Gå till innehåll

Cleburne - blivande massmördare


Cleburne

Är Cleburne forumets jobbigaste gnällspik?  

402 medlemmar har röstat

  1. 1. Är Cleburne forumets jobbigaste gnällspik?

    • Ja, dö din fan!
      131
    • Ja, men jag vet hur det känns.
      35
    • Nej, allt är ju riggat.
      79
    • Nej, finns många som är värre.
      35
    • Jag jobbar för en pokersajt och hatar alla som ifrågasätter.
      14
    • Vem bryr sig?
      108


Recommended Posts

Så där ja, nu har jag mejlat alla pokersajter jag har konton på och bett att få dem stängda. Svenska spel återstår, men när min frivilliga avstängning hävs där ska jag förlänga den åtminstone ett år. Det är bara att inse att jag inte kan hantera mitt spelande och lägga ned skiten innan jag börjar göra alltför många idiotsaker. Mars månad slutar marginellt plus och pokeräventyret slutar på plus lite drygt 220k. Tack för kaffet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Så där ja, nu har jag mejlat alla pokersajter jag har konton på och bett att få dem stängda. Svenska spel återstår, men när min frivilliga avstängning hävs där ska jag förlänga den åtminstone ett år. Det är bara att inse att jag inte kan hantera mitt spelande och lägga ned skiten innan jag börjar göra alltför många idiotsaker. Mars månad slutar marginellt plus och pokeräventyret slutar på plus lite drygt 220k. Tack för kaffet.

Ha det gott, ses igen om någon månad eller så!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha det gott, ses igen om någon månad eller så!

 

Kanske, men förhoppningsvis blir det här permanent. Jag har som sagt stängt alla mina pokerkonton, även sajter där jag inte har lirat på flera år. Min avstängning hos Svenska spel går ut i morgon och då ska jag förlänga den omedelbart. Visst infinner sig suget säkert igen, men jag har inte alls samma spelglädje som jag hade i början, delvis eftersom poker i sig inte är särskilt roligt efter x antal hundra tusen händer. Men vi får se...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...eller Flash Back. Skriver du där?...isåfall vad nickar du?

 

Nope, är endast aktiv här, samt i viss mån på http://forum.paradoxplaza.com/forum/ och på http://www.ronpaulforums.com/

 

Sedan läser man ju en del på andra forum, men Flashback har aldrig tilltalat mig. Har inte ens ett användarkonto där.

 

Om jag bara kan hålla mig borta från pokern lär det bli en del Hearts of Iron den närmaste tiden. Man kanske borde köra en AAR.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns rätt skönt att veta att man inte kan spela poker ens om man skulle vilja och på sätt och vis känns det som om man har kutat omkring i ett ekorrhjul de senaste åren. Jag vet inte riktigt om jag ska ta frugan och bränna i väg utomlands ett par år eller om jag ska ge mig ut på en mordorgie. Det finns ju så många som har förverkat sina liv och som jag därför kan slasha med Guds välsignelse bakom mig. Det optimala vore väl att göra sig av med alla tillgångar och sedan börja beta av Satans avkomma i city och ute i Sumpan. Om och när det blir av vill jag inte att det ska finnas något att hämta för eventuella efterlevande i form av skadestånd efteråt. Hmm...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som en kombination av de båda skulle passa dej bra i smaken. Varför välja liksom?

 

Funkar nog tyvärr inte eftersom de värsta syndarna finns här i Sverige, i centrala Stockholm, i Sundbyberg och i Visby, och om jag skulle göra slag i saken räknar jag inte med att hinna beta av mer än ett ställe innan jag åker fast. Då vill man ju inte slösa bort tillfället på visserligen fullt legitima mål i andra länder utan som sagt gå rakt på sak och ta de värsta kräken. Så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Appropå flashback.

Mycket skönt forum för det fria ordet:-P

 

Här har du några sköna trådar:

Tror det kan vara i din smak.

 

 

http://www.flashback.info/showthread.php?t=647350

 

Enjoy!

 

 

Kollade på en del avrättningar, men det gav inte särskilt mycket. Att se en random iranier dingla i galgen kändes rätt B faktiskt. Få se om jag orkar gå igenom listorna mer noggrant senare och hitta några guldkorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, jag känner för att spela poker. Måste...kämpa...mot...suget!

 

Här kan ni för övrigt kolla var ni står politiskt:

 

http://www.politicalcompass.org/

 

Jag hamnade en bra bit till höger och ganska precis i mitten vertikalt, vilket jag själv inte anser stämmer, men så blir det när man har vissa åsikter som strider mot varandra ideologiskt. Får väl kalla mig höger-konservativ-libertarian-nationalist eller något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.expressen.se/motor/1.1111223/batkorkort-pa-vag

 

När ska de ge sig? Jävla äckel! Jag skulle aldrig få för mig att ta körkort för bil (passar inte i trafiken), men till och med jag kan köra båt för i helvete! Så när man är ute är i skärgården i framtiden får man säga: "Sorry, jag kan inte köra - inget körkort." Snart måste man väl ha körkort för att få cykla eller gå, eller varför inte ett "körkort" för att få andas? Man reglerar sönder våra liv och låtsas att det är "för vårt eget bästa". :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trotts allt ganska stora/snabba båtar det handlar om. Om jag förstått det hela rätt drabbar det ingen som har en båt på under 10m som går långsammare än 30 knop? Skulle kunna tänka mej att det motsvarar 70-80% av Sveriges fritidsbåtsflotta, om inte mer.

