Gå till innehåll

Cleburne - blivande massmördare


Cleburne

Är Cleburne forumets jobbigaste gnällspik?  

402 medlemmar har röstat

  1. 1. Är Cleburne forumets jobbigaste gnällspik?

    • Ja, dö din fan!
      131
    • Ja, men jag vet hur det känns.
      35
    • Nej, allt är ju riggat.
      79
    • Nej, finns många som är värre.
      35
    • Jag jobbar för en pokersajt och hatar alla som ifrågasätter.
      14
    • Vem bryr sig?
      108


Recommended Posts

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag undrar om tillflödet av nya spelare börjar avta. När jag började för ett år sedan och var helt grön kunde jag ställa preflop med AJo och sånt skit och jag lyckades ändå vinna i längden. Nu känns det som om motståndet har hårdnat avsevärt och att man verkligen måste ha tålamod och hitta rätt händer och rätt spelare. Är pokerboomen på väg att dö?

 

I dag har jag spelat cirka tusen händer och plussat $130. Enormt skönt att ta igen det jag torskade i går.

 

Eurobet: $403

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser väl ut som en no-brainer tycker jag. 50miljoner outs och fantastiska pottodds.

 

Eurobet verkar ha en bra rakestruktur med cap på 0,5$. Man kanske borde börja spela där.

 

Jag funderade lite på det här. Visserligen har de en lägre cap än de flesta andra, men å andra sidan så verkar de ta 10 % av potten tills man når cappen. Det borde väl innebära att rejken faktiskt blir högre i längden eftersom så pass få potter blir så stora att de cappas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag åkte ned till $358 och cashade ut. Jag vet att det är tjatigt, in med pengar och ut med pengar hela tiden, men det är ett bra sätt att undvika tilt och slask.

 

Det känns som om det är dags att försöka hitta ett nytt ställe att spela på, men det är alltid lika svårt att bestämma sig. Det finns en miljard olika sajter att välja mellan, men ingen känns så där jättelockande. Man kanske skulle prova VC. Jag har aldrig lirat på Tribeca.

 

De jag har kört på tidigare är Unibet, Martinspoker, Heypoker, Party, Eurobet, Ladbrokes och Svenska spel. Är B2B helt värdelöst nu för tiden? Jag har inte kört där på ett tag. Mjukvaran var suverän, men riggen var jobbig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser väl ut som en no-brainer tycker jag. 50miljoner outs och fantastiska pottodds.

 

Eurobet verkar ha en bra rakestruktur med cap på 0,5$. Man kanske borde börja spela där.

 

Jag funderade lite på det här. Visserligen har de en lägre cap än de flesta andra, men å andra sidan så verkar de ta 10 % av potten tills man når cappen. Det borde väl innebära att rejken faktiskt blir högre i längden eftersom så pass få potter blir så stora att de cappas?

 

Jag hittar inga raketabeller överhuvudtaget på eurobets hemsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser väl ut som en no-brainer tycker jag. 50miljoner outs och fantastiska pottodds.

 

Eurobet verkar ha en bra rakestruktur med cap på 0,5$. Man kanske borde börja spela där.

 

Jag funderade lite på det här. Visserligen har de en lägre cap än de flesta andra, men å andra sidan så verkar de ta 10 % av potten tills man når cappen. Det borde väl innebära att rejken faktiskt blir högre i längden eftersom så pass få potter blir så stora att de cappas?

 

Jag hittar inga raketabeller överhuvudtaget på eurobets hemsida.

 

Usel hemsida, men om potten är på 1 dollar blir rejken 10 cent. Sen vet jag inte exakt hur den ökar i förhållande till potten, men jag tror att det är 10 % ända fram till cappen. Cappen är låg, ja, men jag är inte helt hundra på om man tjänar på en låg cap eller på att sajten tar 5 % fram till en högre cap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev att dega in 2k till på Eurobet, mest i brist på bättre alternativ. Jag har bara kört 250 händer, men rushat lite och plussat lite drygt tre inköp. Skönt att kunna klonka loss lite.

 

Vad göra på turn här? Jag har ju ett drygt pottbet kvar i stacken. Typ $18 kvar i stacken, typ $13 i potten. Mesbetta? Låter rätt osexigt. Trycka? Får väl bara syn av en färg. Checka bakom?

