Gå till innehåll

Cleburne - blivande massmördare

Cleburne

Är Cleburne forumets jobbigaste gnällspik?  

402 medlemmar har röstat

1. 1. Är Cleburne forumets jobbigaste gnällspik?

• Ja, dö din fan!
      131
    • Ja, men jag vet hur det känns.
      35
    • Nej, allt är ju riggat.
      79
    • Nej, finns många som är värre.
      35
    • Jag jobbar för en pokersajt och hatar alla som ifrågasätter.
      14
    • Vem bryr sig?
      108

Recommended Posts

• Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad använder du istället för NetEller?

Något annat...

Jaha, åkte på nötfärg mot färgstege. Må de jävlarna bli styckade av spetälska munkar! $155 kvar hos fuskarna, men jag kan inte plocka ut dem i dag (bara ett uttag per dag). Marginellt back i dag (typ $5). Jag förde i alla fall över pengarna från pokerkontot och SKA plocka ut dem i morgon! Fortfarande precis över 151k så egentligen ska man väl inte klaga, men det är fan inte klokt hur lurad man blir. Varning utfärdas: Spela hos Unifuck på egen risk...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja sticka glödheta nålar i ögonen på varenda Unibet-chef som jag kan hitta, och när hettan har fått deras ögon att explodera och de kutar omkring skrikande med händerna över sina oanvändbara ögon skulle jag släppa lös två kamphundar som fått lära sig att ge sig på genitalier. När hundarna har fått göra sitt vill jag hänga upp dem på stålställningar och bearbeta dem med en skärbrännare. Vi skulle börja med tårna och arbeta oss uppåt… Efteråt vill jag stycka deras kroppar och låta kråkor festa på kvarlevorna. Kort sagt: Dö, era jävlar! :evil:

Länk till kommentar

Jag skulle vilja sticka glödheta nålar i ögonen på varenda Unibet-chef som jag kan hitta, och när hettan har fått deras ögon att explodera och de kutar omkring skrikande med händerna över sina oanvändbara ögon skulle jag släppa lös två kamphundar som fått lära sig att ge sig på genitalier. När hundarna har fått göra sitt vill jag hänga upp dem på stålställningar och bearbeta dem med en skärbrännare. Vi skulle börja med tårna och arbeta oss uppåt… Efteråt vill jag stycka deras kroppar och låta kråkor festa på kvarlevorna. Kort sagt: Dö, era jävlar! :evil:

Hej!!!

Länk till kommentar

Jag var dum nog att köra lite till. Vi började med att "rusha" en aning, mest för att folk dumbluffade rätt hårt, och sen så började utdragningsfesten igen. Nu lägger vi ned för i dag - efter att ha klivit upp över 152k. Plus 22k hittills denna månad. Om inget sjukt händer nu så blir det här en rekordmånad. Komiskt att det skulle gå så här bra i april, med tanke på att mars var min första minusmånad hittills.

Unibet: $321

Länk till kommentar

Komiskt att det skulle gå så här bra i april, med tanke på att mars var min första minusmånad hittills.

Det behöver ju inte vara så underligt. En minusmånad kanske får dig att fundera kring ditt spel och att du förutom bra kort också spelar bättre nu.

Angående min tidigare fråga om hur mycket du spelar. För du någon form av statistik på ditt spelande? Det är ju intressant eftersom vi bägge spelar på samma nivå samt går plus.

Länk till kommentar

Det behöver ju inte vara så underligt. En minusmånad kanske får dig att fundera kring ditt spel och att du förutom bra kort också spelar bättre nu.

Angående min tidigare fråga om hur mycket du spelar. För du någon form av statistik på ditt spelande? Det är ju intressant eftersom vi bägge spelar på samma nivå samt går plus.

Nja, jag håller bara koll på resultatet. Det är det enda som räknas. ;-) Eftersom jag inte har några hjälpprogram och varvar jobb och spel hela tiden så är det svårt att ha någon riktig koll på spelandet.