 

Nope, "klass 1" gäller alla båtar som kan köra i 15 knop, vilket en jävla massa fritidsbåtar klarar. Man måste väl typ ha en eka med en epasnurra för att inte kunna komma upp i det. 15 knop är ju bara 28 km/h, ingen raketfart direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.expressen.se/motor/1.1111223/batkorkort-pa-vag

 

När ska de ge sig? Jävla äckel! Jag skulle aldrig få för mig att ta körkort för bil (passar inte i trafiken), men till och med jag kan köra båt för i helvete! Så när man är ute är i skärgården i framtiden får man säga: "Sorry, jag kan inte köra - inget körkort." Snart måste man väl ha körkort för att få cykla eller gå, eller varför inte ett "körkort" för att få andas? Man reglerar sönder våra liv och låtsas att det är "för vårt eget bästa". :evil:

Tycker du att det är vettigt med körkort för bilar?

Om ja: var tycker du att gränsen går för att det ska vara försvarligt att reglera framförandet av fordon med hjälp av körkort? (t ex mätt i form av antal döda/invalidiserade).

 

Du kör mycket slippery slope-argument (snart behöver vi väl körkort för att andas) men de fungerar ju åt andra hållet också: "Jaså du tycker inte att man ska ha körkort för båt? Då vill du väl inte ha för bil heller? Jag antar att du vill att aspackade åttaåringar ska få ta sig en vända på stan i pappas stadsjeep om de vill?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu går man iofs inte alltid på trafiksäkerhetsperspektiven när man håller på och reglerar saker och ting.

Tex så diskuterar man ju hjälmtvång för cyklister, en åtgärd som skulle spara max 10liv/år (Jag säger max, för det finns igentligen ingenting som tyder på att det skulle vara säkrare att cykla med hjälm överhuvudtaget.)av totalt ca 500 döda/år.

 

Däremot direkt olämpliga bilförare i trafiken gör man inte mycket åt.

Har man tagit körkortet och haft det i 2år så är det i princip omöjligt att bli av med det oavsett hur kass bilförare man än är...

 

Tung trafik, en av de största siffrorna i dödsstatistiken gör man inte heller mycket åt.

Drivkraften att kunna leverera onödiga prylar som vi inte behöver ha anses betydligt viktigare än enorma miljöföroreningar och några hundra döda/år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du att det är vettigt med körkort för bilar?

Om ja: var tycker du att gränsen går för att det ska vara försvarligt att reglera framförandet av fordon med hjälp av körkort? (t ex mätt i form av antal döda/invalidiserade).

 

Du kör mycket slippery slope-argument (snart behöver vi väl körkort för att andas) men de fungerar ju åt andra hållet också: "Jaså du tycker inte att man ska ha körkort för båt? Då vill du väl inte ha för bil heller? Jag antar att du vill att aspackade åttaåringar ska få ta sig en vända på stan i pappas stadsjeep om de vill?"

 

Visst, man kan hävda att körkort över huvud taget inte är något som staten bör blanda sig i, men att avskaffa det är inte det jag skulle prioritera främst. Det finns viktigare saker att sikta in sig på när det gäller det förtryck som vi utsätts för. Kanske en vacker dag...

 

Vad gäller körkort för båtar så vet jag ju att det är rena dumheter. Jag har själv ungefär lika väl utvecklad finmotorik och koordinationsförmåga som en elefant, men till och med jag kan köra båt på ett säkert sätt.

 

Sen protesterar jag mot ditt argument eftersom utvecklingen hela tiden har varit mot hårdare styrning av våra liv och fler inskränkningar av våra friheter. Att säga att alla inskränkningar är acceptabla eftersom vi har gått med på vissa inskränkningar är bara rubbat. Om det vore ett giltigt argument skulle det faktum att vi accepterar körkort för bilar innebära att staten har rätt göra precis vad som helst. Det inser du väl?

 

Som jag ser det bygger hela samhällskontraktet på att staten enbart skall syssla med saker som individer inte klarar själva. När man frångår det får man den utveckling som vi har i dag, när man sakta men säkert förvandlar oss till slavar. I dagsläget är du tvungen att lämna ifrån dig långt mer än hälften (ofta 65-75 procent) av frukten av ditt arbete. Rätt komiskt att man då framställer tidigare perioder i vår historia som präglade av förtryck när inte ens de värsta feodala utsugarna tog lika mycket av sina underlydande...

 

Visst, du kan kanske hitta ett par undantag, men historiskt sett är skattetrycket i dag ofattbart högt. En annan komisk sak är att man i dag kör med samma argument som utsugare har gjort i alla tider. "Det är för ert eget bästa. Vi tar hand om er." :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tex så diskuterar man ju hjälmtvång för cyklister, en åtgärd som skulle spara max 10liv/år (Jag säger max, för det finns igentligen ingenting som tyder på att det skulle vara säkrare att cykla med hjälm överhuvudtaget.)av totalt ca 500 döda/år.

 

För att inte tala om bilbälten, eller flytväst på sjön... du levlar va? Klart att det är större chans att överleva om man har någonting som skyddar huvudet. Jesus...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...