Gå till innehåll

Verdi - ALL TIME HIGH!!

Recommended Posts

• Svars 917
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Spelat ca 1800 händer till och spelat ung. break even. Tilten var på väg ett tag men då satte jag två ~$370 potter med färger på två bord ungefär samtidigt. Sen hände inte så mycket. Hade inte nån riktig flyt på Stars ändå. Mest riggat. Typ jag har AQ och floppen kommer AAT. Givetvis har den andre TT. Eller när man turnar tvåpar med QJ på brädan KxQJ och river kommer A och killen som limpat AK tar potten...

Slutar ändå +$139 på 2843 händer. Tagit $360 i bonus också. Nåja, jag backade iaf inte. :) Skönt att få bort de där Stars-bonusarna. Har retat mig på dem ganska länge och tänkt att det kanske är dags...

Postad

Spelfritt idag. Vet inte hur jag ska göra framöver. Var ska man spela egentligen? Bonusmässigt verkar iPoker suga ganska duktigt. Tribeca var ju klockrent med sina månadsreloads. Nu när jag hade myglat till mig 7-8 VC (ink underskins) konton så går de och lägger ner reloadsen. Mitt upplägg var ju klockrent. Ta månadsreloaden på ca 10-15 olika skins varje månad. Jag skulle veta exakt var jag hade de andra regularsen men de skulle inte känna igen mig.

Jag har en $500 bonus på Kiwi-poker som är värd ca $5 per bord och timme. De gamla Tribeca-bonusarna var värda uppåt $10 per bord och timme (egen uträkning från min PT). Bra mycket sämre värde på det och ändå verkar Kiwi-bonusen vara bland de bättre man kan hitta på iPoker.

Så... Lite roligt är det ju att leta ett nytt "hem" också. Kanske blir lite olika ställen till slut.

Mina alternativ är som följer: (bt = bordstimme)

1. Cryptologic

Sun Poker - $100 reload bonus varje månad samt 35% rb som inte påverkar bonusen. Värde (ink rb): $12.34/bt

Pokerplex - $200 reload bonus varje månad- $7.11/bt

Playboy poker - $200 reload bonus varje månad - $7.11/bt

Littlewoods - $200 reload bonus varje månad - $7.11/bt (eg £100 i månaden men det är ju ca $200 tror jag...)

Interpoker - $400 reload bonus varje månad - $6.18/bt

Betsafe - $1,000 signup bonus - $7.11/bt

totalt är det ca $1,100 i månaden med hyfsat värde. Sen har jag ju Bet Safes signup också. Vill jag spela mer på Crypto så är värdet på endast rb:en på Sun värd $5.72/bt.

Tidigare har jag tyckt att Cryptos klient har varit för stor och för seg. Men nu har de fixat till den så att den ser riktigt trevlig ut. Vet dock inte hur spelet är på Crypto.

2. Doyles Room

Här har jag en annan strategi. Jag har 27% rb och Doyles har även nåt slags VIP cashback system som är ganska bra och som enligt mina beräkningar motsvarar ca 13% rb (totalt 40% alltså). Vet dock inte om de fortsätter med det när de byter till iPoker. (de verkar faktiskt inte ha bytt än - de kanske ska fortsätta själva?)

Detta borde alltså vara värt ca $6.53/bt. Dvs mer än att försöka skutta runt på andra iPoker-siter och bonus-hora.

Det är dock ganska tveksamt om deras VIP-system överlever flytten och fortfarande är värt lika mycket och sen skulle jag nog få problem med motivationen om jag inte hade några mål att sträva mot i form av bonus-utbetalningar.

3. Full Tilt

Bra med trafik, dock ganska bra spelare kändes det som förra sommaren iaf. Fast det kan ju ha varit en tillfällighet alternativt att jag sög hästpung/tiltade.

Har 27% rb har jag för mig och sen har man väl nån bonus att gneta på som tar en halv evighet. Sen har de väl lite reloads ibland också. Har man både bonus och rb så blir värdet ganska bra. Ca $8-9/bt? Fast det har man väl inte alltid...

Här skulle jag också lida av samma sak som på Doyles-alternativet. Inga klara mål. Det skulle man väl kunna fixa på annat sätt. Fördelen är ju att man slipper flytta runt pengarna så ofta.

4. Party Poker

Tror jag har ett halvhyfsat rb-avtal som jag aldrig har utnyttjat riktigt. Borde vara värt ca $4.5/bt. Sen har de väl nån bra reload ibland också även om de inte brukar vara så stora.