 

Table: $0,25-$0,25 No Limit HE (Real)

Seat 0: Fi1 ($48,55 in chips)

Seat 2: Fi2 ($42,85 in chips)

Seat 3: Hero ($24,60 in chips)

Seat 6: Fi3 ($29,05 in chips) (on the button)

Seat 7: Fi4 ($5,75 in chips)

Seat 8: Fi5 ($18 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

Dealt to Hero: 2s

Dealt to Hero: 2d

Fi4 : Post Blind ($0,15)

Fi5 : Post Blind ($0,25)

*** Pre-Flop *** :

Fi1 : Call ($0,25)

Fi2 : Fold

Hero : Call ($0,25)

Fi3 : Call ($0,25)

Fi4 : Call ($0,10)

Fi5 : Check

*** Flop *** : 6h 2h Kc

Fi4 : Check

Fi5 : Check

Fi1 : Check

Hero : Bet ($1)

Fi3 : Call ($1)

Fi4 : Fold

Fi5 : Fold

Fi1 : Raise ($2)

Hero : Raise ($5)

Fi3 : Fold

Fi1 : Call ($4)

*** Turn *** : [ 6h 2h Kc ] 7h

Fi1 : Check

Hero : ?

 

Jag hoppas att jag postar åtminstone lite halvintressanta händer. Kom gärna med synpunkter på vilken sorts händer som kan vara ”intressanta”.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte skriva ned två av vad jag anser vara de viktigaste sakerna att tänka på på mikrolimit, och som många inte verkar inse.

 

1. Mesbetta inte. Om fi är beredd att syna $2 är han oftast beredd att syna $4. Man måste ta betalt när man har bra händer och låta folk betala för dragen.

 

2. Var inte den som synar. Visst går det bra att syna ner en maniac med stål, men sitt inte och syna bort stacken med TPTK och andra marginella händer. Det här måste jag bli bättre på själv. Jag menar inte att man alltid ska sitta och höja, utan att man måste kunna slänga händer om någon visar för mycket styrka. Naturligtvis beror det väldigt mycket på vem man möter, men är inte handen tillräckligt bra för att höja med är den sällan bra nog att syna med.

 

Det här har sagts många gånger förr, men en gång till dör ingen av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite tiltvarning på hur resurskrävande Ongame är. Jag har en hyfsat ny burk som jag pokrar på, men ibland blir jag rädd att den ska säcka ihop eller explodera och det känns som att spela i sirap.

 

Jag körde några händer till men gick i stort sett bara breakeven och det är dags att lägga ned för i kväll.

 

Eurobet: $359

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör ni här? Fi är ju kort, så om man ska spela vidare så måste man väl sätta honom all-in här? Vilka vill folda?

 

Table: $0,25-$0,25 No Limit HE (Real)

Seat 0: Fi1 ($11,60 in chips)

Seat 1: Fi2 ($9,65 in chips)

Seat 2: Hero ($24,60 in chips)

Seat 6: Fi3 ($19,95 in chips)

Seat 7: Fi4 ($21,05 in chips)

Seat 8: Fi5 ($45,75 in chips) (on the button)

*** Blind Bet Round *** :

Dealt to Hero: 7c

Dealt to Hero: Jc

Fi1 : Post Blind ($0,15)

Fi2 : Post Blind ($0,25)

*** Pre-Flop *** :

Hero : Call ($0,25)

Fi3 : Fold

Fi4 : Call ($0,25)

Fi5 : Fold

Fi1 : Call ($0,10)

Fi2 : Check

*** Flop *** : 8c Qh 10c

Fi1 : Bet ($1)

Fi2 : Raise ($2)

Hero : Call ($2)

Fi4 : Fold

Fi1 : Raise ($4,50)

Fi2 : Fold

Hero : ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

J7s är ju ingen höjdare UTG kanske, kasta den pre ist :D

 

Mmmm, men jag gillar att limpa med i stort sett vad som helst som har någon som helst potential. Hela min spelstil går ut på att se billiga floppar med många händer. Det funkar bra på mikro eftersom man ofta får betalt när man floppar bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kört lite nu på morgonen, cirka 500 händer och plus cirka $100. Den här gången kanske det går mer än tre dagar innan jag cashar ut igen… Få se om jag hittar några händer att lägga upp här senare.

 

Jag kanske skulle berätta lite om hur jag spelar. Jag spelar ytterst sällan mer än 1 000 händer samma dag och jag spelar väldigt korta sessioner. Jag går in på fyra bord, kör 10-15 minuter, och så stänger jag ned borden. Sen kanske jag tar en röka, skriver lite här, surfar eller whatever i kanske en kvart innan jag går in på fyra nya bord. Ofta hamnar jag på samma bord igen, men jag sysslar inte med table selection. Jag kan ”spela” i ganska många timmar, men den effektiva speltiden blir då ganska kort.

