna inte har odds att syna en (och därmed gärna får göra det). Citera
ades_va Postad 7 Januari , 2005 Rapport Postad 7 Januari , 2005 Om jag plockar låga tvåpar från typ bb eller nått så försöker jag köpa potten så fort som möjligt innan nån drar nått bättre. Citera
jon2 Postad 9 Januari , 2005 Rapport Postad 9 Januari , 2005 Det är ju grymt stor skillnade på 2 par och 2 par. Vann en av mini största potter med J5 då jag satte top2 visste att han hade AA KK då var mini 2 par riktigt bra. Citera
hnat Postad 12 Januari , 2005 Rapport Postad 12 Januari , 2005 I vilket fall som helst så har jag aldrig förstått syftet med minihöjningar och minibets på NL-bord. Man spelar ju NL just för att kunna satsa så att motståndarna inte har odds att syna en (och därmed gärna får göra det). Precis! Jag blir ruggigt psykad när jag får ett minibet från han som talar först på floppen. Helst om det är många efter honom. Vad vill han liksom?? Oftast är det ju en tomte men iaf.. Citera
iller Postad 12 Januari , 2005 Rapport Postad 12 Januari , 2005 Det är ju grymt stor skillnade på 2 par och 2 par. Vann en av mini största potter med J5 då jag satte top2 visste att han hade AA KK då var mini 2 par riktigt bra. Vad gjorde du i potten med J5 då? Om du Visste att han hade AA eller KK förmodar jag att han smackat om rejält preflop. Citera
Bjorn_ Postad 12 Januari , 2005 Rapport Postad 12 Januari , 2005 MEN, 2-par, hur ser ni på det? Om jag floppar tvåpar vill jag spela ganska hårt från början får att skydda handen. Tänker jag fel? Om man satsar precis så mycket att bara en kille med två överkort synar, så har man satsat lagom. Den viktigaste poängen med att slöspela är ju att någon skall få en chans att träffa en bra andrahand. Sitter du med ett lågt tvåpar så är det ju egentligen bara någon med två överkort som du vill ska få fortsätta dra gratis eller för billigt. Problemet är bara att ger man två överkort ett läge att dra så blir man ju också tvungen att ge botten/mittenpar med en överkortskicker, hålstege och liknande vettiga odds att dra och det vill man ju absolut inte! Nu är jag ju FL spelare så det kan ju skilja sig i NL men jag brukar mycket sällan slöspela sämre tvåpar än "Aces up". (Däremot kan jag mycket väl tänka mig en checkraise med en del tvåpar.) /Bjorn Citera
Recommended Posts