Den stora fördelen med Party är ju att jag gillar klienten. Lägre värde per bordstimme dock. Fortfarande bra med bord igång.

------------

Det är väl de alternativ jag har. Lutar åt att testa Crypto nu i mars iaf. Går det dåligt får man väl flytta nån annanstans. Ska försöka se hur det blir med Doyles också.. Grundtanken är att spelet är ungerfär lika överallt men märker jag att det inte är det så får jag väl anpassa mig.

Givetvis bangar jag inte en bra bonus varhelst den dyker upp. :)

Ja, jag är lite skadad men det är ju sjukt mycket man betalar i onödan om man inte tänker på sånt här. Jag ligger kring 3.5BB/timme per bord sett över >100k händer. Det är ju $14/bt. Så att spela helt utan bonus/rb skulle ju mer eller mindre ta bort en tredjedel av min "lön".

Postad

Ingen som har några idéer?

Testade lite Crypto nu, ca 760 händer, och måste säga att det var lite annorlunda trots allt. Ganska aggro faktiskt. Jag hade hört att det skulle vara fullt med tajt/veka spelare och att mycket skulle handla om att sno blinds.

Det var roligt och lärorikt på samma gång. Fast även om det gick bra idag så gillar jag inte när folk slår om hela tiden. Brukar kunna gå på karatetilt då om det går dåligt...

Nytt pottrekord också. Nettovinst på $517 på den här underbara handen. Jag hade seriöst inte överlevt om färgdraget eller stegdraget gått in. Sen hade man ju tur att en killa floppat bottensettet också. :)

Game #3347727453: Hold'em NL ($1/$2) - 2007/03/04 - 15:24:46 (DST)

Table "Jackpot" Seat 2 is the button.

Seat 1: whipcord ($206 in chips)

Seat 2: AlexLukas ($360.50 in chips)

Seat 3: mickeyo7 ($198 in chips)

Seat 4: kale ($200 in chips)

Seat 5: donhaka ($305.66 in chips)

Seat 6: 0fresh0 ($469 in chips)

mickeyo7: posts small blind $1

kale: posts big blind $2

----- HOLE CARDS -----

dealt to AlexLukas [3c 3d]

donhaka: raises to $8

0fresh0: folds

whipcord: calls $8

AlexLukas: calls $8

mickeyo7: folds

kale: calls $6

----- FLOP ----- [8c 2c 3h]

kale: checks

donhaka: bets $20

whipcord: raises to $60

AlexLukas: raises to $160

kale: folds

kale sits out

donhaka: raises to $297.66 and is all-in

whipcord: is all-in $138

AlexLukas: calls $137.66

----- TURN ----- [8c 2c 3h][Th]

----- RIVER ----- [8c 2c 3h Th][Qd]

----- SHOW DOWN -----

donhaka: shows [6c 5c] (High Card Queen)

whipcord: shows [2d 2s] (Three of a kind, Twos, Queen high)

AlexLukas: shows [3c 3d] (Three of a kind, Threes, Queen high)

AlexLukas collected $199.32 from Side pot #1

AlexLukas collected $624 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot $826.32 Main pot $624 Side pot #1 $199.32 | Rake $3

Board [8c 2c 3h Th Qd]

Seat 1: whipcord showed [2d 2s] and lost with Three of a kind, Twos, Queen high

Seat 2: AlexLukas (button) showed [3c 3d] and won ($823.32) with Three of a kind, Threes, Queen high

Seat 3: mickeyo7 (small blind) folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: kale (big blind) folded on the Flop

Seat 5: donhaka showed [6c 5c] and lost with High Card Queen

Seat 6: 0fresh0 folded before Flop (didn't bet)

$897

24/12/3.6 var dagens siffror.

Postad

Inte för att jag vill ha bra spelare på UB men får väl föreslå det ^^

Ökat antal amerikanare på sidan och ökad traffik 30 % rb + 650 $ bonus ganska hyfsat med reloads 25 % av bonus dragen från mgr ... sen har de ju deras egna system att man kan konverta poäng till cash varje vecka så det blir rätt hyfsat

Annars har du ju Prima också med BigBang t.ex ... om man nu vill köra den ...

Postad

238 händer idag bara. Skulle egentligen inte spela men så fick jag lite inspiration.

Det gick bra. Dubblade bland annat med AA vs JJ på T-hög bräda. Jag höjde pre, han reraisade och jag synade. Sen synade jag hans bet på floppen och sen gick han all in på blank turn och jag blixsynade.