 

Eurobet: $558

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, vad ska man säga… Det märks att det är lönehelg. Plus nio inköp på cirka 900 händer i dag och det innebär att jag har spräckt 110k-vallen, just precis. Ibland är det extra kul med poker, som i den här handen:

 

Table: $0,25-$0,25 No Limit HE (Real)

Seat 0: Fi1 ($24,10 in chips)

Seat 2: Hero ($26,55 in chips)

Seat 3: Fi2 ($35,40 in chips) (on the button)

Seat 4: Fi3 ($23,95 in chips)

Seat 7: Fi4 ($9,20 in chips)

Seat 9: Fi5 ($51,95 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

Dealt to Hero: Ah

Dealt to Hero: 10s

Fi3 : Post Blind ($0,15)

Fi4 : Post Blind ($0,25)

*** Pre-Flop *** :

Fi5 : Bet ($1)

Fi1 : Call ($1)

Hero : Call ($1)

Fi2 : Fold

Fi3 : Fold

Fi4 : Fold

*** Flop *** : Kh Qd 8h

Fi5 : Bet ($1)

Fi1 : Call ($1)

Hero : Call ($1)

*** Turn *** : [ Kh Qd 8h ] Js

Fi5 : Bet ($1,50)

Fi1 : Raise ($22,10)

Fi1 : All In ($22,10)

Hero : Raise ($24,55)

Hero : All In ($24,55)

Fi5 : Call ($23,05)

*** River *** : [ Kh Qd 8h Js ] 5c

*** SUMMARY ***

Pot: $77,10 | Rake: $0,50

Board: [ Kh Qd 8h Js 5c ]

Fi1 lost $24,10

Hero bet $26,55, collected $77,10, net $50,55 Shows [ Ah 10s ] (a straight, Ace high)

Fi2 lost $0

Fi3 lost $0,15

Fi4 lost $0,25

Fi5 lost $26,55 Shows [ Qh Kc ] (two pairs, Kings and Queens)

 

Eurobet: $684

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags att lägga av för i dag. Jag lyckades tappa två inköp, men sen tog jag tillbaka det och två inköp till så vi slutar på plus elva inköp i dag. Helt okej med andra ord. Här nedan har vi en skön hand som utspelade sig efter att jag hade tappat de två inköpen:

 

Table: $0,25-$0,25 No Limit HE (Real)

Seat 1: Fi1 ($21,35 in chips)

Seat 2: Hero ($57,15 in chips)

Seat 3: Fi2 ($72,50 in chips)

Seat 5: Fi3 ($37,20 in chips)

Seat 7: Fi4 ($57,20 in chips)

Seat 8: Fi5 ($17,35 in chips) (on the button)

*** Blind Bet Round *** :

Dealt to Hero: As

Dealt to Hero: Ah

Fi1 : Post Blind ($0,15)

Hero : Post Blind ($0,25)

*** Pre-Flop *** :

Fi2 : Bet ($2)

Fi3 : Fold

Fi4 : Call ($2)

Fi5 : Fold

Fi1 : Fold

Hero : Raise ($10)

Fi2 : Fold

Fi4 : Call ($8,25)

*** Flop *** : 3s Ac 9d

Hero : Bet ($10)

Fi4 : Call ($10)

*** Turn *** : [ 3s Ac 9d ] 8s

Hero : Bet ($15)

Fi4 : Call ($15)

*** River *** : [ 3s Ac 9d 8s ] 9s

Hero : Bet ($21,90)

Hero : All In ($21,90)

Fi4 : Call ($21,90)

*** SUMMARY ***

Pot: $115,95 | Rake: $0,50

Board: [ 3s Ac 9d 8s 9s 3s Ac 9d 8s 9s ]

Fi1 lost $0,15

Hero bet $57,15, collected $115,95, net $58,80 Shows [ As Ah ] (a full house, Aces full of nines)

Fi2 lost $2

Fi3 lost $0

Fi4 lost $57,15 Shows [ Ad Kd ] (two pairs, Aces and nines)

Fi5 lost $0

 

 

Eurobet: $734

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kört ett par hundra händer nu, men haft seriös korttorka. Många spelbara händer som inte floppar ett skit. Back ett drygt inköp. När man aldrig träffar något är det lätt hänt att man börjar överspela de få någorlunda träffar man får. Nå ja, bättre lycka nästa gång.

 

Eurobet: $704

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...