Elvis Postad 7 Januari , 2005 Rapport Postad 7 Januari , 2005 Pacific $200 NL. Blinds $1/$2. Ett helt sjukt bord. Spelet är mycket aggressivt både pre-flop och post-flop, så det är inget för nervsvaga. Några exempel: en kille har gått all-in med $200 (=100 bb) pre-flop efter ett par limpers tre gånger på de senaste två varven (utan att blivit synad). Vad ska man ha för att syna en sådan kille? En mindre stack ($50) gick nyss all-in pre-flop med A6o och blev synad av KQo. $100-potter har vunnits vid showdown av second pair med dålig kicker mot second pair med ännu lägre kicker. Ja, som sagt, spelet är helt sjukt och liknar inget jag sett någon annanstans. Given Jag sitter som BB och får 8 2 MP, MP+1 och Knappen synar, SB lägger sig. Jag checkar. Jag, MP och MP+1 har ~$200, Knappen har ~$100. För första gången på länge får BB se floppen gratis. Trevligt! Flop: ($9) A 8 2 Jag checkar. MP och MP+1 checkar. Knappen satsar $8, jag höjer till $25, MP och MP+1 lägger sig, Knappen synar. Bestämmer mig för att check-raise:a eftersom jag helst spelar den här handen mot en motståndare. Synpunkter på det? Turn: ($59) T Jag går all-in och Knappen synar med sina sista $80. Jag tror att han har ett A och ett lågt kort, så tian gör mig inte direkt orolig. Vad han än har, så har han säkert en hel del outs (om han inte redan har mig slagen), så jag tycker inte att det är något alternativ att låta honom se rivern billigt. Han har bara $80 kvar, så jag väljer att trycka in. Synpunkter på hur jag spelade den här handen? Resultat senare. Citera
parre Postad 7 Januari , 2005 Rapport Postad 7 Januari , 2005 Svårt att svara på utan att veta hur knappen spelar och om han betalar av med A/dålig kicker, mittenparet etc. Är AT en omöjlighet (hade han raisat den preflop?) Det ligger ju inga drag ute vilket borde göra dig lite mer misstänksam mot vad knappen kan tänkas ha... Citera
Elvis Postad 7 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 7 Januari , 2005 Svårt att svara på utan att veta hur knappen spelar och om han betalar av med A/dålig kicker, mittenparet etc. Det visste jag inte (förrän efteråt). Knappen hade bara spelat cirka två varv, och det enda jag lagt märke till var att han hade varit med i en hel del potter. Tror dessutom att han låg minus $100 före den här given. (Jag hade igång några Empire-bord samtidigt, så jag hade inte noga följt med i varje giv.) Är AT en omöjlighet (hade han raisat den preflop?) Absolut ingen omöjlighet. Jag trodde i första hand på Ax, där x är ett lägre kort än tio, men visst skulle han kunna ha AT eller ett par (ev set) också. Citera
Elvis Postad 7 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 7 Januari , 2005 Var visst inte så många som tyckte att det var ett intressant läge... Men Parre, här är resultatet: River: ($219) J Jag visar upp mitt tvåpar, vilket visar sig räcka för att vinna potten. Puh. Eftersom det här var på Pacific vet jag fortfarande inte vad han hade. Och han gick direkt efter given. Mitt tips är A3o. Citera
WeeM Postad 7 Januari , 2005 Rapport Postad 7 Januari , 2005 Tycker nästan du skulle ha checkat turn och raisa han all in om han bettar, du säger ju att han är så pass aggressive så han borde betta turn, bettar han inte borde du ha han slagen, du tar en risk och ger han gratis kort på turn men det är ju inga direkta drag ute . så den risken borde vara likvärdig med den risk du tar genom att trycka in på turn med relativt lite information. Men i övrigt tycker jag det var bra och aggresivt spelat. Citera
gdaily Postad 7 Januari , 2005 Rapport Postad 7 Januari , 2005 Så dom har öppnat NL-borden nu, springer genast dit! Eller är det fortfarande på provstadiet? Citera
gdaily Postad 7 Januari , 2005 Rapport Postad 7 Januari , 2005 Nix det gör jag inte - högsta bordet var 1-2 NL och jag kan fortfarande inte se skillnad på klöver och spader på den sajten! Citera
dropbass Postad 7 Januari , 2005 Rapport Postad 7 Januari , 2005 Nix det gör jag inte - högsta bordet var 1-2 NL och jag kan fortfarande inte se skillnad på klöver och spader på den sajten! Haha va sjutton, låter som en bra site Citera
Recommended Posts