Annars var det lugnt. Ett klurigt beslut.

Game #3360091053: Hold'em NL ($1/$2) - 2007/03/05 - 15:53:01 (DST)

Table "Libby" Seat 1 is the button.

Seat 1: fredric2 ($197 in chips)

Seat 2: Lanfear20 ($172.50 in chips)

Seat 3: QoF_FC ($248.50 in chips)

Seat 4: Terrorist ($142.50 in chips)

Seat 5: AlexLukas ($219.75 in chips)

Seat 6: nederenDK ($52.75 in chips)

Lanfear20: posts small blind $1

QoF_FC: posts big blind $2

----- HOLE CARDS -----

dealt to AlexLukas [Jc Ah]

Terrorist: folds

AlexLukas: raises to $8

nederenDK: folds

fredric2: calls $8

Lanfear20: folds

QoF_FC: folds

----- FLOP ----- [7s 5c 3h]

AlexLukas: bets $15

fredric2: calls $15

----- TURN ----- [7s 5c 3h][Qd]

AlexLukas: bets $37

fredric2: calls $37

----- RIVER ----- [7s 5c 3h Qd][Ac]

AlexLukas: checks

fredric2: bets $70

AlexLukas ????

$372

Postad

Bonus/rb är inte medräknat (för enkelhetens skull)

2007

JANUARI

Summa: $3,172

Antal händer: 17,651

FEBRUARI

Summa: $4,273

Antal händer: 12,582

MARS

Summa: $2,231

Antal händer: 4,532

Det flyter på bra i mars. :)

Postad

Säg de träd som växer till himlen. Fick lära mig lite om negativ varians idag.

Game #3382227363: Hold'em NL ($1/$2) - 2007/03/07 - 13:38:42 (DST)

Table "Joan" Seat 6 is the button.

Seat 1: janiz88 ($285 in chips)

Seat 2: Terrorist sits out

Seat 5: AlexLukas ($228.25 in chips)

Seat 6: Chr210253 ($351.25 in chips)

janiz88: posts small blind $1

AlexLukas: posts big blind $2

----- HOLE CARDS -----

dealt to AlexLukas [Ad Ah]

Chr210253: raises to $8

janiz88: folds

AlexLukas: raises to $18

Chr210253: calls $10

----- FLOP ----- [3c 6h 4h]

AlexLukas: bets $35

Chr210253: calls $35

----- TURN ----- [3c 6h 4h][Kc]

AlexLukas: bets $90

Chr210253: calls $90

----- RIVER ----- [3c 6h 4h Kc][2s]

AlexLukas: bets $85.25 and is all-in

Chr210253: calls $85.25

----- SHOW DOWN -----

AlexLukas: shows [Ad Ah] (A Pair of Aces, King high)

Chr210253: shows [5c 5d] (A Straight, Six high)

Chr210253 collected $455.50 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot $457.50 Main pot $455.50 Rake $2

Board [3c 6h 4h Kc 2s]

Seat 1: janiz88 (small blind) folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: AlexLukas (big blind) showed [Ad Ah] and lost with A Pair of Aces, King high

Seat 6: Chr210253 (button) showed [5c 5d] and won ($455.50) with A Straight, Six high

****HAND ENDS****

Game #3382735843: Hold'em NL ($1/$2) - 2007/03/07 - 14:10:43 (DST)

Table "Eclair" Seat 1 is the button.

Seat 1: AlexLukas ($339 in chips)

Seat 2: REDEYEZ ($249.75 in chips)

Seat 3: Strudel ($167.25 in chips)

Seat 4: TenderB ($208 in chips)

Seat 5: gntc3 ($200 in chips)

Seat 6: MrSuckOut ($211.50 in chips)

REDEYEZ: posts small blind $1

Strudel: posts big blind $2

----- HOLE CARDS -----

dealt to AlexLukas [Ah Ad]

TenderB: folds

gntc3: calls $2

MrSuckOut: calls $2

AlexLukas: raises to $10

REDEYEZ: folds

Strudel: folds

gntc3: calls $8

MrSuckOut: folds

----- FLOP ----- [9c 3c 3h]

gntc3: checks

AlexLukas: bets $20

gntc3: raises to $50

AlexLukas: raises to $280

gntc3: is all-in $140

Returned uncalled bets $90 to AlexLukas

----- TURN ----- [9c 3c 3h][8h]

----- RIVER ----- [9c 3c 3h 8h][Kd]