Men den senaste månaden har jag spelat 15k rejkade händer på Unibet. Om vi räknar med att en av tre händer blir rejkad så har jag lirat 45k händer (wow!) och plussat $2,25k på spelet samt $1k på bonusar. Om vi skippar bonusen blir det 6,25 PTBB/100 om jag har räknat rätt. Hmm, jag trodde faktiskt att det skulle vara högre. Vad gör jag för fel?

Länk till kommentar

Eftersom jag inte har några hjälpprogram och varvar jobb och spel hela tiden så är det svårt att ha någon riktig koll på spelandet.

Men den senaste månaden har jag spelat 15k rejkade händer på Unibet. Om vi räknar med att en av tre händer blir rejkad så har jag lirat 45k händer (wow!) och plussat $2,25k på spelet samt $1k på bonusar. Om vi skippar bonusen blir det 6,25 PTBB/100 om jag har räknat rätt. Hmm, jag trodde faktiskt att det skulle vara högre. Vad gör jag för fel?

Om du inte använder hjälpprogram (jag räknar in PT där), varför räknar du då i PTBB?

Med det resultatet så måste det vara riggat. Jävla internetpoker, det går inte att lita på en enda sajt.

Länk till kommentar

Om du inte använder hjälpprogram (jag räknar in PT där), varför räknar du då i PTBB?

Med det resultatet så måste det vara riggat. Jävla internetpoker, det går inte att lita på en enda sajt.

För att alla andra gör det. Jag räknade bara ut BB/100 och halverade det.

Länk till kommentar

Nja, jag håller bara koll på resultatet. Det är det enda som räknas. ;-) Eftersom jag inte har några hjälpprogram och varvar jobb och spel hela tiden så är det svårt att ha någon riktig koll på spelandet.

Jag är ju själv också kvar på stenåldern och har inte heller några hjälpprogram. Däremot har jag ett Excel-blad för varje månad där jag för upp all möjlig statistik. Det tar kanske en minut att för in varje session, men ger mig ändå en riktigt bra koll.

Så klart att resultatet är viktigt, men det är ändå rätt kul att kunna bryta upp resultatet och kika på ett och annat.

En så enkel sak som att kika på hur mycket bonus $ man drar in per timme är ju rätt så intressant.

Förra året drog jag in mer $ i timmen på bonusar än vad jag fick ut från jobbet per timme efter skatt.

Jag vet inte hur du uppfattar det, men det känns som att det hänt något med bonusarna. Förut var det inga problem att hitta bonusar som gav minst $10 i timmen, medan nu har jag svårt att hitta några som ger mer än $3 i timmen. Alltså ett rätt stort inkomstbortfall. Har du några tankar eller tips kring det här?

Länk till kommentar

Jag är ju själv också kvar på stenåldern och har inte heller några hjälpprogram. Däremot har jag ett Excel-blad för varje månad där jag för upp all möjlig statistik. Det tar kanske en minut att för in varje session, men ger mig ändå en riktigt bra koll.

Så klart att resultatet är viktigt, men det är ändå rätt kul att kunna bryta upp resultatet och kika på ett och annat.

En så enkel sak som att kika på hur mycket bonus $ man drar in per timme är ju rätt så intressant.

Förra året drog jag in mer $ i timmen på bonusar än vad jag fick ut från jobbet per timme efter skatt.

Jag vet inte hur du uppfattar det, men det känns som att det hänt något med bonusarna. Förut var det inga problem att hitta bonusar som gav minst $10 i timmen, medan nu har jag svårt att hitta några som ger mer än $3 i timmen. Alltså ett rätt stort inkomstbortfall. Har du några tankar eller tips kring det här?

Tyvärr inte, jag har aldrig styrt upp spelandet ordentligt och blivit en bonushora. Förutom den här bonusen + en del reloads på Party + en handfull bonusar på B2B så har jag inte så stor erfarenhet av bonusar. Det enda som jag har märkt är att jag spelar bättre när jag försöker cleara en bonus. Det blir lättare att bara tugga på och spela stabilt.