----- SHOW DOWN -----

AlexLukas: shows [Ah Ad] (Two Pairs, Aces and Threes, King high)

gntc3: shows [8s 8c] (A Full House, Eights full of Threes)

gntc3 collected $402 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot $405 Main pot $402 Rake $3

Board [9c 3c 3h 8h Kd]

Seat 1: AlexLukas (button) showed [Ah Ad] and lost with Two Pairs, Aces and Threes, King high

Seat 2: REDEYEZ (small blind) folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: Strudel (big blind) folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: TenderB folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: gntc3 showed [8s 8c] and won ($402) with A Full House, Eights full of Threes

Seat 6: MrSuckOut folded before Flop (didn't bet)

****HAND ENDS****

Game #3382448423: Hold'em NL ($1/$2) - 2007/03/07 - 13:49:41 (DST)

Table "JohnnyB" Seat 2 is the button.

Seat 1: privjet ($489.75 in chips)

Seat 2: AlexLukas ($283 in chips)

Seat 3: lSaibotl ($206.25 in chips)

Seat 4: Savoy ($234.79 in chips)

Seat 5: rsh147 ($143 in chips)

Seat 6: VonTibia4 ($194 in chips)

lSaibotl: posts small blind $1

Savoy: posts big blind $2

----- HOLE CARDS -----

dealt to AlexLukas [Kd Kh]

rsh147: folds

VonTibia4: raises to $4

privjet: folds

AlexLukas: raises to $15

lSaibotl: folds

Savoy: folds

VonTibia4: raises to $45

AlexLukas: calls $30

----- FLOP ----- [6d 6s 7d]

VonTibia4: bets $50

AlexLukas: raises to $238 and is all-in

VonTibia4: is all-in $99

Returned uncalled bets $89 to AlexLukas

----- TURN ----- [6d 6s 7d][8h]

----- RIVER ----- [6d 6s 7d 8h][5h]

----- SHOW DOWN -----

AlexLukas: shows [Kd Kh] (Two Pairs, Kings and Sixes, Eight high)

VonTibia4: shows [Ac Ah] (Two Pairs, Aces and Sixes, Eight high)

VonTibia4 collected $388 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot $391 Main pot $388 Rake $3

Board [6d 6s 7d 8h 5h]

Seat 1: privjet folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: AlexLukas (button) showed [Kd Kh] and lost with Two Pairs, Kings and Sixes, Eight high

Seat 3: lSaibotl (small blind) folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: Savoy (big blind) folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: rsh147 folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: VonTibia4 showed [Ac Ah] and won ($388) with Two Pairs, Aces and Sixes, Eight high

****HAND ENDS****

Floppade även 776 med 75. Jag var upp mot 66. Jag drog inte ut.

Jag gick all in med färgdrag mot idiot som synade med TPTK och jag drog inte ut. Torskade all in med A8 mot shortstack-firre som höjde all in på brädan 855 med T4. River var givetvis en T och jag torskade $160-potten. Bla bla bla. Jag mår illa. Har ni aldrig en sån där dag när ni kan säga vilket kort som kommer att komma och som innebär att ni torskar?

Ingenting gick som det skulle. Torskade hela vinsten på Crypto samt lite till. Det var inte roligt och hälften av backet kommer från AA/KK. Lite flyt än sån här dag och jag plussar. Jag får iaf in pengarna som favorit allt som oftast (förutom där jag har dålig timing som KK vs AA och sen en gång när jag försökte bluffa på T84[T] när jag satt på 99. Jag höjde hårt på turn när andra tian kom (typ $100). Men han sket i det och satte mig all in. Han hade väl 88 eller AT eller också fattade han att jag försökte bluffa och gjorde det där med ett överpar.

Det borde väl vända men nu är jag för tiltad för att spela vidare. Utdragen för över $1k på rivern idag. Skitskoj.

$1,250

Postad

I torsdags slog jag nytt rekord för antalet spelade händer på en dag. Inget märkvärdigt för er andra kanske men jag spelar bara på kvällstid och max 4 bord så 2,772 händer är en del för min del. 7.5 timmar tog det. Från klockan 6 på kvällen till halv 2 på natten. Idiotiskt.

Började jäkligt bra och var plus $450 efter en liten stund bara. Typ kring 8 på kvällen. Borde väl ha slutat där. Sen pendlade jag mellan +$200 och -$200 ett bra tag innan jag tiltade mot slutet och slutade på minus $422.

I helgen har jag inte spelat alls...

Idag har jag spelat 686 händer och vunnit $180 trots att jag torskade $215 på KK vs AA. Borde fan kunna släppa den men nu bluffade jag all in på turn när andra knekten kom för att representera trissen ifall han hade AA. Givetvis synade fanskapet Är inte mycket mer jag kan göra än att lägga och är ju lättare sagt än gjort...

Den stora backdagen här ovan hade jag faktiskt en otrolig otur, men innan jag tiltade tyckte jag att jag spelade riktigt bra poker och fick in pengarna som favorit. Sen monsterdagen i torsdags började jag också riktigt bra. Spelade typ 20/15/3 och plussade stadigt.

Idag har jag inte spelat så mycket men jag tycker ändå att jag plussar ganska stadigt när inget extraordinärt inträffar.

Nu har jag ju 5400 händer på Crypto och jag ligger back $224. Inte bra. Jag vet att jag skrev ovan att jag inte tror att det är olika spel på olika siter. Jag tror jag får revidera det påståendet en hel del.

Jämfört med Tribeca är det mycket mer aggressivt preflop i position. På Tribeca reraisades det i princip bara med AA/KK pre. På Crypto kan det vara lite vad som helst. Det är lite jobbigt att vänja sig vid. Man känner sig ganska ofta utspelad.

Sen är det nästan inga shortstacks alls om man jämför. Visst finns det några men de har åtminstone kring $100 och vet ofta hur man spelar någorlunda. Tror det beror på att defaultförslaget på Crypto är $120. På Tribeca var det $40 eller nåt annat töntigt.

Det är nästan ingen hand som inte höjs preflop och oftast vinner den som höjer bara blindsen. En otroligt stor skillnad mot Tribeca där man alltid fick minst en synare kändes det som. Det blir alltså färre CB:s som man måste göra, men istället är man uppe mot starkare händer rent generellt.

Tack vare det aggressivare spelet blir dock potterna större och om man har lite flyt så kan man rusha ganska bra. Det är väl det som är fördelen... Fast har man lite missflyt så går det ju fort utför också.

Det är möjligt att jag inbillar mig det här också men jag har känt mig tvungen att minska min VP$IP till 22% och öka min aggression factor för att klara mig. Idag har jag t ex spelat 22/11/3.6.

Jag känner helt klart att jag har en edge på Crypto också, och det dessutom är utvecklande för mitt spel. Men det är inte optimalt vinstmässigt. Därför flyttar jag nog tillbaka till iPoker eller nåt annat nät med mer fisk inom kort.

Postad

Bytt site. Ny site hemlig tills vidare. :)

Tyvärr verkar handhistoriken också vara hemlig så nu kan jag inte längre se hur många händer jag spelat. Jag gissar dock på ca 700 eller nåt...

Tänkte bara känna efter hur klienten kändes osv men då tappade jag ett par hundra dollar och blev förbannad så jag spelade väl 1,5 timmar eller nåt. Slutade +$488. Skönt! Riktigt slaskigt och härligt spel. Men å andra sidan brukar det alltid gå bra första sessionen på en ny site...

2007

JANUARI

Summa: $3,172

Antal händer: 17,651

FEBRUARI

Summa: $4,273

Antal händer: 12,582

MARS

Summa: $1,227

Antal händer: ~9,500

Postad

Nu går det segt. Lyckades torska ~$750 igår.

Spelade lite NL£200 på Crypto för att få ut sista bonusen. Misstag. Det är ju nästan NL$400 och ett par misslyckade 3-bettar pre med AK som missade floppen och där fi synade CB:et gjorde sitt till. Lyckades även torska ett inköp på NL$200 med QQ som jag inte kunde släppa mot ett set. Dåligt!

Tiltspelade även lite short stack NL$1000 och vann iaf en pott på $487 med KK. Totalt gick jag väl ca +- noll på det äventyret. Kände mig så handikappad. Syna en standardraise pre och man känner sig nästan pot committed. (Satt med mellan 200 och 400 för det mesta)

Nåja, är mest förbannad på att jag spelar sånt som jag inte behärskar/känner mig bekväm med. Och att jag sitter uppe alldeles för länge.

Så då är månadsresultatet nere kring $500 igen. Plus ca $700 i bonus. Drygt 8k SEK... Det är ju pengar men det är så jävla segt. Hoppas andra halvan av mars går bättre.

Postad

Klienten är snuskigt snabb på nya stället. Spelat nästan 2500 händer ikväll. Backade ca $200... Ingen katastrof. Föll tillbaka till mitt gamla slaskspel och det håller inte. För trött idag. Blir så besviken på mig själv. Är så frustrerad över att jag inte vinner mer. Idag ska jag fan inte vinna heller. Spelat så jävla slött och dåligt.