Länk till kommentar

Det enda som jag har märkt är att jag spelar bättre när jag försöker cleara en bonus. Det blir lättare att bara tugga på och spela stabilt.

Samma känsla har jag.

Men det är ju lite dumt att du inte jagat aktivt. Förra året drog jag in över $6000 på bonusar, så det finns ju pengar att hämta, även om det känns som att det inte finns lika bra bonusar ute nu.

Länk till kommentar

Samma känsla har jag.

Men det är ju lite dumt att du inte jagat aktivt. Förra året drog jag in över $6000 på bonusar, så det finns ju pengar att hämta, även om det känns som att det inte finns lika bra bonusar ute nu.

Jag tror att mitt problem består av att jag "fastnar" på sajterna. Jag har studsat runt mellan en handfull sajter, men att byta sajt är rätt traumatiskt för mig, så jag brukar bli kvar ganska länge på samma sajt - oavsett om jag har en bonus att cleara. Jag har spelat i drygt 1,5 år nu och har bara konton på åtta sajter (tror jag). Och av dessa har jag egentligen bara spelat "mycket" på Unikräk och Europest.

Länk till kommentar

Jag har studsat runt mellan en handfull sajter, men att byta sajt är rätt traumatiskt för mig, så jag brukar bli kvar ganska länge på samma sajt - oavsett om jag har en bonus att cleara.

Jag har med tiden lärt mig att varje nätverk är speciellt på något sätt. Det finns vissa nätverk som jag just nu inte tar i tång med: Prima och Ongame.

Eftersom jag för statistik på hur det går för mig resultatmässigt så syns det så tydligt vilka nätverk som passar mig bra/dåligt. Det är en väldigt stor skillnad på resultatet. Undrar varför? Kan det vara så att ett visst nätverk bara inte passar ens spelstil?

Så med andra ord tar jag inga bonusar på Prima eller Ongame längre.

Länk till kommentar

Lite kritik: Att Unibets cashback inte direkt är lysande återbäring är en sak, men varför måste de ha så stora nivåskillnader? Sedan den 1 april har jag spelat in knappt 6k VIP (vilket ger $100), och för att nå nästa nivå ($250) så måste jag spela in drygt 4k VIP till - vilket jag knappast lär hinna med. Dåligt, Unibet!

Länk till kommentar

Jag har med tiden lärt mig att varje nätverk är speciellt på något sätt. Det finns vissa nätverk som jag just nu inte tar i tång med: Prima och Ongame.

Eftersom jag för statistik på hur det går för mig resultatmässigt så syns det så tydligt vilka nätverk som passar mig bra/dåligt. Det är en väldigt stor skillnad på resultatet. Undrar varför? Kan det vara så att ett visst nätverk bara inte passar ens spelstil?

Så med andra ord tar jag inga bonusar på Prima eller Ongame längre.

Tja, jag vet inte riktigt. Jag tror inte att skillnaden i spelstil på olika nätverk är så enormt stor på våra nivåer (eftersom det finns så många hjärndöda spelare), men visst har man svårt för vissa ställen. Jag har märkt att jag börjar tilta direkt när jag lirar på Party, men det är nog mest för att man har åkt på så många set-ups och utdragningar. Och vad gäller Ongay - se min signatur. De kräken är döda för mig!

I den mån spelet sklijer sig på olika sajter så beror det nog mest på var spelarna kommer ifrån. Om man fick spela enbart mot fransmän, italienare, danskar och norrmän så vore det ju skönt.

Länk till kommentar

Jag tror inte att skillnaden i spelstil på olika nätverk är så enormt stor på våra nivåer

Men hur förklarar man tex att jag ligger minus på spelet på Prima och Ongame, medan jag ligger mycket plus på alla andra nätverk?

Okey, Ongame har jag inte så jätte mycket händer på eftersom jag kände mig utriggad rätt fort där. Men på Prima har jag spelat massor och låg under 2006 back där.