Nu blir det nog uppehåll ett tag. Inte på grund av att jag vill utan för att jag måste jobba en jävla massa övertid. Hade ju varit lättare att göra det med ett par stabila vinstsessioner i ryggen men men...

Postad
Jag blir så jävla tiltad. Fy fan vilken sjuk otur jag haft nu. Det finns inte ord.

Hmm, känner likadant.

Det värsta är att man blir så sur. Känns som att när man lagt ner så mycket tid som många av oss gjort. Så vill man ha sina $:ars per månad. Nu ligger jag back denna månaden. Då behöver man spela så jävla mycket för att vinna tillbaka det igen.

Tror man grovt överskattar sin edge när man har goodstreaks. För det känns inte som man har tur. Men man slipper oturen. Det kan vara skillnaden mellan +10PTBB/100 och -10PTBB/100.

Nu minns jag inte ens hur man plussar längre, även om det bara har gått neråt i en vecka. Men -$4000 känns.

Postad

Jag backade ca $300 på 700 händer eller nåt i förmiddags. Men typ en halvtimme innan jag slutade var jag säkert $400 plus. Det känns så jävla onödigt och jag tappar självförtroendet alldeles för snabbt. Jobbigt. Man tänker att "jag kommer nog aldrig att plussa på poker igen" osv osv... Så kände jag i november också men sen lossnade det i jan/feb igen.

Min downswing nu är på ca $2000. Vet inte vad jag ska skylla på. Sessionen på -$1250 är dock en stor bov och där hade jag verkligen sjuk otur. Sen hade jag en backsession på $750 häromdagen där jag spelade lite NL£200 på Crypto och inte fick mycket att stämma.

Ja, det är väl de två sessionerna i huvudsak. Sen får jag nån slags mental blockering när det gått dåligt också. Jag börjar jaga stora potter med skithänder för att vinna tillbaka. Börjar chansa för mycket.

Postad

Ok. Jag lyckades precis fixa en duktig rush. +$1,320 på ca 700 händer. Då lyckades jag ändå blir översettad av 99 då jag hade 77 på floppen J97 av en annan 200bb stack. Tack och lov kom en snäll 8:a på turn så han saktade ner. Annars hade det blivit DYRT.

Gått ganska bra kan man säga. Känns bra igen. :)

Postad

Är så förbannad så jag inte vet var jag ska ta vägen.

Sitter och spelar lite HU på ett 0.25/0.50 bord. Sätter mig mot nån kille med $270 i stacken. Plockar det mesta av det efter ett par tidiga små rebuys så jag sitter med över $330 när en snubbe kommer och sätter sig. Plockar hans första inköp. Sen börjar skiten. Han dubblar två ggr och sen sticker med typ alla pengar.

Första handen har jag T6 och brädan är QT668. Han har QQ. Turn var T och river 6 också... Löjlig setup.

Andra handen har jag J8 och brädan är QT9xx. Han har KJ.

Två tokriggade händer är allt som behövs för att torska stort mot jordens ärkenöt som var löjligt lätt att spela mot i övrigt.

Backar väl $120 eller nåt på det äventyret. Skiter väl i det men jag hatar verkligen sättet som det hände på. Jag kan inte lägga nästnötter HU. ARGH!!!!

Postad

Det känns som att jag hamnat i ett slags pokervacuum. Har inte kunnat spela på en dryg vecka och det känns konstigt.

Lyckades tilta bort $1,400 igår lite på halvfyllan efter att flickvännen somnat i soffan (tre bord NL200 a -$400 och 1 bord NL400 a -$1k). Gick upp vid 09:00 idag och vann tillbaka $600 innan hon vaknade... Två saker. Dels känns det jävligt onödigt att lira bort så mycket pengar igår. Dels känns det jävligt bra att känna att man slår motståndet när man är nykter. Konstig känsla.

Postad

Efter att ha blivit tvungen att ligga lite lågt en dryg vecka så tänkte jag dra igång med lite mer seriöst spel imorgon.

Jag har spelat på UltimateBet den här månaden men nu ser det ut att bli cashback-grejen på Expekt en månad framåt. $5k för 100k FPP är alldeles för bra för att tacka nej till. Precis en sån utmaning som jag behöver.

Mitt mål är att vinna minst $5k på spelet också. $10k på en månad är lite av en dröm som jag hoppas knäcka nu.