Det kan väl bara vara variansen, men när jag spelade på Prima så var det som att man visste att man skulle förlora när korten åkte upp och man ledde.

En gång blev jag så jävla less av alla jävla utdragningar att jag nästan höll på att explodera. I ren tilt bestämde jag mig för att slänga alla händer jag vanligtvis spelade. Jag höjde inget, utan synade (!) bara höjningar pre med de värsta händerna. Höjde någon med 5 x bb och jag satt på 72 så var det en autosyn. Behöver jag berätta att jag krossade resten av den sessionen?

Sen den sessionen så bannade jag mig själv från att spela på Prima mer och det har jag hållit sen dess.

Det enda som jag saknar från Prima är PL 7CS som inte kändes lika sjukt.

Länk till kommentar

Men hur förklarar man tex att jag ligger minus på spelet på Prima och Ongame, medan jag ligger mycket plus på alla andra nätverk?

Okey, Ongame har jag inte så jätte mycket händer på eftersom jag kände mig utriggad rätt fort där. Men på Prima har jag spelat massor och låg under 2006 back där.

Det kan väl bara vara variansen, men när jag spelade på Prima så var det som att man visste att man skulle förlora när korten åkte upp och man ledde.

En gång blev jag så jävla less av alla jävla utdragningar att jag nästan höll på att explodera. I ren tilt bestämde jag mig för att slänga alla händer jag vanligtvis spelade. Jag höjde inget, utan synade (!) bara höjningar pre med de värsta händerna. Höjde någon med 5 x bb och jag satt på 72 så var det en autosyn. Behöver jag berätta att jag krossade resten av den sessionen?

Sen den sessionen så bannade jag mig själv från att spela på Prima mer och det har jag hållit sen dess.

Det enda som jag saknar från Prima är PL 7CS som inte kändes lika sjukt.

Du har säkert rätt när det gäller skillnaden i spelstil (och rigg) på olika nätverk. Det är nog så att jag är ganska enkelspårig och inte tänker så långt. Jag kör bara mitt spel och hoppas på det bästa. Kan tilläggas att jag ligger plus på alla ställen som jag har spelat. På Party och Ladbrokes är det marginellt plus när man räknar bort bonusar, men jag har åtminstone inte backat.

Angående din session med "skräphänder" så är jag inte förvånad. Det finns ohyggligt mycket värde att hämta från folk som har svårt att släppa sina AA & Co när man själv har floppat stegen med 46o. Jag har sagt det tidigare och det tål att upprepas - på mikronivåer tjänar man pengar EFTER floppen (eller så försöker man få in stacken preflop).

Länk till kommentar

Om vi skippar bonusen blir det 6,25 PTBB/100 om jag har räknat rätt. Hmm, jag trodde faktiskt att det skulle vara högre. Vad gör jag för fel?

No offense, men du har inte högre winrate för att du är inte bättre än så? 6.25 är redan VG+, de som har 10+ över ett större sample size är antingen inne i en rejäl rush eller så är de "students of the game" som hela tiden försöker förbättra sitt spel genom att lägga upp handhistorier, analysera sina stats, läsa strategiposter etc. Om du vill vinna mer måste du helt enkelt lägga ner mer krut på att bli en bättre pokerspelare.

Länk till kommentar

No offense, men du har inte högre winrate för att du är inte bättre än så? 6.25 är redan VG+, de som har 10+ över ett större sample size är antingen inne i en rejäl rush eller så är de "students of the game" som hela tiden försöker förbättra sitt spel genom att lägga upp handhistorier, analysera sina stats, läsa strategiposter etc. Om du vill vinna mer måste du helt enkelt lägga ner mer krut på att bli en bättre pokerspelare.

Non taken. :lol: Jag vet att jag inte är särskilt duktig, men jag gillar att lägga ribban högt ändå. Jag är helt enkelt ganska girig... Om jag ska vara helt seriös så klagar jag rätt friskt, men så länge som pengarna rullar in och inte ut så måste jag vara nöjd.

Länk till kommentar